Інформація про це була озвучена вчора, 30 липня, підчас скайп-конференції в.о. голови ДП «Адміністрація морських портів України» (ДП «АМПУ») Райвіса Вецкаганса, який звітував про підсумки роботи відомства у першому півріччі 2019 року. Відповідаючи на чергове запитання журналістів, Р.Вецкаганс зокрема зупинився на проблемі облаштування альтернативного автомобільного в’їзду в Одеський порт, про який говорив Президент України Володимир Зеленський підчас свого відвідання порту 13 липня ц.р.
Зокрема, Р.Вецкаганс повідомив, що після візиту Президента створено робочу групу, яка щотижня збирається у мерії Одеси для обговорення усіх питань, пов’язаних з будівництвом т.зв. «альтернативного в’їзду». Головне, підкреслив очільник ДП «АМПУ» – адміністрація порту, мерія, стивідорні компанії і перевізники повинні узгодити маршрут майбутнього відрізка дорожнього полотна, який з’єднає шляхопровід порту (естакаду) з Об’їзною дорогою Одеси. Отримавши узгоджений варіант, депутати міської ради на своїй сесії зможуть прийняти рішення про виділення земельної ділянки, а це, в свою чергу, дасть законні підстави усім зацікавленим сторонам приступати до проектування і будівництва дороги.
Одеська філія ДП «АМПУ» разом з компаніями-операторами портових терміналів займається питанням облаштування альтернативного в’їзду з осені 2017 року і вже зверталась до міськради з проханням про виділення земельних ділянок під будівництво нових об’єктів транспортної інфраструктури. Сьогодні сформоване нове звернення. Начальник філії Ігор Ткачук, який також взяв участь у скайп-конференції, доповнив інформацію Р.Вецкаганса наступним (цитата): «Після чергового засідання робочої групи за участю керівництва міської ради і АМПУ, ми 25 липня провели позачергове засідання Ради Одеського порту, на якому ухвалили рішення звернутися до міської ради (це вже вдруге) з проханням відвести земельну ділянку для будівництва дороги (альтернативного в’їзду). Ми також звернулись до компанії «Євротермінал», щоб вони виконували зобов’язання, які вони на себе брали, стосовно зниження ціни на проїзд через територію ТОВ «Євротермінал»… Якщо діалог між усіма сторонами буде продовжуватись так інтенсивно, як зараз, вважаю, що найближчими роками нам вдасться вирішити проблему, якій вже десять років»…
Спілкуючись далі з журналістами, І.Ткачук уточнив: адміністрація Одеського порту звернулась до мерії з проханням розглянути питання про виділення у постійне користування ДП «АМПУ» земельної ділянки для будівництва нової дороги, яка з’єднає існуючу транспортну естакаду порту (5 чергу) з Об’їзною дорогою Одеси, а також земельних ділянок для облаштування двох спеціальних демпферних майданчиків для можливості повного звільнення прилеглих до порту вулиць міста від стихійних стоянок великовантажного транспорту.
Нагадаємо, що 13.07.2019 Президент України В.Зеленський на нараді в Одеському порту підтримав ініціативу ДП «АМПУ» і бізнесу та звернувся до мера Одеси Геннадія Труханова з проханням терміново вирішити питання надання земельної ділянки для облаштування альтернативного в’їзду на територію Одеського морського порту. У заяві прес-служби Офісу Президента України з цього приводу було акцентовано увагу на тому, що сьогодні функціонує тільки один в’їзд великовантажного транспорту на територію Одеського порту, який проходить через приватну територію. «Президент вважає таку ситуацію неприпустимою і наголошує, що це створює монополію, яка шкодить великій кількості підприємців», – йшлося у заяві.