Будівництво Керченського мосту ставить під загрозу прохід суден Panamax до Маріуполя і поставки 1 млн тонн чавуну в США

2017-09-04 09:27:33

Встановлені Москвою обмеження по надводних габаритам судів унеможливлять проходження протокою суден типу Panamax, що спричинить втрату до 30% перевалки Маріупольського морського торгового порту – вважають експерти



Україні слід виробити комплекс заходів у відповідь на загрози, які несе порушення РФ міжнародного морського права при будівництві Керченського моста в окупованому Криму, переконані в Центрі дослідження армії, конверсії і роззброєння (ЦДАКР).
Як наголошується в заяві на веб-сайті ЦДАКР, всупереч запевненням політичного керівництва РФ, будівництво цього об’єкта тягне обмеження свободи мореплавання в Чорному і Азовському морях, відчутне зниження товарообігу і збитки українських азовських портів в Маріуполі і Бердянську, а також нові соціально-економічні ризики стагнації українського Приазов’я – повідомляє Інтерфакс-Україна.
За оцінками експертів, встановлені Москвою обмеження по надводних габаритам судів, які будуть слідувати Керченською протокою після установки залізничної арки, в межах 33 м, унеможливлять проходження протокою суден типу Panamax, що спричинить втрату до 30% перевалки Маріупольського морського торгового порту. "Наприклад, під загрозою опиняються постачання близько 1 млн тонн чавуну на рік за контрактами з американськими замовниками", – йдеться в заяві.
Разом з тим, відзначають в ЦДАКР, спричинить збитки і введене РФ одностороннє перекриття протоки в зв’язку з роботами по установці ж / д арки. "Слід зазначити, що одна доба простою судна в очікуванні відкриття протоки оцінюються в $ 20 тис. З огляду на щоденний трафік судів через протоку на рівні 70-90 суден за добу, неважко підрахувати збитки, які прямо впливають на фрахт і економічну привабливість регіону в цілому", – відзначається в заяві.
За оцінками ЦДАКР, дані дії Москви носять виключно військово-політичне забарвлення, формують нове поле соціально-економічних ризиків стагнації українського Приазов’я, перш за все, ключового для української металургії Маріуполя, підвищують загрози в контексті сухопутного коридору в окупований Крим.
Пропоновані ЦДАКР першочергові заходи Києва в зв’язку з новими загрозами включають детальне інформування про ситуацію з протокою послів західних держав; винесення цього питання на розгляд РНБО для вироблення дорожньої карти адекватних дій, і забезпечення її виконання.
"Крім того, вважаємо за доцільне активізувати роботу в правовому полі, апелюючи до міжнародних інституцій з питань порушення Росією Конвенції ООН з морського права 1982 року", – наголошується в заяві.