У січні-грудні минулого року оператори причалів порту здійснили ривок у перевалці наливних, зберегли позиції по контейнерних вантажах і майже вирівняли ситуацію з обсягами зернових і чорних металів – двох масових вантажопотоків порту, які найбільше просіли внаслідок пандемії та інших зовнішніх факторів у 2020- на початку 2021 року.
Так, за даними служби економіки Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ»), вантажообіг підприємства у минулому році сягнув позначки 22 565,5 тис. тонн, що складає 96,6% від аналогічного показника 2020 року. При цьому сухих вантажів у звітному періоді перевалено 19 987,2 тис. тонн (- 7,5 %), наливних – 2 578,3 тис. тонн (+ 47,1 %).
Динаміка обсягів перевалки суховантажів по основних позиціях у номенклатурі виглядає наступним чином:
– хлібні навалом – 6 832,0 тис. тонн ( – 6,8 % до показника 2020 р.);
– контейнери – 671 532 TEU (+ 3 %);
– чорні метали – 4 930,2 тис. тонн (- 16,9 %);
– інші насипні (глина вогнетривка, руда, шпат польовий ) – 473,1 тис. тонн (+ 44,6%).
– Минулий рік для порту пройшов під знаком виходу з пандемічної кризи, – коментує підсумки 2021 р. начальник ОФ ДП «АМПУ» Максим ЛАПАЙ- У першому півріччі ми мали відставання 13,6 процентів від показників 2020 року. У другому півріччі наші партнери – стивідорні компанії скоротили відставання більше ніж у три рази… В цьому контексті дуже доречним виявився рекордний врожай зернових в Україні. Оператори портових елеваторів, перевізники, уся транспортно-логістична структура порту виявилися готовими до різкого нарощування обсягів зернових, починаючи з серпня…
На даний момент перевалка вантажів в Одеському порту здійснюється на шістнадцяти терміналах: 1 – нафтоналивний, 1 – портовий холодильник, 2 – контейнерні термінали, 2 – з перевалки харчових масел, решта 10 – зернові навалом, металопродукція, генеральні, тарно-штучні та інші вантажі. Усіма терміналами управляють приватні компанії у статусі портових операторів. Найбільший приріст вантажообігу за минулий рік продемонстрували ТОВ «Олімпекс Купе Інтернейшнл» – 1 382,8 тис. тонн (+ 45,7% до результату позаминулого року), ТОВ «Новотех- Термінал» – 2 524,2 тис. тонн (+ 13,2%). Лідер серед українських терміналів з перевалки контейнерних вантажів – ДП «КТО» (дочірнє підприємство німецького холдингу HHLA) у звітному періоді зміг не лише втримати позиції 2020 року, а й наростити показники – 390 806 TEU(+5,1%).