Вантажі, які йдуть на адресу фірм під санкціями СНБО, будуть заблоковані в портах після вивантаження – Олександр Гладілін

2 квітня СНБО України ввело санкції проти 10 фізичних осіб та 79 компаній, які причетні до “контрабанди” товарів в Україну. Які наслідки це рішення буде мати на практиці та як вплине на імпорт коментує Олександр Гладілін, директор брокерської компанії Port Clearance.

“Гучне Рішення РНБОУ – новація в українському законодавстві. Таким способом українська держава ще не боролося з контрабандою товарів, і треба віддати належне сміливості Президента, який прийняв таке нестандартне рішення. Ефективність цього рішення зможе показати тільки час. Але вже зараз зрозуміло, що воно може істотно вплинути на імпортні потоки, особливо для вантажів, які частіше ввозили в Україну «сірим способом»: взуття, одяг, тканини, автозапчастини, електроніка, різні господарчі товари. Саме за цими категоріями вантажів за допомогою «спеціалізованих компаній-майданчиків» знижується вартість і відбувається підміна опису товарів для мінімізації та ухилення від сплати імпортних податків.

Як буде працювати Рішення РНБО на практиці. В першу чергу, воно стане причиною відсторонення ряду керівників і співробітників митних органів та службового розслідування виконання ними службових обов’язків. Кадрові накази і дисциплінарні заходи напевно будуть опубліковані і незабаром стануть відомі прізвища митників, які зазнали дисциплінарні покарання. На жаль, не можна виключати певні затримки в проведенні митних процедур на місцях у випадках, коли наказом тієї або іншої митниці будуть відсторонені від роботи штат цілого підрозділу. Людей в митниці катастрофічно сьогодні не вистачає, і з урахуванням кадрового голоду такі відсторонення тільки погіршать ситуацію.

Особливо уважним треба бути компаніям, які співпрацювали з «підсанкційними» юридичними особами з Рішення РНБОУ. Адже санкції передбачають і заборону на торговельні операції, і блокування розрахункових рахунків, і анулювання дозволів і ліцензій таких фірм.

Це означає, що будь-який імпортний вантаж, що прямує на адресу такої фірми морем в контейнері, буде заблокований в морському порту після його вивантаження з судна. А товари, що зберігаються на митному складі такої фірми, буде неможливо вивезти, задекларувавши в режим імпорту або реекспорту. І логістичні компанії і подальші вантажоодержувачі зіткнуться з неможливістю отримання таких вантажів через застосування санкцій. А це вже фінансові втрати для бізнесу та перевізників, потенційні судові позови і розгляди в судах.” – повідомив директор компанії Port Clearance, Олександр Гладілін.