Учасники засідання обговорили результати виробничої діяльності, стан виконання інвестиційних проєктів та перспективи подальшого розвитку інфраструктури.
Участь у засіданні прийняли 8 членів Ради порту, серед яких представники стивідорних компаній ДП «ММТП», ДП «АСРЗ», ТОВ «УкрТрансАгро», ТОВ «СТТ», представник Маріупольської міської ради та представник Донецької обладміністрації.
Сергій Гусаков доповів про показники вантажообігу за підсумками ІІІ кварталу 2021 року. Обсяг виконання показників становить 93,2%: фактичні показники вантажопереробки за ІІІ квартал 2021 р. склали 1838,3 тис. т. при запланованих 1973 тис. т.; 89 % із загального обсягу вантажопереробки припадає на портового оператора ДП «ММТП», 10% – «Укртрансагро» та 1% ДП «АСРЗ».
За 9 місяців 2021 року в Маріупольському морському порту перероблено 5193,4 тис. т. вантажів, що становить 96,5% плану. Вантажопереробка ДП «ММТП» за 9 місяців 2021 року склала 4939,4 тис. т. вантажів. Показники ватажопереробки ДП «АСРЗ» становлять 19,3 тис. т. «Укртрансагро» за означений період переробив 234,7 тис. т. Вантажна база по номенклатурі за 9 місяців 2021 року в основному складається з: металопродукції, яка займає 75% в структурі вантажопереробки; зернових – 14%; будівельних матеріалів – 8 %; олії – 1,4% Усього за 9 міс. 2021р.: експорт склав – 94% усіх вантажів, імпорт – 6%.
Учасники зустрічі обговорили стан виконання Плану розвитку Маріупольського порту. Зокрема, головний інженер ДП «ММТП» Євген Ляхов доповів про реалізацію проєкту з будівництва зернового терміналу першої черги на території порту. Загальний обсяг виконання робіт становить 62%. Наразі облаштовані авто і залізничні переїзди. Також встановлюється система аспірації, що складається з десяти «Циклонів» та шафові фільтри Monsun. На стадії завершення монтаж автоматичних пробовідбірників зерна з залізничного та автомобільного транспорту.
Сергій Гусаков зазначив, що в Маріупольському порту розпочато будівельно-монтажні роботи з реконструкції причалу №3. Наприкінці минулого тижня проведені випробування ґрунтів основи причалу статичним навантаженням сталевими палями підсилення естакади, наразі проводиться камеральна обробка результатів для підтвердження правильності проєктних розрахунків і рішень.
Щодо приватизації ДП «АСРЗ», Олександр Логвиненко надав інформацію про перенесення термінів на початок 2022 року. У зв’язку з цим, важливим питанням залишається відновлення роботи доку судноремонтного заводу – про це зазначив очільник Маріупольської філії ДП «АМПУ» Сергій Гусаков. Керівник ДП «ММТП» Ігор Барський звернувся до Олександра Логвиненка з пропозицією передачі доку на баланс ДП «ММТП» для запуску роботи та відновлення судноремонтних робіт. У свою чергу, Олександр Логвиненко, звернувся до членів Ради порту щодо підготовки спільного звернення ДП «АСРЗ», МФ ДП «АМПУ», ДП «ММТП» та Маріупольської міської ради до МІУ та Фонду державного майна України по відновленню роботи доку.
На засіданні Ради також було винесено для обговорення проблемне питання щодо стану виконання експлуатаційного днопоглиблення на водному просторі судноремонтного заводу. Заступник начальника з технічних питань та розвитку Валентин Рябчук зазначив, що ДП «АМПУ» готується повідомлення до Міністерства захисту навколишнього середовища і природних ресурсів України для формування заяви на отримання додаткового дозволу на проведення відповідних робіт для підтримки паспортних та оголошених навігаційних габаритів.
Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сергій Захаров проінформував присутніх щодо розвитку інфраструктурних проєктів, виконання яких позитивно вплине на підвищення показників вантажообігу Маріупольського порту у майбутньому, зокрема про покращення автомобільної інфраструктури, та електрифікацію залізничної ділянки Волноваха – Комиш-Зоря.