Контейнерні термінали України, Румунії, Росії, Грузії та Болгарії обробили 796 141 TEU в першому кварталі 2021 року, включаючи порожні контейнери, виключаючи трансшипмент.
Даний огляд підговлено компанією Informall B.G. Він базується на даних щодо завантажених контейнерів в регіоні (без урахування порожніх) – 606 203 TEU. Загальне падіння, якого зазнали ці п’ять країн за цей період, склало 0,15% у порівнянні з тим же періодом попереднього року.
В першому кварталі 2021 року загальне падіння обсягу контейнерів з вантажами склало 0,15%.
[ngg src=”galleries” ids=”176″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]Зростання завантаженого контейнерообороту спостерігалось в усіх країнах Чорноморського регіону, крім України и Грузії. В першому кварталі 2021 найбільшого зростання досягла Росія – 11,42%, тоді як найбільше падіння спостерігалось у Грузії – 26,75%.
За цей період 58,28% оброблених контейнерів з вантажами було імпортовано та 41,72% обсягу – експортовано. Оцінюється, що частка контейнерів з вантажами склала 76,14%, тоді як частка порожніх контейнерів склала 23,86%.
58,28% загального обсягу контейнерів з вантажами в Чорному морі було імпортовано.
Обсяги імпорту вищезазначених країн знизились на 0,53% у порівнянні з першим кварталом 2020. Найбільше падіння обсягу імпорту спостерігалось у Грузії – 31,52%. У Росії, Румунії та Болгарії мало місце зростання на 9,88%, 6,02% та 5,29% відповідно, тоді як в Україні обсяг імпорту зріс на 8,00%. Обсяги експорту з регіону знизились на 1,07%, найбільшим чином через падіння експорту з України та Румунії на 10,38% та 5,06%. Обсяги експорту контейнерів з вантажами з Росії, Болгарії та Грузії зросли на 13,88%, 7,43% та 1,31% відповідно.
Росія досягла рекордного зростання обсягу експорту контейнерів з вантажами – 13,88%.
Таким чином, частки обсягу завантаженого контейнерообороту, що був оброблений кожною країною в першому кварталі 2021 року, розподілились наступним чином: Україна – 33,26%, Росія (Чорне море) – 29,07%, Румунія – 19,50%, Грузія – 9,40%, Болгарія – 8,76%.
П’ятірка найбільших контейнерних терміналів регіону в першому кварталі 2021 року мала декілька змін позицій у загальному обсязі оброблених контейнерів: вперше за останні роки термінал НУТЕП (Новоросійськ) став найбільшим терміналом Чорноморського регіону за обсягами оброблених контейнерів з вантажами, тоді як DPW (Констанца) опустився на друге місце. Термінал APMT Poti (Грузія) опустився на четверте місце, тоді як КТО (Одеса, Україна) – піднявся на третє. Термінал БКП (Одеса, Україна) залишився п’ятим. Всі найбільші термінали, крім НУТЕП та БКП зменшили свої обсяги.
Що стосується провідних перевізників в Чорноморському регіоні, то вони утримали свої позиції без змін: MAERSK, MSC, COSCOCS, CMA CGM та ZIM. Взагалі ці перевізники контролювали 73,32% цього ринку.
MAERSK, MSC, COSCOCS, CMA CGM та ZIM контролювали 73,32% Чорноморського ринку.
В першому кварталі 2020 року загальна частка ринку Maersk та MSC складала 46,95%, але в першому кварталі 2021 року вона зменшилась на 1,06 п.п. до 45,89%. В той же час загальна частка ринку CMA CGM та COSCOCS була 19,11% в першому кварталі 2020 року, тоді як в першому кварталі 2021 року вона збільшилась на 0,38 п.п. та склала 19,49%. Треба відзначити, що в першому кварталі 2021 року проти першого кварталу 2020 частка CMA CGM зменшилась на 0,07 п.п., тоді як частка COSCOCS зросла на 0,45 п.п. ZIM залишився у п’ятірці найбільших перевізників в регіоні, його частка зросла на 0,26 п.п., з 7,68% в першому кварталі 2020 до 7,94% в першому кварталі 2021. Об’єднаний японський перевізник ONE став дев’ятим найбільшим перевізником регіону в першому кварталі 2021 року, його частка склала 2,67%. Найбільшого зростання частки ринку в першому кварталі 2021 проти першого кварталу 2020 року досягли MAERSK та ONE – 1,68 п.п. (26,21% ринку) та 0,91 п.п. (2,67% ринку) відповідно.