(ВІДЕО) Азовський судноремонтний завод вимушений оголосити про банкрутство – «Маріупольська інвестиційна група»
Прес-конференція керівництва Азовського судноремонтного заводу та керуючої компанії «Маріупольська інвестиційна група» щодо надзвичайної ситуації, яка склалась на підприємстві.

Робота маріупольського ТОВ «СРЗ» повністю паралізована.
Підприємство вимушене оголосити про банкрутство, розпочати процедуру масового вивільнення працівників і повідомити про вірогідність виникнення техногенної та екологічної катастрофи для узбережжя Азовського моря.

Азовський судноремонтний завод закликає до розблокування його діяльності та припинення тиску, для збереження унікального трудового колективу і підприємства
Маріуполь, 24 лютого, 2021 року Азовський судноремонтний завод (ТОВ “СРЗ”) надіслав звернення до низки державних органів з проханням вжити невідкладних заходів задля розблокування діяльності підприємства та скасування незаконного рішення від 01.02.2021 капітана Маріупольського морського порту Олександра Дружиніна про заборону швартування до гідротехнічних споруд цілісного майнового комплексу (далі – ЦМК) АСРЗ , що знаходяться на балансі ТОВ “СРЗ”. Внаслідок цього рішення паралізована основна діяльність підприємства, під загрозою знеструмлення знаходиться низка стратегічних державних та військових об’єктів, а також є ризик техногенної катастрофи у разі припинення підтримки життєдіяльності об’єктів підвищеної небезпеки екологічного та військового значення.
Звернення були надіслані до Президента України, Прем’єр-міністра України, Генерального прокурора України, Міністерства інфраструктури України, ДП «АМПУ», ФДМУ, Маріупольського міського голови, Голови Донецької ОА та Бізнес-омбудсмена.
Ситуацію спричинила недосконалість українського законодавства. Попри припинення договору оренди у 2016 році, ТОВ «СРЗ» не може добитися вирішення питання щодо подальшого юридичного статусу цілісного майнового комплексу, при цьому, підтримує у робочому стані потужності ЦМК та утримує трудовий колектив з 560 фахівців вузькопрофільних професій.
Нездатність ТОВ “СРЗ” виконувати контрактні зобов’язання перед клієнтами внаслідок блокування його діяльності, може призвести до критичної нестачі коштів для оплати безперервного постачання електричної енергії не лише на ТОВ “СРЗ”, а й на субспоживачів, кому підприємство її постачає через межі електропередавальних організацій.
Зобов’язання надавати технічну можливість транзитного постачання електроенергії субспоживачам зафіксовані договором про сумісне використання технологічних мереж №110172у/2010 від 01.11.2010 р., укладеного між ТОВ “СРЗ” та ТОВ ДТЕК “ВИСОКОВОЛЬТНІ МЕРЕЖІ”, ТОВ “СРЗ”, як власником мереж (складова частина ЦМК ДП “АСРЗ”).
У разі знеструмлення ТОВ “СРЗ”, постачання електроенергії припиниться на наступних субспоживачів: Військова частина №1472; ДП “Держгідрографія”; ДП “ММТП” (Причали Маріупольського морського торговельного порту); КНС №8 КП Маріупольське ВУВКГ; т/х “Пономаренко” (АМІ ОНМА);катери Маріупольського загону Регіонального управління морської охорони Державної прикордонної служби.
Припинення електропостачання поставить під загрозу безпеку судоходства в акваторії Маріупольського порту, екологію Азовського моря та охорону державного морського кордону України:
–    затоплення плавучого ДОКу та, як наслідок, блокування акваторії Маріупольського порту і вилив нафтопродуктів з нього в Азовське море;
–    припинить роботу навігаційна споруда ДП “Держгідрографія”, яка убезпечує суднозахід у темний час доби в акваторію Маріупольського порту;
–    відключиться каналізаційна насосна станція №8 Маріупольського ВУВКГ, внаслідок чого фекальні води будуть викинуті до акваторії Азовського моря і виникне екологічна катастрофа;
–    зупиниться обслуговуюче обладнання катерів морської охорони, що призведе до нездатності прикордонників захищати державний морський кордон.
“Окрім істотного економічного та стратегічного значення, ТОВ “СРЗ” – ще й найбільше судноремонтне підприємство акваторії Азовського моря України й один з найбільших роботодавців регіону. У нас працюють вузькоспеціалізовані професійні майстри, єдині на Азовському узбережжі, які виконують ремонти судових корпусів, здійснюють електричні, механічні та електрорадіомонтажні роботи на судах, ремонти винто-рульового комплексу. А через блокування нашої діяльності незаконним рішенням капітана Маріупольського морського порту ми змушені оголосити припинення діяльності підприємства та розпочати процедуру масового вивільнення працівників через скорочення чисельності та штату. Ми вимагаємо у представників держави негайно втрутитися у цю надзвичайну ситуацію, щоб не допустити не лише екологічної та техногенної катастрофи, а й відчутної соціальної напруги у регіоні”, – заявив Генеральний директор ТОВ “СРЗ” Олег Турський.

Азовський судноремонтний завод (ТОВ «СРЗ») є найбільшим в акваторії Азовського моря судноремонтним підприємством із спеціалізацією у машинобудуванні, суднобудівництві, судноремонті, та  перевантаженні вантажів. Тільки за 2020 рік підприємством відремонтовано 33 судна, в тому числі судна флоту портового Бердянського морського торговельного порту та Бердянської філії АМПУ, Маріупольського морського торговельного порту та Маріупольської філії АМПУ, Державного підприємства Дельта Лоцман, корабельно-катерний склад морської охорони, ЗСУ, бази яких розміщуються в Азовському морі.
Також, виготовлено 24 грейфера (продукція машинобудування), перевантажено 250,5 тис.тонн вантажів.