19:55 Суецький канал знову працюэ після того, як судно-контейнеровоз Ever Given, якt перекривало водний шлях майже тиждень, було звільнено.
Наразі судно прямує на південь до Червоного моря, а єгипетські агентства заявили, що 43 судна відновили транзит від Великого гіркого озера, яке розділяє дві ділянки каналу.
17:20 Контейнеровоз, який був заземлений у Суецькому каналі і був знятий у понеділок, не пошкоджений, а канал є судноплавним, заявив голова каналу єгипетському телеканалу Ніл.
16:30 Голова Адміністрації Суецького каналу Усама Рабіє оголосив у телефонному дзвінку єгипетському супутниковому каналу Extra News, що навігація по Суецькому каналу має відновитись у вечір понеділка о 20:00.
16:10 “Evergreen Line” заявила в понеділок, що контейнерне судно “Ever Give” буде перевірено на придатність для плавання після витіснення його з південної частини Суецького каналу, де воно майже тиждень блокувало рух.
Тайвань зазначив, що компанія Evergreen, яка здає судно в оренду, заявила, що рішення щодо вантажу судна будуть прийматися після перевірки, і що воно буде узгоджуватись із власником судна після завершення звітів про розслідування.
15:45 Рішення судноплавства Maersk підрахували, що для повної черги суден із затримкою судна через Суецький канал може зайняти 6 днів або більше, залежно від безпеки та інших оперативних міркувань.
11:30 У дописі на Facebook президент Єгипту Абдель-Фаттах Ель-Сісі подякував єгиптянам, “які зробили технічний та практичний внесок у припинення кризи, що в Суецькому каналі.
EVER GIVEN, який заблокував канал з того часу, як він опинився на мілині у вівторок, почав успішно став на воду вранці в понеділок після того, як корабель відреагував на останні маневри буксирування
10:45 Генеральний директор Boskalis Бердовський повідомив у журналі NOS Radio 1 Journal, що можна відірвати корму за допомогою великого морського буксира, який прибув учора.
Зараз судно знаходиться посередині водного шляху, показують супутникові дані. Але нос все ще “застряг”, сказав Бердовський.
Рано вранці, під час припливу, великий морський буксир дочірньої компанії “Боскаліс” Сміт Сальвадж був вперше використаний в операції по від’єднанню корабля, який повернувся на 20 градусів. Зараз на місці другий морський буксир. Пізніше сьогодні, коли знову буде висока вода, великий морський буксир “Боскаліс” буде залучений для повторної спроби на судні та очищення каналу.
Бердовський зазначив, що це буде важка робота. Морські буксири повинні спробувати витягнути важкий корабель спереду над глинистим шаром, як “величезний кит, що лежить на пляжі, і вам доведеться зісковзнути”. Витягнути корму було найпростішою частиною, він сказав, “ми не повинні підбадьорювати занадто рано”.
Якщо не вдається зняти передню частину, Боскаліс перейде до іншого підходу, так званого недомивання. “Земснаряди дійдуть до дна, щоб мати змогу розпорошувати там воду під великим тиском, щоб корабель звільнився від глинистого шару”.
Якщо це не спрацьовує, контейнери доводиться знімати з передньої частини корабля, і це “трудомістка робота там, у пустелі”.
9: 45 Супутникові дані MarineTraffic.com показали, що цибулинна носа корабля, колись розташована глибоко на східному березі каналу, була частково відірвана від берега – хоча вона залишалася застряглою на краю каналу, повідомляє Associated Press.
Дані відстеження показали, що корма корабля закрутилася навколо і знаходилася посередині водного шляху. Незважаючи на те, що рух являв собою найбільш значний прогрес на сьогодні, рятувальний екіпаж закликав до обережності, оскільки виникали перешкоди.
“Не підбадьорюйте занадто рано”, – сказав Голландському НПО Радіо 1 Пітер Бердовський, генеральний директор компанії “Боскаліс”.
“Хороша новина полягає в тому, що корма вільна, але ми бачили це як найпростішу частину роботи”, – сказав Бердовський, повідомляє AP.
Він додав, що найскладніший виклик залишився на передній частині корабля, зазначивши, що робітники намагатимуться витягнути повністю навантажене 220 000-тонне судно через глину берега каналу.
