Компанія “Техагро” хоче збудувати три термінали в порту “Южний”

2018-06-01 12:21:28

На реалізацію проектів з урахуванням облаштування ділянки, яким володіє компанія, і підведення необхідної інфраструктури потрібно 198 млн доларів.



Компанія "Техагро" планує побудувати в морському порту Південний (Одеська область) три термінали – контейнерний, зерновий і для сипучих і генеральних вантажів. 
На реалізацію проектів з урахуванням облаштування ділянки, яким володіє компанія, і підведення необхідної інфраструктури потрібно 198 млн доларів. 
Про це в ході Ukrainian Ports Forum 2018 повідомив директор ТОВ "Техагро" В’ячеслав Бояльскій.
Він розповів, що компанія володіє ділянкою площею 82 гектара біля входу в акваторію порту Південний, який планує розвивати. Причальний фронт ділянки – 280 погонних метрів, глибина в цьому районі складе 17 метрів і буде можливість приймати судна вантажопідйомністю 150-170 тис. nонн. Бояльскій повідомив, що у компанії вже є відведення земель водного фонду.
Спершу до ділянки підведуть окрему лінію електропередачі від Аджалик підстанції довжиною 18 кілометрів, водопостачання та залізницю.
"За кошторисно-фінансовим попереднім розрахунком – 198 млн доларів вкладень. Перше, що ми тягнемо, – залізницю плюс електрика і вода. На це у нас піде 6,2 млн доларів і ми плануємо ці роботи зробити в 2019 році для того, щоб забезпечити інженерними мережами саме саму площадку ", – розповів Бояльскій.
Першим планується почати будувати в 2020 році зерновий термінал і здати його в експлуатацію в 2021 році. За попередніми даними, на початковому етапі розвитку він зможе перевалювати 4,5 млн тонн на рік, в тому числі 400 тис. тонн борошна і 200 тис. тонн олії.
Бояльскій зазначив, що об’єкт може стати терміналом накопичення зернових вантажів для відправки на експорт, коли з річок України сюди будуть заходити невеликі баржі по 1-2-3 тис. тонн, з яких зерно будуть вантажити на великі морські судна.
Контейнерний термінал, який планує будувати "Техагро", буде мати пропускну здатність 2 млн тонн і займе площу 22 гектари. У ньому планується реалізувати сучасні технології логістики. "Ми хочемо застосувати метод нідерландський, що ми ці контейнера не збираємося вивозити машинами або подавати туди прямо в порт залізницею, а прямо по заздалегідь розташованим кабелям платформи повинні йти в місце, яке призначене", – розповів Бояльскій. Це дозволить зменшити трудовитрати при операціях з контейнерами.
На терміналі для сипучих і генеральних вантажів планується перевалювати 2-2,5 млн тонн вантажів на рік. Це може бути вугілля, який Україна імпортує, або вантажі експортного спрямування – окатиші, руда, можливо щебінь, пісок і т.д.
"Що цікаво, якщо ми будемо розвантажувати на експорт допустимо, окатиші, руду, пісок, щебінь тощо, то дуже зручно, не знаю, ми зіткнулися з цим, у нас станція буде на позначці 42 метри над рівнем моря. Ми хочемо зробити і запроектували вже два тунелі, критих, і таким чином транспортерами прямо можна подавати в трюми судів вагони з сипучими вантажами, не підводячи пил. Це дуже важливо ", – сказав директор" Техагро ".
Бояльскій також зазначив, що оскільки ділянка "Техагро" знаходиться біля входу в акваторію порту і цю територію небезпечно перевантажувати судами, планується приділити увагу розвитку тилових зон.
за матеріалами ЦТС