- Деталі
- Створено: П’ятниця, 26 липня 2019, 08:24
Процес підготовки фінансового плану Адміністрації морських портів України повністю відповідає вимогам законодавства, а його зміст – чинній Стратегії розвитку морських портів України. Документ проходить увесь необхідний процес погоджень, розглядається й приймається на засіданні Кабінету Міністрів.
Фінансовий план АМПУ на 2019 рік – це документ обсягом близько 200 сторінок. Серед іншого, у ньому прописані інвестиційні проекти, заплановані до реалізації, та фінансові умови, в яких підприємство працюватиме в зазначений період. За час роботи над проектом фінплану представники АМПУ провели понад 50 зустрічей з компаніями, що працюють у морських портах України для обговорення проектів розвитку портової інфраструктури. Зацікавленість бізнесу в лобіюванні своїх інтересів при реалізації проектів очевидна, проте АМПУ при формуванні фінплану дотримується виключно інтересів держави, стратегії розвитку галузі та планів розвитку портів. В результаті,в портах реалізуються проекти державно-приватного партнерства, де АМПУ інвестує в розвиток причалів і акваторій, а бізнес – у модернізацію перевалочних потужностей.
Так, у січні минулого року АМПУ виконала свої зобов’язання по великому проекту в порту Південний для однієї з компаній, пов’язаних з групою компаній ТІС (M. V. Cargo). Інвестиції в днопоглиблення біля 25 причалу склали понад 1 млрд грн, а обсяг робіт – 4,4 млн куб. м. Приватний інвестор, зі свого боку, протягом останнього півтора року досі не забезпечив введення в експлуатацію нового зернового терміналу. Фактично, на даний момент АМПУ вклала в розвиток портової інфраструктури біля причалів компанії 55,4 млн дол., тоді як обсяг надходжень портових зборів від суден, оброблених ТІС за період2013–2018 рр., в 1,6 рази менший – 33,77 млн дол.
АМПУ активно працює і з іншими стивідорами. У 2019р. АМПУ вже завершила або планує завершити роботи по своїх проектах у портах Одеса, Чорноморськ, Південний, Миколаїв, які також сприятимуть розвитку портів, а також державних і приватних стивідорних компаній, що в них працюють.
При цьому, як відомо, рішення про вилучення 90% прибутку АМПУ до бюджетуу вигляді дивідендів, прийняте Кабінетом Міністрів у другому кварталі 2019 р., привело до істотного зниження інвестиційних ресурсів держпідприємства. Фінплан був переглянутий і зараз виноситься на розгляд урядового комітету. Пропозиції про підтримку ініціативи щодо зниження ставки дивідендів АМПУ тільки підкреслюють важливість тієї роботи, яку протягом останніх 3 місяців ведутьу цьому напрямі АМПУ, Міністерство інфраструктури України, бізнес-асоціації та профспілки. За умови зниження ставки дивідендів АМПУ готова повернутися до розгляду можливості реалізації інвестпроектів зі стивідорними компаніями в портах.
Однією з основних завдань Адміністрації морських портів України є контроль і підтримання оголошених глибин. Рішення АМПУ про придбання нового днопоглиблювального судна якраз і обумовлено гострим дефіцитом потужності власного спеціалізованого флоту підприємства в обсязі 5,0 млн куб. м на рік. Щорічний обсяг експлуатаційного днопоглиблення, виходячи з природної заносимості каналів і акваторій, що обслуговуються ДП «АМПУ», становить 6,8 млн куб. м (без урахування річкових внутрішніх водних шляхів), а потужність наявного флоту становить до 1,8 млн куб. м. Власний днопоглиблювальних флот АМПУ використовує виключно в цілях, прямо передбачених ст.15 профільного Закону,— для підтримки паспортних глибин. Він не призначений для проведення капітального днопоглиблення робіт і створення акваторій.
Підтримка паспортних глибин в портах власним флотом обходиться АМПУ в 2-4рази дешевше, ніж використання флоту приватних компаній. За попередніми розрахунками?купівля нового землесоса дозволить АМПУ економити більше 400 млн грн на рік. Таким чином, твердження про необгрунтованість збільшення потужності власного флоту АМПУ є маніпуляцією з метою лобіювання фінансування інших проектів та інтересів приватних компаній.
АМПУ щиро сподівається, що заяви окремих представників бізнесу із закликом не розглядати фінплан підприємства на 2019 рік не є спробою заблокувати прийняття документа, від якого багато в чому залежить розвиток стратегічних об’єктів нашої держави в морських портах, забезпечення поставок енергоносіїв та енергетичної безпеки держави, а також левової частки експорту українських підприємств.