Перше питання до фінплану АМПУ: чому зростає зарплата директора до 6 млн.грн на рік?

19 запитань від імені фахівців галузі сьогодні опублікував власник ТІС Андрій Ставніцер на Фейсук

“Документ ми змогли отримати менше ніж за добу до розгляду, і тільки тому, що підняли крик. До сих пір не впевнені, що документ цей фінальний і саме той, який розглядався. Вважаю, що це непрофесійно з боку глави АМПУ Райвіс Вецкаганса, до якого ми неодноразово зверталися з проханням обговорити фінплан разом. А змогли це зробити тільки після чергового публічного випаду.

Ще – наскільки мені відомо, фінплан не бачила Наглядова рада АМПУ, яку помпезно призначено зовсім недавно, і яка точно недешево обходиться державі. Таким чином, нам – галузі – доводиться виконувати функції Наглядової ради та стежити, щоб наші спільні гроші витрачалися з застосуванням здорового глузду.

І якщо вже так повелося, нижче – список наших питань до фінансового плану на 2019 рік. Він великий, і це все, що ми встигли за плюс-мінус 10 годин. У написанні списку брали участь лідери галузі, так що я в ньому впевнений.

1. Планові доходи залишилися на рівні 2018, при цьому витратна частина збільшується вдвічі. На цьому тлі, зарплата керівника збільшується до 6 млн гривень. Фінансові та комерційні показники падають, зарплата директора зростає. Чому?
2. В цілому по підприємству витрати на оплату праці в 2019 році вище 2018 на 42% і досягають 2,5 млрд гривень. Кількість працівників при цьому знижується. Чому?
3. У план закладено придбання землесоса за 22 млн євро. Це специфічне і дуже складне устаткування, яке працює на дуже специфічних проектах. У чому обгрунтування цієї закупівлі? І розрахунок його окупності?
4. Адміністративні витрати на службові авто виросли на 31% і досягли 32 млн гривень. В чому причина?
5. Витрати на утримання основних засобів (мабуть, офісів) виросли в 2 рази і досягли 63,7 млн ​​гривень. Також зростають витрати на зв’язок – до 4,8 млн гривень. Що трапилося?
6. Витрати на відрядження перевищують 10 млн гривень. Навіщо?
7. У план закладені витрати, пов’язані з концесією в сумі 147 млн ​​гривень. Закон України «Про концесії», і супроводжуючі його постанови КМУ, чітко формулюють, що концесіонером є Міністерство інфраструктури. АМПУ не має право витрачати на це гроші, так як це суперечить її статутної діяльності і є нецільовим витрачанням коштів
8. У капітальні інвестиції включений проект будівництва морських підхідних каналів порту Південний. Південний – самий глибоководний порт, він приймає судна з осадкою 19 м. До прийому більш глибоководних суден не готові причали порту, а також його інфраструктура. Навіщо витрачати на це гроші?
9. Більше того, в минулому році в Південному вже проведені днопоглиблювальні роботи, а зростання вантажопотоку, як і зростання відрахувань від ДП у вигляді портових зборів, не відбулося. Будь ласка, покажіть обгрунтування необхідності подальших витрат на глибини в Південному.
10. Проведення днопоглиблювальних робіт в Чорноморську до 15 метрів за 161 млн гривень – для кого? Зараз паспортні глибини біля причалів тут – 11-14 метрів. Чи затверджено титули на подальші роботи?
11. У план закладено зростання вантажообігу на 3%, при цьому за 6 місяців фактично порти вже обробили на 13% більше, ніж за аналогічний період 2018. Чому б не переглянути прогноз?
12. Витрати на експлуатаційне днопоглиблення в 2019 році заплановані на рівні 1 млрд гривень (2018: 35 млн). З них 600 млн – днопоглиблення річок і водосховищ, які взагалі не можуть фінансуватися АМПУ. Портові збори є цільовими і можуть витрачатися виключно на морські акваторії. З чого таке зростання, і чому все саме в 2019? 
13. Аналогічне питання по ремонтам. Витрати ростуть на 241 млн гривень або в 2,4 рази і досягають 629 млн грн! Чому раптом так багато ремонтів саме в 2019?

І ще з десяток дрібних питань, які писати не буду, щоб не втомлювати читачів. Питання, пов’язані з ТІС, спеціально не згадую, так як ми дійсно намагалися представити всю галузь, використовуючи всі ресурси, які нам дали.
Що ж, сподіваюся, весь що відбувається цирк – останні спроби вхопитися за соломинку. Скоро АМПУ керуватиме професійна людина, під контролем прозорої Наглядової ради, як це і повинно бути. І бізнес буде насправді, а не навмисно, брати участь в обговореннях доленосних документів.”