Нардеп Козир підтримує ідею дозволити іноземним судам заходити в українські річки

2017-01-27 16:09:42

Депутат вважає, що наразі каботажні перевезення в Україні монополізовані компанією “Нібулон”



Законопроект №2712 про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України, яким планується дозволити іноземним судам заходити в українські річки, призведе до пожвавлення перевезень, фактично створить конкурентний ринок і дасть можливість завантажити судноремонтні заводи. 
Таку думку висловив заступник голови комітету Верховної Ради з транспорту Борис Козир в блозі на порталі ЦТС.
Поки що парламент прийняв законопроект тільки в першому читанні, а пов’язаний з ним проект №2713д про звільнення від митних платежів при ввезенні судів по бербоут- і тайм-чартерам відхилений.
Козир вважає це помилковим рішенням, тому що зараз в Україні компанії не мають можливості швидко побудувати флот, відповідно розвиток річкових перевезень сповільнюється.
Крім того, прийняття законопроекту №2712, на його думку, дозволить усунути поле для порушень – зараз судно під іноземним прапором може зайти в українську річку для здійснення перевезень, але з дозволу Мінінфраструктури, в результаті існує "корупційна схема видачі спецдозволів".
"На сьогоднішній день каботажні перевезення у нас монополізовані однією компанією – компанією "Нібулон". І інші компанії, такі як Bunge, Cofco, які працюють через термінал" Гермес-Трейдинга ", не мають можливості перевозити свої вантажі в необхідних обсягах", – відзначає депутат.
За його словами, якщо в найближчі 3-4 роки вдасться досягти рівня перевезень по річці на рівні 10-15 млн тонн (зараз тільки 5 млн), то вже на самому початку буде видна значна економія на експлуатації доріг.
"З часом багато вантажовласники перейдуть на річку, так як це буде значно дешевше. Крім того, вантажовідправники отримають свободу вибору – зможуть відправляти вантажі і залізницею, і автотранспортом, і по річці. Крім того, це дасть поштовх для розвитку рейдової перевалки" , – зазначив Козир.
Він додав, що отримає поштовх і судноремонтна галузь. "Якщо зараз немає суден, то годі й ремонтувати. Чим більше буде суден на річці, тим більше сервісних компаній буде утворюватися, тим більше українських фахівців і робітників зможуть отримати робочі місця", – вважає депутат.
Нагадаємо, депутат Андрый Вадатурський та його батько – генеральний директор компанії "Нібулон" Олексій Вадатурський виступили з критикою відповідного законопроекту.
Зокрема Вадатурський-старший заявив, що законопроекти про внутрішній водний транспорт "мають бути доопрацьовані, щоб в остаточному варіанті врахувати інтереси і учасників ринку, і місцевих громад".