За інформацією головної диспетчерської, сумарний вантажообіг стивідорних компаній, що працюють в Маріупольському морському порту за 12 місяців 2019 року склав 6 млн 483 тис. тонн, що на понад 10% перевищує показники 2018-го. Левова частка цього обсягу – 89% припадає на портового оператора ДП «ММТП» – понад 5,77 млн тонн, друге місце у ТОВ «УкрТрансАгро» – 594,03 тис. тонн вантажів, третє – у ТОВ «АСРЗ» – 118,25 тис. тонн.
«Минулого року, незважаючи на складну ситуацію в регіоні, нам вдалося зупинити тенденцію падіння показників вантажопереробки, яка спостерігалась 5 років поспіль. Досягти цього багато в чому завдяки реалізації масштабного проекту з експлуатаційного днопоглиблення, який вже виконаний майже на 80%, а також нашій системній роботі з привернення уваги з боку влади та бізнесу до проблем порту та регіону», – прокоментував підсумки 2019-го начальник Адміністрації Маріупольського морського порту Ігор Барський».
Інвестиції ДП «АМПУ» у проект експлуатаційного днопоглиблення акваторії та підхідного каналу Вугільної гавані складають 444 млн грн. Роботи виконує флот підрядника – ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро «Азімут», яке стало переможцем відкритого тендеру у системі ProZorro. Вже вилучено майже 1,6 млн кубометрів ґрунту з 1,98 млн передбачених умовами договору. З 14 травня 2018 року прохідну осадку по каналу Вугільної гавані порту Маріуполь було відновлено до позначки 7,7 м, з 03 серпня 2019 року – до 7,8 м, з 08 жовтня 2019 року – до 7,9 м, з 07 листопада 2019 року – до 8 м. Збільшення осадки на 30 см дозволило підняти середній показник навантаження суден на 1200 тонн.
На зростання вантажопереробки та підвищення конкурентоспроможності Маріупольського порту спрямована і реалізація проекту реконструкції гідротехнічної частини причалу №4, у який АМПУ вклала 170 млн грн. Реконструкція необхідна для будівництва зернового терміналу, яке здійснює портовий оператор – ДП «Маріупольський морський торговельний порт».
«Наразі проект реалізований вже майже на 80%, незабаром першу чергу зернового терміналу буде введено в роботу. Кінцева мета – збільшити навантаження по усіх зонах причалу та довести обсяг перевалки зерна, олії та шроту у Маріупольському порту до 2,5 млн тонн на рік», – додає Ігор Барський.
Вже знайдено інвестора і для будівництва другої черги зернового терміналу. Під час Першого інвестиційного форуму RE:THINK, що відбувся у жовтні у Маріуполі між ДП «АМПУ», ДП «ММТП», ТОВ «КОФКО Агрі Ресорсіз Україна» та ТОВ «СТТ» було підписано меморандум про співробітництво. Він передбачає спрямування спільних зусиль усіх підписантів для реалізації проекту з будівництва зернового терміналу в тилу причалу № 3 та створення єдиного перевантажувального комплексу (харчових та наливних продовольчих вантажів) в тилу причалів №№ 2, 3 Маріупольського морського порту. Реалізація масштабного інвестиційного проекту дозволить збільшити перевалку аграрних вантажів у Маріупольському порту у 3,5 рази.
Окрім перевалки та реалізації інфраструктурних проектів, минулий рік став багатим і на інші важливі для порту події. 2 вересня 2019 року Маріупольський морський порт відзначив ювілей – 130 років з дня заснування. Маріупольська філія ДП «АМПУ» стала переможцем конкурсу на кращий колективний договір серед філій ДП «АМПУ» та ДУ «Держгідрографія», перемогла в номінації «Найкраще підприємство в області охорони праці 2019 року» в категорії підприємств до 500 осіб в рамках конкурсів «Краще підприємство в галузі охорони праці-2019». Порт залишається в центрі уваги міжнародної спільноти і, звичайно є одним з головних містоутворюючих підприємств Маріуполя.
«Маріупольський морський порт за свою довгу історію переживав різні періоди. Приємно, що 2019-й став роком відродження і позитивних змін. Ми не зупиняємось на досягнутому і будемо й надалі робити все, аби наш порт був сучасним потужним підприємством», – підсумував Ігор Барський.