Шукаємо «спрощення» або короткий аналіз нового проєкту наказу Мінінфраструктури. який запроваджує автоматизовану систему тестування моряків

Пропонуємо вашій увазі аналіз радника голови Профсоюзу Робітників Морського Транспорту України, Сергія Казанцева проекту наказу, який запроваджує автоматизовану систему тестування моряків. Ознайомитись з проектом наказу можно за посиланням https://mtu.gov.ua/news/32625.html.

 
Перше, що кидається в очі під час аналізу нового проєкту наказу метою якого є впровадження «тестування моряків без участі людини-екзаменатора» це визначення нових кваліфікаційних вимог до ЧЛЕНІВ ДКК! Ні, не до комп’ютерів, до людей!!!
Цікаво для чого?!
Для розуміння читача нагадаю, що роботу ДКК забезпечує дві категорії осіб:
1) секретарі ДКК – ШТАТНІ робітники МорАд (на цей час ІПДМ), які опрацьовують документи моряків та приймають рішення щодо допуску моряків до засідань ДКК;
2) Голови та члени ДКК – особи, що НЕ Є робітниками ІПДМ або МорАД. Також нагадаю, що поточним штатним розкладом МорАд не передбачені посади Голів та членів ДКК. Цих осіб раніше пропонувало залучати у якості ВОЛОНТЕРІВ, тобто БЕЗОПЛАТНО (правда ж зрозуміло, що питання корупції виключено, а особи несуть відповідальність за свої дії).
Давайте визначимо хто ж буде приймати рішення про повторне підтвердження кваліфікації (Revalidation) на підставі стажу.
Новою редакцію пункту 4.3 Порядку роботи ДКК визначається, що МорАд, тобто ШТАТНІ працівники (цікаво хто ці особи та чим визначені вимоги до їх кваліфікації), приймає одне з таких рішень:
1) ПІДТВЕРДИТИ кваліфікацію моряка з метою ПІДТВЕРДЖЕННЯ звання; або
2) направити моряка на тестування; або
3) відмовити у допуску до підтвердження кваліфікації.
Одже можливо зробити висновок, що Revalidation за наявності за стажу буде здійснюватися БЕЗ ДКК, виключно МорАд протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви?
Але, чому ж тобі ці положення включені в Порядок роботи ДКК, якщо вони не стосуються діяльності ДКК?
Звернемо увагу на рішення, які приймаються ДКК.
Пунктом 4.8 Порядку роботи ДКК визначається, що одним із рішень ДКК є «підтвердження кваліфікації або звання, яке моряк ВЖЕ має».
Пунктом 8 Порядку № 567 визначається, що «успішне повторне підтвердження диплома засвідчується видачею підтвердження до диплома на строк, що не перевищує п’яти років від ДАТИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ДКК».
Але, якщо рішення про Revalidation приймає МорАд, тоді буде відсутній ПРОТОКОЛ ДКК. З якої дати тоді обчислювати строк дії диплому?
І на завершення, а як же ж обміняти моряки рішення/протокол ДКК на робочий диплом?
Уявімо, що відповідно до пункту 4.3 Морська адміністрація самостійно (без волонтерського ДКК) прийняла рішення про Revalidation на підставі стажу моряка.
Здавалося все, іди моряк до капітану порту та отримуй документ.
АЛЕ! В комплекті документів для отримання робочого диплому ми знаходимо, правильно, ПРОТОКОЛ ДКК.
Більше того, а для чого моряку забирати документ в одну підрозділі МорАд (тому, що розглядає заяви) і передавати цей документ капітану порту, який є штатним робітником МорАд.
Можливо МорАд повинна здійснювати всю процедуру самостійно від «А до Я»?
Можливо пункт наказу повинен бути викладений так, що Морська адміністрація після розгляду документів моряка та наявності в нього стажу достатнього для Revalidation вилає моряку ПІДТВЕРДЖЕННЯ до диплому (тобто фінальний документ) на новий термін».
Одним словом очевидно, що в новому порядку виключений людський фактор.
Перше безумовне «спрощення» це, звісно, те, що питання тестування складаються виключно АНГЛІЙСЬКОЮ мовою (див. пункт 4.5).
І я навіть не знаю, що тут дивує більше. Що це? Не повага творців цього шедевру до Конституції України, до Державної мови?
Чому моряку не залишають альтернативи? Чому моряк не може складати тестування українською (державною) мовою, іншою ОФІЦІЙНОЮ мовою ІМО або, скажімо, грузинською?
Щодо самої системи тестування.
Шановні автори, може слід трохи зупинитися!? Може спершу треба ввести в правове поле України так званий «сервіс» Електронного кабінету моряка?
Може слід розробити комплексу систему захисту інформації та виконати інші БАЗОВІ вимоги законодавства до впровадження та функціонування інформаційних систем?
Може слід провести рецензування переліку питань? Затвердити питання наказом МорАд? Визначити перелік літератури для моряків, які останні зможуть використовувати для підготовки?
ивує виборчий підхід «творців» до читання вимог Конвенцій.
Так, правило І/11 Конвенції ПДНВ передбачає ТРИ АЛЬТЕРНАТИВНІ способи підтвердження моряком збереження професійної компетентності:
1) схвалений стаж роботи;
2) проходження курсів підвищення кваліфікації;
3) складання іспитів.
Неодноразово увагу «фахівців» Мінінфра та МорАд звертали на те, що КПК є САМОСТІЙНИМ способом підтвердження кваліфікації.
Але ж ні, знову цей спосіб втрачено!
Чому спосіб Підтвердження обирає чиновник, а не моряк?
Дайте можливість моряку самостійно визначити, яким з трьох шляхів йому піти!
Щодо нових вимог IGF Code, Polar Code та вимог до екіпажів пасажирських суден!
Цікаво, що повинно статися, що фахівці МІУ та МорАд зрозуміли, що є послідовність дій: спершу офіційне опублікування поправок, потім визначення вимог у підзаконних нормативно-правових актах.
Polar Code.
Конвенція не вимагає утворення ДКК для видачі Свідоцтв фахівця для роботи на суднах, що підпадають під сферу дії Polar Code.
Минулого року ми це вже проходили, цього року чергове «спрощення».
Виявилося, що в цій бочці є і мед.
Слід подякувати авторам, що вони врахували наші пропозиції і визначили, що підтвердження кваліфікації членів екіпажу суден портового флоту здійснюється на підставі стажу роботи (новий пункт 9 наказу № 567).
Однак!!!
1. Чому шляхом звернення до ДКК?!
2. Якщо без проходження тестування, то це означає, що як і раніше шляхом усного опитування?
Можливо «творці» мали на увазі, що моряки портофлоту повинні звертатися не до ДКК, а до Морської адміністрації (до капітану порту) і отримувати Підтвердження на новий період?!
Тож, пане Міністре, можливо слід почати готувати проєкти наказів не з політиками, а з фахівцями?
Можливо слід проводити обговорювання проєктів до їх розміщення на сайті МІУ.