17 листопада 2021 року відбувся навчальний вебінар щодо стратегічної екологічної оцінки Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України до 2031 року, який організовано проєктом технічної допомоги Європейського Союзу «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» (далі – проєкт Дніпро) спільно з Міністерством інфраструктури України.
У вебінарі взяли участь представники Державної служби морського та річкового транспорту України, Річкової інформаційної служби філії «Дельталоцман» ДП «Адміністрація морських портів України», ДП водних шляхів «Укрводшлях», ДУ «Держгідрографія», ДП «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України», представники Команди підтримки реформ Міністерства інфраструктури України, Одеської національної академії харчових технологій, Асоціації малих суден України, ТОВ СП «Нібулон», Київського національного торговельно-економічного університету та ТОВ «Грейн-Трансшипмент».
Старшим експертом з охорони навколишнього середовища проєкту Дніпро Олегом Рубелем представлено інформацію про поточний стан національного законодавства України, що стосується екологічної оцінки наслідків для довкілля під час виконання документів державного планування, ознайомлено учасників вебінару з міжнародним та європейським правом щодо стратегічної екологічної оцінки, екологічним порядком денним ЄС – Європейським зеленим курсом, та окреслено основні аспекти щодо практичного застосування результатів стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту на 2021-2031 роки, а також основні результати громадського обговорення.
Зважаючи на необхідність збалансованого розвитку внутрішнього водного транспорту з прагненням мінімізації впливу на навколишнє природнє середовище, поряд із пріоритетним вектором переорієнтації частини вантажопотоку з автомобільного транспорту на внутрішній водний транспорт, постає також необхідність модернізації існуючого флоту з метою наближення викидів до “0”. З метою оновлення флоту державного та приватного секторів одним із завдань проєкту Дніпро має стати сприяння обізнаності українських перевізників внутрішнім водним транспортом щодо можливості бути залученими до європейських програм і фінансових інструментів Європейського зеленого курсу.