Миколаївська облрада підтримала місто з питання передачі в концесію ДП «СК «Ольвія» територіальній громаді Миколаєва

16 травня на сесії Миколаївської обласної ради розглядалося питання про підтримку ініціативи Миколаївської ради з питання передачі в концесію ДП «СК «Ольвія» територіальній громаді м. Миколаєва. До винесення питання на сесію дану ініціативу розглянули і підтримали в депутатських комісіях обласної ради. 

Нагадаємо, що 20 березня 2019 року на сесії Миколаївської міської ради було прийнято рішення:

1. Звернутись до Кабінету Міністрів України, Міністерству інфраструктури України щодо включення в концесійні умови з передачі в концесію майна ГС «СК Ольвія» пропозицій від територіальної громади м Миколаєва.
2 Звернутись до  Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерству інфраструктури України, Миколаївської обласної ради щодо передачі в концесію майна ГС «СК Ольвія» територіальній громаді м. Миколаєва

“З метою консолідації зусиль міста та області робоча група МХК просить Вас підтримати звернення міста. При позитивному вирішенні з боку обласної ради наступними кроками в реалізації наміченого плану є спільне звернення депутатського корпусу Миколаєва та області до Президента України, Прем’єр-міністру з цього питання, формування делегації з представників міста і області для переговорів на рівні перших керівників держави.” – йшлось у зверненні.

В результаті сесія обласної ради підтримала м. Миколаїв і прийняла рішення що посилюють позиції міста по передачі порту «Ольвія».

 

Перед початком сесії депутатам було надано графічний матеріал і доповідь по цій темі заступника голови робочої групи морегосподарського комплексу м.Миколаєва Мойсол П. Л. Пропонуємо для ознайомлення.

ШАНОВНІ ЗАКОНОДАВЦІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ!

Курс держави на децентралізацію, тобто передача додаткових прав і повноважень з Центру в регіони, став приносити перші позитивні результати. Зміна принципів взаємовідносин разом зі збільшенням місцевих бюджетів наділили територіальні громади новими можливостями і механізмами формування реалізації соціально-економічних планів розвитку.

Перші підсумки роботи при децентралізації показали плюси і мінуси цього рішення. Головними посиланнями стало прояв незаперечних фактів, що рішучих позитивних успіхів досягають території, де мають уміння в повній мірі скористатися можливостями нової державної політики. Стало очевидним, що сам факт передачі додаткових коштів в регіони, при всіх позитивних моментах, не вирішує всіх задач фінансування процесів прискореного розвитку територій. Коштів як і раніше не вистачає. В результаті перед територіальними громадами виникає необхідність пошуку нових джерел наповнення бюджету.

(Депутатський корпус області неодноразово акцентував на нестачу коштів для вирішення проблем регіону)

В недалекому минулому, в період змін в сфері портової діяльності, колишній керівник Миколаївського морського порту м Хабаров, запропонував керівникам міста і області взяти у власність БДЛК (Бузько-Дніпровсько-лиманський канал) в межах кордонів міста і області. Його пропозиція не була підтримана. Місто і область упустили свою можливість отримати такий високорентабельний актив. В результаті було створено державне підприємство «Дельта Лоцман», якому передали даний канал, і всі збори від його проходу згодом пішли з міста і Миколаївській області. Сьогодні всім стало зрозуміло, що керівниками того періоду була допущена серйозна помилка, яка призвела до втрати фінансового джерела наповнення місцевого бюджету. А тому далі не можна допускати подібних прорахунків, коли з регіону, міста виводиться економічно активний актив.

З ініціативи Міністерства Інфраструктури України, впродовж 2017-18 років ведеться цілеспрямована робота по передачі в концесію майна ДП СК «Ольвія» з наміром завершення в поточному році. Це все підноситься як велике досягнення для розвитку економіки України та м.Миколаєва. Відповідно до ТЕО концесії з передачі порту «Ольвія», заявляється збільшення бюджету міста Миколаєва до 350 млн грн. за 5 років, але для цього ТЕО передбачає будівництво нового зернового терміналу потужністю близько 2.0 млн тонн. При цьому додатковий обсяг вантажопотоку по колишньому буде – проходити по залізниці через центр Жовтневого, а автомобільний транспорт по -, як і раніше буде рухатися за старою схемою – вул. Новозаодская – турбіни, Жовтневий проспект – Самойловича – і далі до порту. Тобто Міністерство інфраструктури не цікавить, що в результаті такого проекту Миколаїв отримає додаткове збільшення вантажопотоку, з подальшим збільшенням гранично допустимої концентрації викидів шкідливих формальдегідів і збільшенням транспортного колапсу на вулицях міста. На заперечення що дороги міста на сьогодні сильно перевантажені, і знаходяться в незадовільному стані і потребують значних фінансових ресурсів для відновлення, заявляють, що це проблеми міста, місто має сам забезпечувати будівництво та утримання дорожньої інфраструктури, за рахунок свого бюджету, а завдання міністерства – розвивати порт.

Розпорядженням мера А.Сенкевіча №243р. 23.08.2018г. була створена робоча група з підвищення ефективності взаємовідносин з підприємствами МХК. В результаті своєї діяльності робоча група вивчила потенціал МХК м.Миколаєва, ситуацію з передачі порту «Ольвія» в концесію і рекомендувала місту:
1. Включити в концесійні умови передачі в концесію ДП СК «Ольвія» зобов’язання концесіонера фінансування капітального ремонту автомобільної дороги ведуть до порту «Ольвія».
2. За рахунок коштів концесіонера виконати проект і побудувати в Жовтневому шляхопроводи перетину залізниці з вантажним і автомобільним транспортом.
3. На підставі положень закону про концесії територіальній громаді міста провести заходи і взяти в концесію майно ДП СК «Ольвія».

На підставі даної рекомендації Мер міста своїм розпорядженням №306р. від 16.11.2018 р створив другу робочу групу для розгляду питання і прийняття рішення щодо участі територіальної громади м.Миколаєва в конкурсі з передачі в концесію майна ДП СК «Ольвія».

Робоча група вивчила закон України «Про концесії», при виїзді на місце ознайомилася з об’єктом передачі в концесію, його поточною діяльністю та перспективою, визначила юридичну можливість участі міста в концесію, проаналізувала наявність кадрового потенціалу і повністю підтримала пропозицію про необхідність взяти участь в концесії порту «Ольвія».

Додатково були надані економічні розрахунки, за якими найкращим варіантом використання порту було б збільшення перевалки вантажів з високою доданою вартістю і будівництво на його території технопарку, пов’язаного з портовою діяльністю.

При цьому фінансові надходження до бюджету міста багаторазово збільшаться в порівнянні з пропозиціями щодо ТЕО. (Більше 2,0 млрд грн. За 5 наступних років після передачі в концесію.) Функції міста, при цьому виконуються за моделлю лендлорд управління, тобто не управління виробничою діяльністю, а управління розвитком території. Прекрасним прикладом цього служать портові міста Костанцо, Гамбург, Антверпен і т.д.

За підсумками роботи група дала наполегливу рекомендацію меру міста провести заходи щодо отримання порту «Ольвія» в концесіію.

За матеріалами http://www.mlp.com.ua