Відповідну заяву Азовського судноремонтного заводу (ТОВ “СРЗ”) стосовно повідомлення Державної служби морського та річного транспорту розповсюдила прес-служба підприємства 04 березня 2021 р.
Кожен день з’являються нові заяви від представників різних державних органів стосовно того, чому рішенням капітана Маріупольського морського порту Олександра Дружиніна незаконно заборонено швартуватися суднам до причалів Азовського судноремонтного заводу (ТОВ “СРЗ”). Спочатку прес-служба СБУ у Донецькій області заявила, що заборона швартуватися була впроваджена з їх ініціативи, потім капітан Маріупольського морського порту заявив, що він заборонив швартування начебто через якісь “недоліки” без проведення належної експертизи. А 3 березня 2021 року Морська адміністрація заявила, що причали ТОВ “СРЗ” заблоковані через несплату рахунку за огляд Регістром судноплавства. ТОВ “СРЗ” заявляє, що жодна з причин, озвучених представниками різних державних органів, не відповідає дійсності і суперечить одна одній та наявним фактам.
Так, протягом двох останніх років ТОВ «СРЗ» неодноразово зверталося до ДП «Регістр судноплавства України» (морської адміністрації) з листами щодо проведення чергового огляду гідротехнічних споруд. Однак офіційну відповідь на жоден із листі підприємство не отримало.
Проте у відповідь на звернення ТОВ «СРЗ» у січні та лютому 2021 року, Регістр, не зважаючи на відсутність чи наявність рахунків, перший раз офіційно повідомив ТОВ «СРЗ», що основною причиною відмови від чергової перевірки ГТС є відсутність у ТОВ «СРЗ» статусу експлуатуючої організації, у зв’язку із закінченням договору оренди ЦМК ще у 2016 році. І цей факт є ще більш цікавим з огляду на те, що аж до 2020 року ця причина не заважала Регістру видавати ТОВ «СРЗ» відповідні дозвільні документи на ГТС!
Така службова недбалість і безвідповідальність з боку представників державних органів призвели до повної зупинки діяльності підприємства та простою трудового колективу з понад 560 фахівців, а під загрозою знеструмлення знаходиться низка стратегічних державних та військових об’єктів, а також є ризик техногенної катастрофи у разі припинення підтримки життєдіяльності об’єктів підвищеної небезпеки екологічного та військового значення.
Хочемо нагадати, що крім істотного економічного та стратегічного значення, ТОВ “СРЗ” – найбільше судноремонтне підприємство акваторії Азовського моря України й один з найбільших роботодавців регіону. У нас працюють вузькоспеціалізовані професійні майстри, єдині на Азовському узбережжі, які виконують ремонти судових корпусів, здійснюють електричні, механічні та електрорадіомонтажні роботи на судах, ремонти винто-рульового комплексу. А через блокування нашої діяльності незаконним рішенням капітана Маріупольського морського порту ми змушені оголосити припинення діяльності підприємства та розпочати процедуру масового вивільнення працівників через скорочення чисельності та штату. Ми вимагаємо у представників держави негайно втрутитися у цю надзвичайну ситуацію, щоб не допустити не лише екологічної та техногенної катастрофи, а й відчутної соціальної напруги у регіоні.
ДОВІДКА ПРО КОМПАНІЮ:
Азовський судноремонтний завод (ТОВ «СРЗ») є найбільшим в акваторії Азовського моря судноремонтним підприємством із спеціалізацією у машинобудуванні, суднобудівництві, судноремонті, та перевантаженні вантажів. Тільки за 2020 рік підприємством відремонтовано 33 судна, в тому числі судна флоту портового Бердянського морського торговельного порту та Бердянської філії АМПУ, Маріупольського морського торговельного порту та Маріупольської філії АМПУ, Державного підприємства Дельта Лоцман, корабельно-катерний склад морської охорони, ЗСУ, бази яких розміщуються в Азовському морі. Також, виготовлено 24 грейфера (продукція машинобудування), перевантажено 250,5 тис.тонн вантажів.