Посадовець Shoei Kisen Kaisha Ltd, компанії, яка володіє Ever Given, підтвердив, що носова частина судна трохи зрушилася, але попередила, що дно корабля все ще торкається морського дна. Чиновник виступив на умовах анонімності через чутливість питання.
9:30 Злочинний панамський контейнерний корабель “Ever Given” почав рухатись після того, як корабель відреагував на останні маневри з підтягуванням, заявив в понеділок вранці голова Суецького каналу Усама Рабі.
Курс корабля був значно змінений на 80 відсотків, при цьому корма відходила від берега на 102 метри, а не на чотири метри, сказав Рабі.
У понеділок планується відновити тягові маневри, оскільки рівень води підніметься до максимальної висоти в період з 11:30 до 2 метрів, що дозволить повністю змінити курс корабля на водному шляху.
Рабі додав, що плавання в Суецькому каналі відновиться після того, як судно буде повністю звільнено і направлено в район Гірких озер для технічного огляду.
Неділя, 28 березня
Адміністрація Суецького каналу вирішила відкласти наступну спробу витягти контейнеровоз “Ever Given”, поки не буде достатньої потужності буксирів. TUG ALP Guard вже прибув. TUG Carlo Magna, прибуде в понеділок вранці. Ймовірно, наступна спроба зняти судно відбудеться увечері понеділка.
22:15 Технічний керівник судна Бернхард Шульте (ShipMenagement) заявив, що новий буксир прибув до Суецького каналу та об’єднає зусилля для повторної спроби звільнити “Ever Given” у ніч на неділю.
23:30 Керівник управління Суецького каналу Усама Рабіє заявив у неділю ввечері, що влада активізувала днопоглиблювальні роботи навколо носової частини корабля “Ever Give”, що перекриває канал, щоб досягти глибини 18 метрів.
Рабія додав, що днопоглиблювальні роботи в основному виконуються земснарядом органу влади Mashhour, а також іншими береговими екскаваторами, які можуть наблизитись до судна, оскільки Mashhour з міркувань безпеки повинен знаходитися на відстані щонайменше 10 метрів від судна.
Нагадаємо, на цей час вилучено понад 20 000 тонн піску та грязі, внаслідок днопоглиблювальної операції, що проводиться, вдалось звільнити нос судна. Кермо і гвинт судна повністю функціонують і, очікується, нададуть додаткову підтримку буксирам.
18:30 Команди по ліквідації аварії на Суецькому каналі сьогодні чергували днопоглиблення та буксирування, щоб зрушити з місця судно. Два джерела повідомили Reuters, що зусилля були ускладнені камінням під носом корабля.
17:15 Дві спроби звільнити гігантський корабельний контейнеровоз “”Ever Given”” будуть проведені в неділю, що збігається з припливами та відпливами, сказав AP-агенту на умовах анонімності топ-лоцман.
“Неділя є дуже критичною. Вона визначить наступний крок, який, швидше за все, передбачає принаймні часткове розвантаження судна”, – сказав він.
16:00 Керівник управління Суецького каналу Усама Рабіє заявив, що розглядає можливість знижок для суден, які постраждали від завалу, спричиненої Ever Given з минулого вівторка. За словами Рабі, 369 суден все ще очікують результатів спроб розблокувати водний шлях, які тривають вже шосту добу.
15:00 Зараз великі контейнерні лінії відводять судна навколо мису Доброї Надії, щоб уникнути простоїв. Llyoyd’s List, Maersk та cMA-CGM вже перенаправили деякі свої судна.
2:00 Голова SCA Усама Рабіє заявив, що два місцеві буксири, названі Абдель Хамідом Юсефом і Мостафою Махмудом, будуть відправлені для участі в спробах перетягування.
Два буксири мають тягову силу 70 тонн, додав він.
Рабі показав, що днопоглиблювальні роботи, здійснені землечерпальним судном “Машхур”, сягали 27000 кубічних метрів піску, глибина яких складала 18 метрів.
