Про це повідомили кіберфахівці СБУ, Міністерства інфраструктури України та Міністерства Цифрової трансформації на брифінгу який відбувся сьогодні онлайн.
Мінцифра та Мінінфраструктури працюють над тим, щоб повернути реєстр державі. Першочергове завдання — зробити основні сервіси знову доступними для моряків. Зараз над цим працює велика команда фахівців.
У брифінгу взяли участь Ілля Вітюк, начальник управління Департаменту кібербезпеки (ДКІБ) СБУ, Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації України, Юрій Васьков, профільний заступник Міністр інфраструктури України, Михайло Саакашвілі, голова Виконавчого комітету Національної ради реформ.
– Всі ми розуміємо, що на данний час ситуація дуже складна. Зупинені всі непрозорі сервіси, але розпочати прозору роботу на державних потужностях в тому обсязі як це необхідно морякам, ми на даний момент не готові.
Що ми робимо, щоб відновити роботу в повному обсязі?
Сподіваємось, на цьому тижні Кабмін призначить нового голову Морської Адміністрації України.
Парламентом було ухвалено закон 3944 який протягом трьох місяців має бути імплементований. Ця робота триває. Після цього деякі серйозні питання в нормативному регулюванні будуть вирішені.
Стосовно впровадження норвезької системи тестування моряків – сподіваємось з 1 вересня тестування проходитиме на цій міжнародній платформі.
Ми прийняли рішення та подовжили термін дії усіх документів моряків до кінця поточного року (як тих, що в рейсах, так і тих що знаходяться вдома) і плануємо подовжувати і далі, якщо система не запрацює.
Стосовно верифікації документів моряків які находяться в рейсі – на період непрацездатності онлайн системи зроблено оффлайн верифікацію через Директорат морського та річкового транспорту. 150-200 звернень опрацьовуються сьогодні щодоби оффлайн.
Щодо головного питання – коли система запрацює прозоро в онлайн-форматі зручному для моряків? Щиро кажучі, нам потрібен час. Це дуже серйозна робота. – повідомив Юрій Васьков, профільний заступник Міністр інфраструктури України.
Щодо подання та отримання документів у паперовому вигляді
Для відновлення державного Електронного кабінету моряка необхідно 2 місяці. Стосовно видачі документів в паперовому вигляді – ми готуємось до цього. Прийом документів в паперовому вигляді вже здійснюється. Ми сподіваємось, що на наступному тижні ми будемо щось видавати в паперовому вигляді, в т.ч. протоколи.
В цю середу ми очікуємо призначення нового голови Морської Адміністрації – це буде його головне завдання.
Щодо QR-коду
Сьогодні верифікація відбувається через електронну адресу. На веб-сайті Морськоі Адміністрації знаходиться посилання на електронну адресу Інспекції, яка протягом доби надає відповіді.