Двома ключовими темами для обговорення учасниками 65 сесії Робочої групи з внутрішнього водного транспорту ЄЕК ООН стали актуальний стан справ у галузі кібербезпеки на внутрішньому водному транспорті Європейського регіону, а також остаточне затвердження шостого переглянутого варіанту Європейських правил судноплавства на внутрішніх водних шляхах (ЄПСВВШ).
Вперше від початку року сесія однієї з робочих груп ЄЕК ООН щодо водного транспорту пройшла у гібридному форматі, за часткової присутності делегатів у сесійній залі. Безпосередньо у Палаці націй в Женеві працювали делегації кількох держав-членів ЄЕК ООН, які є також членами Європейського Союзу. Проте, як і раніше, переважна більшість учасників сесії, у тому числі й українська делегація, долучилися до заходу дистанційно. До складу вітчизняної делегації увійшли представники Міністерства інфраструктури України, Морської адміністрації, Держгідрографії, а також підприємств, установ та організацій, які стосуються галузі внутрішнього водного транспорту. Нашу установу представляли працівники управління гідрографії та науково-технічного розвитку гідрографії, управління міжнародних відносин та комунікацій з органами державної влади та ФДУ «Укрморкартографія».
Сесію традиційно відкрив керівник Секції транспортних мереж та логістики ЄЕК ООН пан Франческо Діонорі. У своїй короткій привітальній промові він звернув увагу на виключну важливість підтримання сталості функціонування транспорту за умов карантинних обмежень у Європі, спричинених глобальною пандемією коронавірусної хвороби. Разом з цим пан Діонорі зазначив, що не слід випускати з уваги всі інші проблеми і виклики, які постають перед галуззю вантажних та пасажирських перевезень внутрішніми водними шляхами Європейського регіону. Це, зокрема, потреба у невідкладній розробці актуалізованих стратегій та новітніх інформаційних технологій та цифрових застосунків, здатних на належному рівні протистояти загрозам кібербезпеці у різноманітних аспектах діяльності внутрішнього водного транспорту на європейських водних артеріях. Саме тому одним із ключових питань, винесених на розгляд сесією, стала робоча нарада на тему: «Кібербезпека на внутрішньому водному транспорті». До уваги учасників було надано низку презентацій, присвячених окремим питанням забезпечення належного рівня цифрової
безпеки.
Крім того, одним із найважливіших поточних питань сесії стало остаточне затвердження 6-го переглянутого видання Європейських правил судноплавства внутрішніми водними шляхами (ЄПСВВШ). Видання вже розглянуте й рекомендоване до схвалення спеціальною сесією Групи експертів щодо ЄПСВВШ та попередньо схвалене на 59 сесії Робочої групи з уніфікації технічних приписів та правил внутрішньої безпеки на внутрішньому водному транспорті (обидві групи підпорядковані у своїй діяльності Робочій групі на внутрішньому водному транспорті). Обговорюючи це питання, учасники сесії слушно звернули увагу представників Групи експертів щодо ЄПСВВШ на виключну важливість правильного вживання термінів у офіційних текстах Правил англійською, французькою, німецькою та російською мовами. При цьому було наголошено на тому, що оригінальним й надалі залишатиметься виключно текст ЄПСВВШ англійською мовою.
У світлі цього застереження Робоча група звернула увагу на необхідність постійної роботи над Глосарієм термінів та визначень, пов’язаних із внутрішнім водним транспортом, у регулярному оновленні якого постійно беруть участь працівники управління міжнародних відносин та комунікацій з органами державної влади за консультативної підтримки своїх колег – експертів з питань навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки судноплавства на ВВШ. Результатом стала одностайне ухвалення рішення про доцільність проведення щонайменше двох онлайн-засідань Групи з укладення Глосарію термінів та визначень до лютого 2022 року. Отож, найближчим часом фахівців-міжнародників нашої установи чекає напружена робота разом з їхніми європейськими колегами у цьому напрямку.
Повідомляє Держгідрографія.