1:30 Президент Єгипту Абдель-Фаттах Ель-Сісі розпорядився провести підготовку до освітлення гігантського контейнерного судна “Ever Given”. Про це він заявив в неділю телеканалу “Екстра новини” Усама Рабіе.
Вивантаження судна в даний час є третім варіантом звільнення застряглого судна. Перші два варіанти – буксирування корабля з обох боків за допомогою буксирів, тоді як другий – викопування піску та бруду під носом за допомогою земснарядів.
За словами Рабі, президент вирішив розпочати підготовку до третього варіанту, якщо перші два варіанти зазнають невдачі.
11:30 Єгипет посилає ветеринарів на огляд худоби на борту суден, які застрягли в Суецькому каналі.
У заяві Міністерства сільського господарства країни у неділю було повідомлено, що у співпраці з Управлінням Суецького каналу (SCA) направлено три ветеринарні групи для обстеження тварин та забезпечення необхідними кормами.
Захід здійснюється на тлі побоювань, що у суден, які перевозять худобу, закінчуються запаси, оскільки простой триває п’ятий день.
10:30 Два додаткові буксири підійшли до Червоного моря Єгипту, щоб допомогти повернути на воду контейнеровоз “Ever Given”.
“Alp Guard” під прапором Нідерландів та “Carlo Magno” під італійським прапором, покликані допомогти буксирам, які вже там знаходились, досягли Червоного моря поблизу міста Суец на початку неділі, відповідно до даних MarineTraffic.com.
Буксири підштовхуватимуть 400-метровий (чверть милі) “Ever Given”, поки земснаряди продовжують пилососити пісок з-під судна і бруд, сказав Бернхард Шульте, представник компанії, яка управляє “Ever Given”.
23:40 Спроба звільнити контейнерне судно “Ever Given”, яке блокує Суецький канал, була зроблена пізно в суботу, використовуючи приплив, але жодної офіційної заяви про результати цих зусиль не було. 14 буксирів беруть участь у рятувальній місії.
20:00 Два джерела SCA повідомили агентству Reuters, що може знадобитися видалити більше піску навколо корабля, щоб звільнити його. Вони додали, що в суботу відбувся подальший незначний прогрес у вивантаженні корабля. Одне з джерел заявило, що на носовій частині судна відбувся певний рух.
16:15 Важко визначити, коли буде завершена сага про контейнерне судно, що блокує стратегічний Суецький канал, заявив у суботу голова Суецького управління (SCA) Усама Рабіе.
Рабі додав на прес-конференції, що 14 буксирів беруть участь у рятувальній місії, і що прогрес помітний. 321 судно чекає на вхід та продовження транзиту через канал.
14:15 Прем’єр-міністр Єгипту Мостафа Мадбулі подякував країнам, які запропонували допомогу Єгипту через ситуацію з заблокованим судном.
Він описав інцидент як “надзвичайно винятковий”, додавши, що SCA використав все обладнання, місцеву та міжнародну експертизу та ресурси для вирішення кризи.
“Ми максимально швидко працюємо, щоб відновити рух життєво важливою артерією, яка обслуговує весь світ”, – сказав він.
12:45 Голландська фірма “Боскаліс”, яка володіє командою реагування на надзвичайні ситуації із командою Сміт Сальвадж, яка була найнята для надання допомоги в рятувальних операціях, заявила, що судно може бути звільнене до початку наступного тижня, якщо важчі буксири, днопоглиблення та припливи допоможуть його перемістити.
“Важкі буксири загальною місткістю 400 тонн прибудуть у ці вихідні. Ми сподіваємось, що поєднання буксирів, виїмка піску на носі та приплив дадуть нам змогу звільнити корабель на початку наступного тижня “, – сказав Пітер Бердовський, виконавчий директор” Боскалісу “, у нідерландській телепрограмі” Nieuwsuur “пізно в п’ятницю.
За його словами, на вихідних подадуть наземний кран, щоб полегшити вантаж корабля, розвантажуючи контейнери. “Якщо наступного тижня нам не вдасться його звільнити, нам доведеться вийняти з носової частини близько 600 контейнерів, щоб зменшити вагу”, – сказав він.
