Сьогодні, 2 лютого, Міністр інфраструктури Владислав Криклій відвідав залізничну станцію «Київ-Пасажирський», де проінспектував роботу вагонного депо. Участь у заході також взяв директор філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.

«Одне із ключових завдань, яке ми поставили перед собою на цей рік – реформа залізничних перевезень і підвищення якості залізничних послуг для пасажирів. Цього року вперше за часи незалежності в бюджеті країни передбачена підтримка на закупівлю 100 пасажирських вагонів та оновлення залізничної інфраструктури. Крім цього, філія УЗ «Пасажирська компанія» в умовах своїх виробничих підрозділів здійснить капітально-відновлювальний ремонт ще 50 пасажирських вагонів у 2021 році», – зазначив Владислав Криклій.

На його думку, найважливішим моментом в оновленні рухомого складу пасажирських вагонів та покращення сервісу УЗ має стати обов’язкове врахування громадської думки – самих пасажирів, які користуються залізничними послугами.

«Укрзалізниця вже провела збір пропозицій і зауважень від своїх клієнтів та успішно їх опрацювала. І я вважаю, що до багатьох з них ми обов’язково маємо дослухатися. Це і кондиціонування, і розташування розеток, і не менш важливе питання розміщення місць для багажу. Воно має збільшитись і бути більш зручним та функціональним», – наголосив Міністр.

Паралельно з цим відомство активно працює над створенням Фонду розвитку залізниці, з якого можна буде фінансувати залізничні перевезення, в тому числі пасажирські, а також забезпечувати оновлення рухомого складу УЗ для них. «Зараз ми напрацьовуємо відповідні зміни до Бюджетного кодексу, після чого запропонуємо їх до розгляду депутатами. Але для повноцінної реформи на залізниці вкрай важливим залишається прийняття Верховною Радою законопроекту «Про залізничний транспорт», що передбачає створення конкурентного ринку перевезень. І я дуже сподіваюсь, що в цьому році це обов’язково відбудеться», – додав очільник Міністерства.

За статистикою Укрзалізниці, на сьогодні інвентарний парк пасажирських вагонів основних перевезень складає 3826 вагонів, з яких лише 12,8% віком до 28 років. При цьому середній вік вагонів складає 29,9 року, а відсоток зносу 92,6%. У ході свого візиту Владислав Криклій оглянув виробничі потужності депо, зокрема вагоноскладальний цех, де відбуваються основні етапи ремонту пасажирських вагонів, дільницю з ремонту колісних пар, а також малярний цех, де усувають пошкодження покриття кузовів вагонів та готують їх до фарбування.

Нагадаємо, структурна реформа Укрзалізниці, що передбачає організаційне та фінансове розділення оператора інфраструктури та перевізника всередині товариства, також розпочата. Вже затверджено нову організаційну структуру УЗ, що відповідає європейським директивам, а також утворено філію вантажних перевезень «УЗ Карго» та оператора інфраструктури «УЗ Інфра».