- Деталі
- Створено: Субота, 25 травня 2019, 20:13
Сьогодні в Одесі відбулося друге засідання Транспортний діалог високого рівня між Україною та ЄС. Під час заходу за участю Генерального Директора з питань мобільності та транспорту Європейської Комісії Хенріка Хололея були визначені основні пріоритети розвитку українських портів. Зокрема, реалізація проектів державно-приватного партнерства на основі концесії, інтеграція Україниу маршрути шовкового шляху та транс’європейської транспортної мережі, що розробляються у ЄС, а також відкриття доступу до європейських грантів на розвиток інфраструктури.
За словами Хенріка Хололея у ЄС майже 90% вантажів прямує через порти. В Україні цей показник поки ще значно скромніший але продовження реформи галузі та використання механізму концесії можуть пришвидшити процес розвитку портів. Європейський союз та міжнародні фінансові організації зі свого боку готові надавати необхідну технічну допомогу.
«Ми вітаємо вступ Адміністрації морських портів України доESPO.Це ще один крок до інтеграції українських портів до європейської транспортної інфраструктури. Наступний крок – це реалізація проектівв рамках розвитку транс’європейської транспортної мережі TEN-T. Одразу9 українських портів увійшли до переліку перспективних інфраструктурних проектів до 2030 року. Загальний обсяг інвестицій по цих проектах складе 844 млнєвро»,— зазначив Хенрік Хололей.
Міністр інфраструктури України Володимир Омелян підкреслив, що зміни у транспортній інфраструктури держави багато в чому гальмуються також через відсутність відповідного законодавства. Верховна Рада, на жаль, останнім часом не спромоглася прийняти низку важливих законопроектів, зокрема про концесію, про розвиток морегосподарського комплексу та внутрішніх водних шляхів.
Також під час дискусії було приділено увагу розміру дивідендів, що сплачують зараз державні стивідори та АМПУ в Україні.На думку європейських експертів, ставка дивідендів на рівні 90% не дає державним підприємствам розвиватися та ефективно конкурувати як у межах держави так і на міжнародному рівні.
Керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс,в свою чергу, відзначив важливість якісної підготовки інвестиційних проектів в українських портах задля залучення коштів міжнародних фінансових організацій та приватних компаній. «У нас вже є гарний досвід співпраці з IFC та ЄБРР з розробки пілотних проектів концесії держстивідорів у портах «Ольвія» та «Херсон», конкурси по яких стартують найближчим часом»,—навів приклад ефективної співпраці керівник АМПУ. Також під час зустрічі представники Європейської комісії ознайомилися з попередньою інформацією щодо проекту концесії держстивідора у порту «Південний».
На зустрічі було відзначено також, що ще одним важливим кроком, який міг би пришвидшити модернізацію української портової інфраструктури має стати надання Україні можливості отримувати гранти ЄС на реалізацію інфраструктурних проектів. За словами Генерального Директора з питань мобільності та транспорту Європейської Комісії, з цим питанням дійсно існують певні труднощі, однак робота в цьому напрямку ведеться.