- В.о. голови ДП «АМПУ» Олександр Голодницький — один із спікерів сесії «Водний транспорт – крок у розвиток міжнародної торгівлі» Всеукраїнського форуму «Україна 30». Темою обговорення на панельній дискусії став розвиток перевезень на внутрішніх водних шляхах України.
– Прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт» надало потужний поштовх для розвитку річкових перевезень України»,- зазначив Олександр Голодницький.
За словами очільника ДП «АМПУ», здійснення тралення, дно очищення та днопоглиблення на внутрішніх водних шляхах України є важливою складовою забезпечення та розвитку річкових перевезень. Протягом тривалого часу ці роботи не проводилися. Зокрема, роботи з експлуатаційного днопоглиблення на основній суднохідній річці України – Дніпрі не виконувались з 2014 року, габарити суднового ходу не підтримувалися. На річці Прип’ять роботи не проводилися з 2004 року.
Ситуація змінилася після того, як у 2018 році функції забезпечення гарантованих державою габаритів судового ходу на річкових внутрішніх водних шляхах були передані наказом Мінінфраструктури від ДП «Укрводшлях» до ДП «АМПУ» та джерелом визначено кошти канального збору. Протягом двох років фахівцями ДП «АМПУ» була проведена велика робота як з відновлення флоту, так і власне — днопоглиблення. За результатами проведених промірів судового було забезпечено днопоглиблення:
— на р. Прип’ять – загальним обсягом 130,0 тис м3 із досягненням гарантованих глибин суднового ходу на рівні 1,60 м.
— на річці Дніпро, на лімітуючих ділянках водосховищ,— загальним обсягом 1,2 млн м3 із досягненням гарантованих глибин суднового ходу на рівні 3,65 м.
У 2018 році, згідно з наказом Міністерства інфраструктури України від 29.05.2018 № 239 від ДП «Укрводшлях» на окремий баланс філії «Днопоглиблювальний флот» ДП «АМПУ» було передано 26 плаводиниць. Протягом 2019 – 2020 років було проведено ремонти 14-ти плаводиниць з отриманням нових документів на придатність до плавання.
Восени 2020 року ДП «АМПУ» розпочати днопоглиблення власним флотом, це дало змогу не тільки ефективно виконувати роботи, але й оптимізувати витрати на 20 відсотків у порівнянні із залученням підрядників.
Окрему увагу у своєму виступу Олександр Голодницький приділив Річковій інформаційній служби України (РІС) — структурному підрозділу філії «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ», створеної з нуля у 2012 році відповідно наказу Мініфраструктури від 25.02.2011 № 7, з урахуванням Директив ЄЕК ООН, для сприяння підвищенню ефективності здійснення перевезень внутрішніми водними шляхами.
-РІС — це один із найважливіших сегментів забезпечення перевезень річками, який забезпечує збір, обробку інформації від автоматичних постів та субцентрів РІС, збирає і оприлюднює інформацію про стан судноплавних шляхів, рівнях води, рух суден і перевезеннях пасажирів і вантажів. – підкреслив Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ.— Включена до складу ДП “АМПУ”, ця служба ефективно розвивається та підтримується на належному рівні. ДП «АМПУ» готово до передачі відновленої, примноженої і ефективно працюючої інфраструктури річки.
Довідка:
Наказ МІУ від 25.02.2011 № 7 «Про комплекс заходів щодо створення річкової інформаційної служби на внутрішніх водних шляхах України»
Наказ Мінтранс звязку України від 14.06.2007 № 498 «Про затвердження Положення про навігаційне забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах України».
повідомляє АМПУ