Міністр інфраструктури О.Кубраков ознайомився із розпочатими та перспективними інвестпроектами в Одеському морському порту

В Одеському морському порту завершується підготовка до прийому та завантаження у тестовому режимі новозбудованого причалу №35 ДП «АМПУ» (за будівельною нумерацією 1з) та зерноперевантажувального комплексу пропускною спроможністю 4,5 млн тонн вантажів на рік компаніі «Бруклін- Київ».

4 листопада, об’єкт проінспектував міністр інфраструктури Олександр Кубраков. У виїзній нараді також взяли участь заступник міністра Юрій Васьков, голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький, в.о. голови ДП «Адміністрація морських портів України» Олександр Голодницький, начальник адміністрації порту Максим Лапай та представник компанії-інвестора будівництва ЗПК, президент ТОВ «Бруклін-Київ» Юрій Губанков.

Під час зустрічі на причалі мова йшла про готовність до експлуатації, прийому та обробки суден нового причалу №35 Андросовського молу та його велике значення для нарощування Одеським портом потужностей з перевалки зернових вантажів.

Як доповів міністру керівник ДП «АМПУ» О. Голодницький, на даний момент причал вже отримав усі державні сертифікати та дозволи, які засвідчують відповідність об’єкта встановленим будівельним стандартам та вимогам безпеки судноплавства.

– Новий причал Одеського порту оформлено як об’єкт державної власності, що знаходиться на балансі Адміністрації морських портів України, – зазначив О. Голодницький. – Відомості про причал на підставі отриманих документів Регістру судноплавства України внесено до Реєстру гідротехнічних споруд морських портів України. Наказом начальника Одеської філії ДП «АМПУ», узгодженим з капітаном морського порту Одеса, визначено технічні характеристики гідротехнічної споруди і глибини біля кордону. Таким чином, усі формальні і технічні умови, необхідні для початку роботи причалу виконано. Стивідор планує здійснення найближчим часом постановки невеликих суден для їх завантаження у тестовому режимі, після декількох безпечних тестових операцій комплекс розпочне роботу у постійній експлуатації. Нагадаю, що це є завершенням будівництва «з нуля», на пустирі та в воді нового морського терміналу у складі як сучасного причалу (ДП АМПУ), так і потужного комплексу зерноперевалки («Бруклін-Київ»), і це приклад синергіі державного і приватного співробітництва.

Другою локацією перебування міністра О.Кубракова в Одеському порту став пост регулювання руху суден (ПРРС). Даний підрозділ підпорядкований філії «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ». Очільник міністерства ознайомився з роботою лоцманів-операторів, оглянув панораму будівництва інших стратегічних об’єктів порту – нової черги контейнерного терміналу на Карантинному молу (спільний проект ДП «АМПУ» з ТОВ «Контейнерний Термінал Одеса» – дочірньою структурою німецького логістичного концерну HHLA), та реконструкцію причалу №7.

За результатами доповідей заступника міністра інфраструктури Ю. Васькова та керівника ДП «АМПУ» О. Голодницького, міністром О. Кубраковим підтримано та доручено пришвидшити проектування та підготовку до подальшої розбудови низки інших інвестиційних проектів: реконструкції причалів №№12-13 Платонівського молу, продовження причальної лінії №№ 42-43 Хлібної гавані (спільний проект ДП «АМПУ», ТОВ «Бруклін-Київ Порт», CMA CGM та ДП «ОМТП»), естакади та автошляхового господарства Одеського морського порту. В ході відвідування обговорено та визначено низку ініціатив щодо зміни у законопроекти, нормативно-правові акти, фінансовий та інвестиційний плани ДП «АМПУ».

Довідково:

 

Новий причал №35 Одеського морського порту має довжину 254 метри, і проектну глибину біля кордону 12 метрів (з можливістю збільшення до 13,5 метрів). Цих параметрів достатньо для прийому і обробки суден класу «Панамакс», дедвейтом 50 тис. тонн і більше. Причал є частиною масштабного інвестиційного проекту, який спільно реалізують ДП «АМПУ», портовий оператор ТОВ «Бруклін-Київ» та світовий агротрейдер Louis Dreyfus Company (LDC). Збудований інвесторами береговий зерноперевалювальний комплекс включає зерносховища, місткістю одночасного зберігання 254 тис. тонн, суднонавантажувальну машину з номінальною потужністю 1,5 тис. тонн/год, станцію розвантаження залізничних вагонів, станцію приймання вантажу з автотранспорту, елеваторний вузол та інші виробничі складові. Будівництво ЗПК здійснюється за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку. Сума інвестицій складає більше $ 100 млн.