За 10 місяців 2021 року експорт українських товарів до Китаю зріс на 20% та склав 12% від усього українського експорту.
Найбільше зростання відбулося по м’ясу та їстівним субпродуктам – 164%, по зерну зростання склало 46%, по овочах – 25%. Про це повідомила Голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька під час засідання Ради з питань зовнішньоекономічної діяльності при ТПП України.
«Експорт до Китаю настільки ж цікавий для українських виробників та експортерів, наскільки й важкий у відкритті нових позицій. На сьогоднішній день, збільшення поставок на експортному напрямі КНР є одним із пріоритетів для держави», – зазначила Владислава Магалецька.
Сьогодні Китай є лідером за кількістю товарних позицій, щодо яких ведеться робота по відкриттю ринків для українських виробників. В цьому переліку – борошно, риба та рибопродукти, яйця та яєчні продукти, пшениця, ріпак, сорго, шрот соєвий, яблука, лохина, м’ясо птиці, горох, квасоля, черешня, корми для домашніх тварин, солод, комбікорми для сільськогосподарських тварин, птиці та ставкових риб, яловичі колагені оболонки, заморожені напівфабрикати, які містять продукти тваринного походження, рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження, крупи, заморожена малина.
Щодо найближчих перспектив – очікується початок наступного етапу щодо відкриття експорту свіжої лохини до КНР, який передбачає проведення огляду умов виробництва цієї ягоди у дистанційному онлайн форматі, а також погодження документів щодо відкриття ринків м’яса птиці, гороху та лохини.
Нагадаємо, Держпродспоживслужба, Міністерство закордонних справ, Мінекономіки спільно працюють над відкриттям нових ринків для українського експорту, надаючи підтримку виробникам та усуваючи технічні перешкоди в торгівлі, а також забезпечуючи державні гарантії щодо дотримання вимог країн-партнерів.