11:15 Голова Єгипетського управління Суецького каналу Усама Рабі в суботу о 14:00 проведе прес-конференцію щодо новин щодо зусиль, спрямованих на повторне плавання гігантського контейнерного корабля “Ever Give”, що блокує стратегічний канал з вівторка.
Три джерела на каналі повідомили Reuters, що останні зусилля з витягання корабля зазнали невдачі, спроби відновляться в суботу.
10:30 Генеральний директор компанії Shoei Kisen, якій належить судно, заявив на прес-конференції в Японії в п’ятницю, що він сподівається, що судно буде переміщено вже в суботу.
“Корабель не бере воду. Немає проблем з його кермами та гребними гвинтами. Після того, як він знову стане на воду, він повинен мати можливість працювати”, – сказав Юкіто Хігакі, додавши, що пошкодження двигунів корабля не було.
1:00 Президент США Джо Байден заявив, що його країна розглядає, яка допомога потрібна для надання допомоги Єгипту в зусиллях, пов’язаних зі зрушенням корабля.
“У нас є обладнання та потужності, яких немає в більшості країн, і ми бачимо, що ми можемо зробити – якою допомогою можемо бути”, – сказав Байден журналістам у Делавері.
П’ятниця, 26 березня
21:30 Спроби перетягування застряглого гігантського контейнерного судна “Ever Given” розпочалися у п’ятницю ввечері після завершення днопоглиблювальних робіт, заявив голова Суецького управління каналу (СКА) Усама Рабіе.
Рабі пояснив, що зусилля беруть на себе дев’ять гігантських буксирів – на чолі з “Баракою-1” та Еззатом Адель.
Спроби витягування почалися після завершення днопоглиблювальних робіт земснарядом Mashhour, метою якого було видалення тисяч кубічних метрів піску та бруду навколо носа судна, сказав він.
Успіх спроб залежить від кількох факторів, включаючи напрямок вітру та приплив, що робить це складною технічною операцією, сказав Рабі.
21:00 Білий дім заявив, що США здійснюють моніторинг енергетичних ринків, оскільки Суецький канал продовжує блокувати мегаконтейнерне судно “Ever Given”, і в разі необхідності вживатиме відповідних заходів.
Білий дім також заявив, що США пропонують допомогти Єгипту в зусиллях з відновлення каналу, оскільки перекриття водного шляху може вплинути на енергетичні ринки.
18:20 Пізніше вдень адміністрація Суецького каналу (SCA) оприлюднила відео, що демонструє зусилля рятувальників для звільнення “Ever Given”.
Голова SCA показав під час інспекційного туру днопоглиблювальні роботи навколо застряглого судна, як працівники діють максимально швидко та точно, що відповідає критичному та терміновому характеру їхньої місії.
17:30 Спроба у п’ятницю знову здійснити плавання на гігантському контейнерному кораблі “Ever Given”, що блокує життєво важливий Єгипетський Суецький канал, не увінчалася успіхом, повідомив технічний менеджер контейнерного судна Бернхард Шульте (BSM).
Згідно з офіційною заявою, BSM заявив, що Сміт Сальвадж підтвердив, що до 28 березня прибудуть два додаткові буксири тягою 220 – 240 тонн для допомоги у спробах повторного плавання.
13:45 Голова Управління Суецького каналу (СКА) Усама Рабі заявив у п’ятницю, що днопоглиблювальні роботи навколо гігантського контейнерного судна “Ever Give” досягли 87 відсотків станом на сьогодні вранці.
Рабі сказав, що земснаряд SCA “Машхур”, який розпочав свою діяльність у четвер ввечері, вже вибрав близько 17 000 кубічних метрів піску навколо носової частини судна.
Днопоглиблювальні операції передбачають видалення 15 000 – 20 000 кубічних метрів піску навколо носової частини та досягнення глибини від 12 до 16 метрів, щоб судно плавало.
11:30 Єгипетська адміністрація Суецького каналу (SCA) заявила, що “сподівається на співпрацю зі США” в зусиллях, пов’язаних зі звільненням гігантського контейнерного судна “Ever Give”, яке з вівторка перекрило канал, порушивши міжнародну морську торгівлю.
У своїй короткій заяві вранці в п’ятницю SCA заявила, що “цінує пропозицію США внести свій внесок у ці зусилля”, висловивши подяку за всі інші пропозиції допомоги щодо звільнення контейнерного судна.
