“МОРТРАНССЕРВІС” через суд зупинив дію наказу МінІнфраструктури “Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманівського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах”

Окружний адміністративний суд міста Києва прийняв відповідну ухвалу 5 березня 2019 року за № 640/3583/19.

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Аблов Є.В., розглянувши клопотання товариства з обмеженою відповідальністю товариства з обмеженою відповідальністю “ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ “МОРТРАНССЕРВІС” до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу, –

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю “ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ “МОРТРАНССЕРВІС” звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства інфраструктури України, в якому,  просить: визнати протиправним та скасувати наказ від 02.01.2018 №2 “Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманівського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах”.

Підставою для звернення із позовом стала незгода позивача із оскаржуваним наказом.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2019 року відкрито спрощене провадження у справі.

До суду 04.03.2019 надійшла заява позивача про забезпечення позову, у якій останній просить вжити заходів забезпечення позову, шляхом зупинення дії наказу Міністерства інфраструктури України від 02.01.2018 №2 “Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманівського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.01.2018 за №76/31528.

В обґрунтування заяви про забезпечення позову позивач зазначив про те, що виконання спірного наказу створює загрозу безпеці людей і майна, загрозу порушенням морського сполучення в регіоні БДЛК; сприяє зростанню кількості негативних чинників, що впливатимуть на рівень охорони праці працівників підприємств, діяльність яких пов’язана з наданням послуг у порту; матиме наслідком поступове руйнування безпосередньо самого БДЛК, падіння рівня глибин каналу та ускладнення безаварійного проходу суден; підвищує рівень аварійності на ділянці БДЛК, що посилює загрозу завдання шкоди навколишньому природному середовищу; призведе до зменшення обсягу транзитних вантажопотоків та, відповідно, до значного погіршення фінансових результатів діяльності підприємств, основний вид діяльності яких пов’язаний з наданням послуг у порту, що в свою чергу призведе до відчутного зниження досягнутого рівня соціального забезпечення працівників підприємств, діяльність яких пов’язана з наданням послуг у порту, звільнення працівників зазначених підприємств та, відповідно, зростання соціальної напруги.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваним Наказом внесені зміни до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському (далі – БДЛК) та Херсонському морському каналах, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року № 655, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за № 1150/14417, зокрема:

–  скасовано вимоги щодо обов’язкового буксирного забезпечення суден (у т.ч. для суден з максимально дозволеним розміром для плавання у БДЛК – 230 м), за умови швидкості руху судна каналом не більше 10 вузлів та обов’язкового використання радіолокаційного проведення;

–  обов’язкове буксирне забезпечення встановлено для суден більшої довжини – від 200 м і більше (було від 187 м), проте лише при швидкості руху судна каналом більше 10 вузлів;

– скасовано вимоги щодо обов’язкового буксирного забезпечення для суден, які мають осадку 10,0 м і більше.

Тобто, спірним наказом фактично змінені правила плавання і лоцманівського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, Міністерством інфраструктури України.

Суд дійшов висновку, що позивачем були надані належні та переконливі докази того, що невжиття заходів забезпечення даного адміністративного позову у визначений ним спосіб може істотно ускладнити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, розглянувши подану позивачем до Окружного адміністративного суду міста Києва заяву про забезпечення адміністративного позову, зважаючи на фактичні обставини справи, виходячи із співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідності виду забезпечення позову позовним вимогам, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.

Суд ухвалив:

1. Задовольнити заяву товариства з обмеженою відповідальністю “ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ “МОРТРАНССЕРВІС” про вжиття заходів забезпечення позову.

2. Зупинити дію наказу Міністерства інфраструктури України від 02.01.2018 №2 “Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманівського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.01.2018 за №76/31528.

3. Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження та може бути пред’явлена до виконання у порядку та спосіб, встановлених Законом України «Про виконавче провадження», у строк до 05.03.2022.

4. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

5. Ухвалу направити для виконання сторонам у справі.

6. Ухвала діє до закінчення розгляду справи по суті та набрання рішенням у справі законної сили.