На Раді морського порту Чорноморськ ініціювали розробку Майстер-плану 

Нарада розпочалася з передачі повноважень Голови Ради порту начальнику Чорноморської філії ДП «АМПУ» Олександру Басюку.

З огляду на особливу ситуацію, пов’язану з коронавірусом, засідання Ради морського порту Чорноморськ відбулось в режимі онлайн-конференції. Загалом у заході взяли участь 17 членів цього дорадчо-консультаційного органу. До засідання Ради порту в онлайн-режимі долучився також керівник ДП «АМПУ» Олександр Голодницький та начальник управління стратегічного планування та розвитку Володимир Шемаєв.

В ході онлайн-конференції її учасники ознайомились з інформацією щодо загальних показників фінансово-господарської діяльності Адміністрації морського порту Чорноморськ за 2019 рік та 1-й квартал 2020 року.

Заступник начальника з економічного та стратегічного розвитку Наталія Бартошик зазначила, що в акваторії Чорноморського порту з 2016 року спостерігається стійка тенденція збільшення вантажообігу. Так, обсяг вантажопереробки в 2019 році склав 23,9 млн тонн. Таким чином, без врахування вантажопереробки ТОВ «Чорноморський рибний порт», був перевищений максимальний показник річної вантажопереробки – 19,8 млн тонн, який було досягнуто портом у 1985 році.

«Такі оптимістичні показники роботи порту – це заслуга стивідорних компаній всіх форм власності. Середньомісячний вантажообіг порту вже перевищує 2 млн тонн. Це зростання досягнуте, в тому числі, за рахунок реалізації низки інвестиційних проектів. Доведені показники роботи свідчать про те, що порт Чорноморськ динамічно розвивається», – наголосила Наталія Бартошик.

З інформацією щодо виконання та визначення актуальності заходів, передбачених Планом розвитку морського порту Іллічівськ (Чорноморськ) на коротко- (до 2018 р.), середньо- (до 2023 р.) та довгострокову (до 2038 р.) перспективу виступив заступник начальника з технічних питань Вячеслав Газун. Серед найбільш значимих реалізованих проектів філії він назвав виконання робіт з днопоглиблення підхідного каналу та акваторії (1-а та 2-а черги). Усього по акваторії за проектом виконано 40%. Тендер щодо проведення робіт по днопоглибленню 5-ої черги проекту (в районі причалів №12-17) оголошено 15 квітня 2020 року.

Учасники наради також обговорили коригування Плану розвитку порту. Зокрема, було вирішено, що для забезпечення перспектив та напрямків розвитку порту, залучення додаткових вантажопотоків доцільно розробити Майстер-план розвитку морського порту Чорноморськ, який базуватиметься на раціональному землекористуванні, використанні та розвитку акваторії й причального фронту, перспективному розвитку залізничної та автодорожньої інфраструктури під’їзних шляхів до морських портів. Майстер-план повинен враховувати плани реалізації інвестиційних проектів портових операторів та суб’єктів господарювання.

Члени Ради порту визнали доцільною та підтримали ініціативу Чорноморської філії АМПУ щодо розробки Майстер-плану.

В ході засідання його учасники розглянули проблемні питання та пропозиції щодо покращення діяльності морського порту Чорноморськ, торкнулися питання методики розрахунку розмірів ставок портових зборів та обговорили критерії визначення складу учасників Ради порту.

З урахуванням численного надходження заявок на членство у Раді морського порту Чорноморськ від суб’єктів господарювання, що надають послуги в порту, останнє питання стало найбільш дискусійним.

Чорноморська філія запропонувала при голосуванні за прийняття нових членів Ради порту приймати рішення в залежності від оцінки значимості впливу діяльності суб’єкта на розвиток та функціонування порту та його реального впливу на результативність діяльності порту.

Зважаючи на те, що Рада порту цього разу проходила із застосуванням сервісів відеоконфенц-зв’язку, учасники наради прийняли інформацію до відома та підтримали пропозицію щодо належного розгляду заявок від суб’єктів господарювання щодо членства у Раді порту після завершення встановленого карантину.

«Нарада із застосуванням сервісів онлайн-зв’язку підтвердила, що навіть в таких особливих умовах ми відкриті до спілкування і готові до конструктивного діалогу, який сприяє подальшій ефективній роботі порту», – наголосив Голова Ради порту Олександр Басюк.