Укрпошта та USAID презентували безкоштовний курс для розвитку мікро та малого бізнесу за кордоном

21 жовтня 2020 року Укрпошта та Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» запустили серію освітніх роликів про можливості торгівлі на міжнародних інтернет-майданчиках: Amazon, ETSY, Shopify та eBay. Проект реалізовано агенцією TECHBUREAU у партнерстві з кінопродакшеном Perfectionist.

«Вкотре Укрпошта доводить всім, що державні компанії можуть бути успішними та сучасними, використовуючи нові можливості для розвитку. А також продовжує впроваджувати важливі ініціативи, наприклад, для підтримки малого та середнього бізнесу. Відтак, на цьому тижні у співпраці з USAID компанія запустила серію безкоштовних освітніх роликів про перспективи торгівлі на найбільших міжнародних онлайн-майданчиках як Amazon та eBay. Впевнений, ця програма стане в нагоді українським підприємцям, які хочуть розпочати власну справу чи масштабувати її за кордоном», – зазначив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

Освітній курс складається з 5 блоків навчальних відео та коротких довідників, які можна буде знайти на Facebook сторінці E-Export school від Укрпошти. У самих відео герої, які вже відкрили власну справу, коротко розказують про відкриття нового магазину на світових майданчиках онлайн-торгівлі. Курс доступний онлайн для всіх охочих в рамках E-Export school від Укрпошти. Ініціатори впевнені, що він стане дорожньою картою для малих підприємців у розвитку власної справи за кордоном і допоможе українцям розпочати або масштабувати свій бізнес на світових ринках.

Перший презентований блок курсу стосується відомого маркетплейсу ETSY для хендмейдерів з усього світу. Наразі там представлені тисячі українських підприємців, а Україна входить в першу десятку ринків за кількістю виставлених товарів – більше 1 млн одиниць.

Не менш цікавими для потенційних експортерів будуть і наступні частини відеокурсу про Amazon, Shopify, Ebay та особливості просування товарів у соціальних мережах. Ролики виходитимуть щотижня протягом наступного місяця на YouTube каналі Укрпошти.

Навчальний курс є продовженням проекту «Електронна комерція в дії», який спрямований на допомогу українським мікро та малим підприємствам (МСП) вийти на міжнародні ринки. У травні цього року партнери створили покроковий довідник з практичними рекомендаціями для українських підприємців «E-Export: як розпочати бізнес з України: юридичні, податкові та митні аспекти» та надихаючий відеопроект «E-Export – твій ключ до успіху та розширення власної справи!» про реальних людей, які спробували та досягли успіху.

«В Україні живе понад 25 тис. дрібних експортерів, обсяг продажів яких у 2019 склав більше 350$ млн. E-Export school від Укрпошти за 4 роки допомогла близько 10 тис. початківців відкрити власну справу на світових e-com майданчиках. Цього року ми планували провести 24 навчальних сесії-інтенсиви по всій Україні, але через пандемію і карантинні обмеження офлайн заходи перенесли до більш сприятливих умов. Тому формат відеокурсу – це те, що надасть весь необхідний набір інструментів будь-кому, хто хоче продавати. Для e-commerce експорту, навіть у сьогоднішніх умовах, кордони є відкритими. І все, що необхідно для початку експорту це інтернет, банківська карта, відділення пошти та бажання щось робити. Укрпошта забезпечує поштовий зв’язок у кожному населеному пункті України, E-Export school дає всю необхідну експертизу та знання. Тож залишилось тільки почати. Щиро вдячні нашим партнерам за підтримку», – зазначила директор Департаменту міжнародних операцій АТ «Укрпошта» Юлія Павленко.

«Досить новий феномен електронного експорту пропонує унікальну можливість продавати свої товари на міжнародних ринках навіть дуже малому бізнесу. Особливо важливим є те, щоб українські МСП скористалися перевагами та знайшли нових клієнтів за кордоном. Це не лише принесе додаткові доходи, але і допоможе їм стати більш конкурентоспроможними та зрілими», – говорить керівник напряму з просування експорту Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Душан Кулка.

Темпи росту онлайн-шопінгу за останні кілька років у світі вражають. За оцінками експертів обсяг продажів електронної роздрібної торгівлі у 2019 році у світі сягнув $3,5 трлн. У 2019 році частка онлайн-продажів в Україні зросла на 17% (у порівнянні з 2018 роком) та склала $2,9 млн.

Нагадаємо, що з 29 вересня Укрпошта запустила E-export talks – серію щотижневих онлайн-вебінарів з експертами про онлайн-експорт. За попередньою реєстрацією участь у вебінарі безкоштовна.

Довідково

E-Export School від Укрпошти — це відкрита інформаційна платформа для українських виробників, започаткована Укрпоштою наприкінці 2016 року. Мета проекту: через серію інтенсивів-семінарів та індивідуальні консультації допомогти представникам малого і середнього бізнесу вийти на зовнішні ринки шляхом продажу товарів кінцевим споживачам за допомогою інтернет-інструментів з України за кордон. За 3,5 роки Укрпошта провела понад 30 безкоштовних семінарів по Україні та долучилася до 40 заходів українського та закордонних урядів у якості партнера. Проект став частиною комплексної програми з підтримки експорту малого та середнього бізнесу «E-Export programme». У 2019 році E-Export school отримала 2 найпрестижніші нагороди у сфері поштової та експрес-доставки The World Post & Parcel Awards у категоріях «Поштові технології для e-commerce» та «Соціально відповідальні програми». Більше інформації можна знайти у соціальній мережі Facebook.

Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ) сприяє розвитку сильної, диверсифікованої та відкритої економіки України шляхом покращення бізнес-середовища для малих та середніх підприємств (МСП), підвищення конкурентності ключових галузей економіки й забезпечення України можливостями скористатись перевагами від угод про вільну торгівлю. TECHBUREAU – це агенція соціальних і екосистемних проектів. Місія агенції – допомагати українським підприємцям побудувати успішний бізнес та вийти на міжнародні ринки. Команда агенції поєднує експертизу у стратегії, комунікаціях, маркетингу, освіті та міжнародній діяльності.

Perfectionist – це фільм-продакшен та креативна агенція, що базується в Києві. Працює над великими та малими продакшен проектами, маркетинговими активностями пов’язаними із відео маркетингом, виробляє відео-контент у великому масштабі.