Як уже повідомлялося, з 1 квітня в Одеському порту проводяться ремонтні черпання. За словами головного інженера адміністрації порту Олексія Калюжного, подібні роботи в порту не проводилися понад 3 роки. Однак в кінці минулого року була виконана процедура закупівлі послуг через платформу Prozorro і визначено підрядник- ТОВ “СМД-Інвест”. Обсяг робіт – 91056 куб м, вартість-22,5 млн. грн.
– Провести ремчерпанія вдалося завдяки взаєморозумінню та підтримці керівництва АМПУ, зокрема Райвіса Вецкаганса. Для адміністрації порту і портових операторів було вкрай важливо виконати ці роботи для відновлення паспортних глибин. Від цього багато в чому залежить постановка до причалів і обробка флоту, особливо великотоннажного, на який зараз переходять багато судновласників,- прокоментував начальник адміністрації порту Ігор Ткачук.
Роботи в порту проводив спеціалізований караван: багаточерпаковий земснаряд «Дунай», три шаланди та плав кран, оснащений грейфером. Залежно від умов виконання робот черпання робили або багато черпаковим земснарядом «Дунай», або плавкраном у грейферному режимі й шаландою. Як пояснили у службі головного інженера, існує специфіка черпання біля причалу: їх конструкція не дозволяє використовувати земснаряд. Тому черпання під причалами виконували плавкраном, а потім вантажили грунт на шаланду і відвозили на спеціально відведене підводне звалище.
Нагадаємо, що ремчерпанія проводили в Карантинній (3,8,10 причали, операційна акваторія), Військовій (причали 25-26), Хлібній (42-43 причали) гаванях, а також в аванпорту (зовнішній порт, обмежений природними або штучними спорудами.- Ред.). Черпання в форватері порту необхідні для маневрування суден, що заходять або залишають Одеський порт.
В ході робіт підрядник зіткнувся з певними труднощами. Однак незважаючи на несприятливі погодні умови, роботи завершилися в термін – 13 травня.