АМПУ повинно інформувати профспілку Одеського порту про зміни в організації виробництва та праці, оплати праці, планах соціального розвитку за 2 місяці (Постанова суду)

Відповідна постанова ухвалена 6 березня 2019 року Південно-західним апеляційним судом.

У грудні 2018 року Державне підприємство “АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ” звернулось до Господарського суду Одеської області з позовом до Професійної спілки робітників морського транспорту “ОДЕСЬКОГО МОРСЬКОГО ПОРТУ” про визнання недійсним пункту 2.12 колективного договору, укладеного між роботодавцем ДП “АМПУ” та відповідачем на 2016-2018 роки і зареєстрованого Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради № 08/158-023 від 10.05.2016.

09.01.2019 до Господарського суду Одеської області надійшла заява відповідача про закриття провадження у справі №916/2721/18 з посиланням на те, що даний спір не підлягає розгляду в порядку господарського судочинства. Ухвалою Господарського суду Одеської області від 10.01.2019 заяву професійної спілки робітників морського транспорту “ОДЕСЬКОГО МОРСЬКОГО ПОРТУ” (вх.№385/19 від 09.01.2019) про закриття провадження у справі задоволено, провадження у справі №916/2721/18 за позовом державного підприємства “АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ” до професійної спілки робітників морського транспорту “ОДЕСЬКОГО МОРСЬКОГО ПОРТУ” про визнання недійсним пункту колективного договору закрито. Ухвала суду мотивована тим, що спір у даній справі виник з трудових відносин, тому підвідомчий судам загальною юрисдикції.

Не погодившись із вказаною ухвалою суду, ДП “АМПУ” звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вказану ухвалу та постановити нову ухвалу, якою відмовити у задоволенні заяви відповідача про закриття провадження і направити дану справу для продовження розгляду до суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм процесуального права.

Між роботодавцем ДП “АМПУ” та Профспілкою робітників морського транспорту “ОДЕСЬКОГО МОРСЬКОГО ПОРТУ” було укладено колективний договір на 2016-2018 роки, який затверджений на конференції трудового колективу 22.01.2016 та зареєстрований Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради № 08/158-023 від 10.05.2016. Даний договір вступив у силу з 12.04.2016.

Згідно з п. 2.12 вказаного договору Адміністрація своєчасно інформує Профспілку про економічний та фінансовий стан підприємства, про всі зміни в організації виробництва та праці, оплати праці, планах соціального розвитку ОФ ДП “АМПУ”, що готуються не менше, ніж за 2 місці. Приймати рішення з питань, що стосуються змін в організації виробництва і праці, трудових, соціально-економічних прав та інтересів працівників виключно за погодженням з профспілкою, з дотриманням чинного законодавства, умов Генеральної, Галузевої угод і цього договору.

Звертаючись з позовом, ДП “АМПУ” вказало, що, на його думку, положення п. 2.12 колективного договору виходять за межі компетенції сторін цього договору та регулюють порядок здійснення господарської діяльності, тому мають бути визнані судом недійсними.

Висновок Господарського суду Одеської області про непідвідомчість спору у справі № 916/2721/18 господарському суду та закриття у звязку з цим провадження у даній справі є правомірним, а тому підстави для скасування оскаржуваної ухвали суду першої інстанції відсутні.

Суд постановив апеляційну скаргу Державного підприємства “АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ” залишити без задоволення.

Ухвалу Господарського суду Одеської області від 10.01.2019 про закриття провадження у справі № 916/2721/18 залишити без змін.