(ВІДЕО) ДПСУ заявляє про знищення каналу нелегального транспортування нафти у Чорному морі

Багаторічна боротьба з так званими «чорними бункерувальниками» закінчилася знищенням каналу нелегального транспортування нафти у Чорному морі.

Про це повідомляє Мілітарний з посиланням на пресслужбу ДПСУ та на КОРДОН.UA.

Повідомляється, що понад 15 років у міжнародних водах Чорного Моря і на річці Дунай, зокрема на його 61-й милі, правоохоронців боряться із зухвалими схемами контрабандистів. У народі їх прозвали “чорними бункерувальниками”.

У ДПСУ зазначають, що згідно із законом, усі бункерувальні операції повинні проводитися тільки в портах або в межах їхньої акваторії. Однак на практиці нелегальні плавучі заправки від митних зборів вперто ухиляються. Адже відвантажувати пальне в порту – означає сплачувати податки до українського бюджету.

Для кращого розуміння, на відео пресслужби розповідають про подібні схеми. “Для прикладу візьмемо берег України та Росії. Між ними – територіальне море, кордон і міжнародні води у вільному користуванні кожної з країн. Простежимо 2 сценарії незаконного бункерування”.

 Перший сценарій. Від берега Російської Федерації виходить танкер, заповнений пальним. Робить зупинку у міжнародних водах, якомога далі від прикордонників прибережних держав. До нього підходять заправитися менші судна. Далі останні підходять до берега України, переливають пальне у бензовоз, який вирушає на автозаправні станції.

 Другий сценарій. Комерційне торговельне судно біля причалу в порту України завантажується контейнерами чи іншим вантажем і, за аналогічною схемою, вийшовши у вільну економічну зону, поповнюється пальним. Гроші пливуть прямісінько у кишені контрабандистів.

“Ринок контрабандного палива в Україні займає 20% – це до 500 тисяч тонн нафтопродуктів на рік. Повз бюджет ллються сотні мільйонів доларів”, – йдеться у повідомленні.

У Морській охороні заявляють, що із березня 2020 року заправка на 61-й милі припинилася. Прикордонна служба запровадила систему безперервного контролю, чим сплутала контрабандистам усі карти.

“Підходи до суден закордонного прямування та проведення вантажних операцій з переміщення нафтопродуктів у внутрішніх водах України практично припинені повністю”,
– сказав командир Ізмаїльського загону Морської охорони Олег Шикша.

Відтепер бункерувальні операції на річці Дунай здійснюються у порту Рені встановленим порядком. Попри це, частина плавучих заправок стовбичить у точках незаконного бункерування й досі, а їх власники подають на прикордонників судові позови. Вони все ще чекають на поновлення старих схем.