Більш ніж у 3,5 рази вищу ніж для інших орендарів плату встановили для одного зі стивідорів, що працює у Миколаївському морському торговельному порту, Міністерство інфраструктури та Регіональне відділення Фонду державного майна по Одеській і Миколаївській областях.
Про це повідомив Антимонопольний комітет України.
Під час розслідування Комітетом справи, порушеної за скаргою стивідора – ТОВ «НІКМОРСЕРВІС НІКОЛАЄВ», встановлено, що Мінінфраструктури, визначаючи розмір орендної плати для цього суб’єкта господарювання, не керувалося необхідною Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорціями її розподілу.
Згідно з переліком чинних на 01.07.2019 договорів оренди державного майна, оприлюдненим на офіційному сайті ФДМУ, середній розмір плати за 1 кв. м складських площ у Миколаївському морпорту для інших стивідорних компаній становив 9,33 грн. Тоді як плата для заявника була визначена у розмірі 36 грн кв. м.
Тобто, якщо б оплата для вищезазначеного стивідора розраховувалася у відповідності до Методики, то мала б становити 310 582,61 грн на місяць. Натомість склала – 1 132 236 грн.
Внаслідок антиконкурентних дій Міністерства та РВ ФДМУ, лише за перший місяць дії оновленого договору оренди стивідор зазнав збитків у понад 820 000 грн. А якщо спосіб визначення орендної плати залишиться незмінним, то загальний розмір його втрат складе понад 100 мільйонів грн.
Сьогодні, 27 травня, під час розгляду справи на засіданні Комітету, представник Міністерства інфраструктури не зміг обґрунтувати причини такого дискримінаційного рішення. Натомість представники заявника повідомили, що вимушені були погодитися на підписання договору, оскільки інакше мали б припинити свою діяльність.
У підсумку Комітет визнав дії Міністерства інфраструктури та регіонального відділення ФДМУ щодо встановлення необґрунтованого розміру орендної плати за нерухоме майно для ТОВ «НІКМОРСЕРВІС НІКОЛАЄВ» порушенням Закону України «Про захист економічної конкуренції». Мова йде про антиконкурентні дії органу влади, що створюють несприятливі умови діяльності порівняно з конкурентами та в укладенні угод, що призводять до обмеження конкуренції.
АМКУ зобов’язав Міністерство та регіональне відділення ФДМУ припинити ці порушення.