- Деталі
- Створено: П’ятниця, 26 квітня 2019, 13:36
26.04.2019 Адміністрація морськихпортів України підписала договір на проведення експлуатаційного днопоглиблення в порту Маріуполь з ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут».
Роботи передбачають відновлення паспортних глибин на підхідному каналі та в акваторії порту. «Лише минулого року Маріупольський порт забезпечив перевалку майже 6 млн тонн експортних вантажів. Від його роботи залежать експортні поставки продукції українських підприємств на сході держави. Тому днопоглибленняв наших портах на Азові – це життєво необхідний крок. Сьогоднішня подія стала можливою зокрема й завдяки потужній міжнародній підтримці, яку отримала Україна з огляду на складну ситуацію на Азові», – підкреслив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.
ТОВ «СТБ «Азімут» запропонувало найнижчу ціну за передбачений умовами конкурсу обсяг робіт та перемогло у відкритому тендері, який філія Днопоглиблювальний флот ДП «АМПУ» провела в електронній системі державних закупівель Рrozorro.
Загалом до аукціону були допущені три з семи компаній, що подали заявки на участьу тендері: ТОВ «Укрстройсервіс» (Україна), Consal S. R.L. (Румунія), ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро «Азімут» (Україна). Економія за підсумками відкритих торгів склала 20% від стартової ціни, яка була встановлена на рівні 460 млн грн (без ПДВ). Підрядник має виконати днопоглиблення в порту Маріуполь в обсязі 1,98 млн куб. м. Основні роботи (1,87 млн куб. м) необхідно буде провести на підхідному каналі Вугільної гавані і 115 тис. куб. м – в акваторії порту.
У 2017–2018 рр. Адміністрація морськихпортів України для відновлення паспортних глибин та підвищення конкурентоспроможності портів Азова п’ять разів оголошувала тендери на днопоглибленняв Маріуполі та Бердянську. Але визначити переможців не вдавалося через недостатню кількість учасників аукціонів.Тому роботив цих портах виконувало власне судно ДП «АМПУ» – землесос «Меотіда». За минулий рік він виконав найбільші обсяги робіт серед суден флоту державного підприємства. Але його потужностей було недостатньо для відновлення паспортних глибин у двох портах України на Азовському морі. Тому залучення флоту підрядної організації було першочерговим завданням для АМПУ.
Свої підписи під договором поставили Андрій Євтушенко, заступник начальника філії Днопоглиблювальний флот ДП «АМПУ» з економіки та фінансів, та Олександр Блошенко, директор ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут».
Довідково:
Маріупольський морський порт може приймати судна з осадкою 8 м. Довжина підхідного каналу Маріупольського порту складає 18 км, ширина – 100 м, щорічна заносимість каналу та акваторії – 874 тис. куб. м на рік. Проектна глибина біля причалів порту – від 8 до 9,75 м, підхідного каналу – 9,15 м, акваторії – 9,75м.
Зараз прохідна осадка суден, що обслуговуються в Маріупольському морському порту, зменшена з 8 м до 7,7 м.
Зменшення глибин на підхідних каналах порту призводить до недовантаження суден, що спричиняє значні економічні збитки для адміністрації порту, стивідорних компаній, вантажовласників. Це призводитьдо зменшення рівня вантажопереробки та відображається на рівні отриманих доходів від портових зборів та спеціалізованих послуг (доступу портового оператора до причалу).
Недовантаження через зменшення прохідної осадки на 30 см складає від 1 до5 тис. тонн на судно.У 2018 році вантажопереробка по Маріупольському морському порту при глибинах у 7,7 м склала 5,8 млн тонн, а при глибині у 8 м вантажопереробка могла б бути близько 6,5 млн тонн.