Тим часом SCA продовжує докладати великі зусилля у співпраці з голландською фірмою Smit Salvage з метою звільнення гігантського контейнерного судна четвертий день поспіль.
Четвер 25 березня
22:50 Адміністрація Суецького каналу (SCA) заявила, що днопоглиблювальні роботи, що ведуться на місці гігантського контейнерного судна “Ever Given”, що перекриває канал, мають на меті видалити 15 000 – 20 000 кубічних метрів піску навколо носової частини судна. Операція днопоглиблення досягає рівня глибини від 12 до 16 метрів, щоб забезпечити плавання судна.
21:50 Приплив у неділю може допомогти рятувальним заходам. Однак єгипетський метеорологічний орган також попереджає про “зрив морської навігації” через очікуваний морський шторм у суботу та неділю, прогнозується, що вітер досягає 80 км / год (50 миль / год), а хвилі висотою до 6 метрів уздовж Червоного моря та Суецькрї затоки.
20:00 Глобальний судноплавський гігант Maersk та німецький Hapag-Lloyd заявили в четвер, що вони розглядають варіанти уникнення Суецького каналу, включаючи об’їзд Африки через блокаду. Світовий торговий потік порушений.
18:55 У заяві єгипетського кабінету йдеться про те, що 9 буксирів, 2 земснаряди та 4 землекопи працюють, намагаючись звільнити величезне судно.
17:45 Адміністрація Суецького каналу обговорює варіант днопоглиблення навколо величезного контейнерного судна, що опинився на воді, під час зустрічі із рятувальною групою голландської фірми Smit Salvage.
17:00 Понад 200 суден, які перевозять вантажі до місць по всьому світу за стислим розкладом, залишаються в пастці по обидва кінці каналу, який зв’язує Середземне та Червоне моря.
16:00 Пітер Бердовський, генеральний директор голландської компанії “Боскаліс”, яка намагається звільнити судно, сказав голландській телевізійній програмі “Ніувсуур”: “Ми не можемо виключати, що це може зайняти тижні, залежно від ситуації”.
15:00 Експерт морської піхоти Махмуд Нахла, генеральний директор морської піхоти NASSA, розкрив три можливі методи розблокування Суецького каналу.
11:15 Єгипет тимчасово призупинив судноплавство у своєму стратегічному Суецькому каналі, оскільки третій день поспіль тривають зусилля, спрямовані на витіснення гігантського вантажного судна “Ever Give”, що перекриває водний шлях.
09:00 Японський судновласник Shoei Kisen вибачився за інцидент і повідомив, що триває робота по звільненню судна.
Середа, 24 березня
20:05 Голландська компанія морських послуг Boskalis повідомила, що її дочірнє підприємство Smit Salvage найнято для допомоги у рятувальній та плавучій операції.
18:00 Власник та страховики контейнерних суден пред’являють претензії на загальну суму мільйони доларів, повідомили джерела Reuters. Вони стикатимуться з претензіями адміністрації Суецького каналу про втрату доходів та інших суден, прохід яких порушено.
12:21 Нафта марки Brent подорожчала на 1,75 долара (2,9 відсотка) до 62,54 долара за барель. Пізніше того дня ціни зросли на 5 відсотків.
09:00 У заяві управління Суецького каналу йдеться про те, що здатність керувати судном під час подорожі каналом порушена внаслідок бурхливої погоди, яку зазнала країна.
З того часу ведуться рятувальні та плавучі операції.
Буксири, земснаряди та бульдозери працюють, намагаючись звільнити величезне судно.
Вівторок, 23 березня
07:40 Гігантський корабель-контейнеровоз “Ever Given” оселився боком на позначці Суецького каналу в 151 км.
Судно довжиною 400 метрів, шириною 59 метрів і вантажопідйомністю до 224 000 тонн вирушило з Китаю і прямувало до Роттердама.
Вперше про інцидент повідомила Джуліанна Кона, яка знаходилася на борту корабля позаду Ever Give, пізно у вівторок.
Перекладено “Морськими бізнес-новинами України” з сайту ahram.org.eg