ДП «ІЗМ МТП» просить погодити наступні зміни до фінансового плану на 2020 рік у частині капітальних інвестицій.

І. Капітальне будівництво

п. I п.п 1 – Будівництво ділянки зливу дизельного палива на території ВПК-2 «ДП «ІЗМ МТП». Додано новий об’єкт на суму 1 100 тис. грн.

Будівництво ділянки зливу дизельного палива на території ВПК-2 призначена для виконання розвантажування дизельного палива з автобензовозів на судно-бункерувальник технологічним трубопроводом щодо забезпечення суден флоту портового. Витрати заплановано на виконання будівельно-монтажних робіт берегової частини ділянки. Даний об’єкт є об’єктом незавершеного будівництва. Внаслідок прийнятих змін до Закону України «Про містобудівну діяльність», було виконано коригування проектно-кошторисної документації (збільшена загальна вартість будівництва) та  проведена повторна комплексна експертиза проєкту з отриманням експертного звіту від ДП «Укрдержбудекспертиза» щодо розгляду проектної документації. У грудні 2019 року отриманий дозвільний документ на початок будівельних робіт. У зв’язку з вищевказаним  освоєння капітальних інвестицій в повному обсязі прийдеться на 2020 рік. Підставою для визначення витрат є вартість будівництва об’єкта за результатами проведеної експертизи проекту ДП «Укрдержбудекспертиза» та Титулу об’єкта будівництва, затвердженого директором ДП «ІЗМ МТП». На даний момент Титул об’єкта будівництва у 2020 році на даний об’єкт направлено листом ДП «ІЗМ МТП» від 30.07.2020 № 10/09/371-20 до Міністерства інфраструктури України на погодження.

ІІ. Придбання (виготовлення) основних засобів.

п. ІІ, п.п. 3 – Автоматизована система обліку та передачі даних на акцизних складах. Додано новий об’єкт на суму 1 020 тис. грн.

Впровадження наданої системи обліку на підприємстві обумовлено вимогами Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих  актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», а саме до п.п. 14.1.6, п. 14.1 ст.14 Закону № 2628-VІІI. На даний момент тендерна процедура в системі «Prozorro» проведена, договір на закупівлю даного обладнання заключений та знаходиться на стадії очікування затвердження змін до фінансового плану.

п. ІІ, п.п. 4 Обладнання автоматизації здійснення габаритно-вагового контролю та підключення морських портів до ЦОТ ГВК (3 од.). Додано новий об’єкт на суму 200 тис. грн для виконання Протоколу конференції МІУ під головуванням Першого заступника Міністра інфраструктури України Абрамовича В.Д. від 30.07.2020 через те, що ДП «ІЗМ МТП» має в наявності 3 од. автомобільних ваг (Виробничий перевантажувальний комплекс – 3, Виробнича ділянка «Сухий порт», Митний склад ВД «Сухий порт»).

п. ІІ, п.п. 5 Вантажозахоплюючі пристрої (1 од.). Додано новий об’єкт на суму 700 тис. грн.

Об’єкт перенесений з плану 2019 року. Для розширення можливостей та ефективного використання перевантажувача типу «TEREX FUCHS» виникла виробнича необхідність в придбанні двоковшового вантажохоплювального пристрою з ротором до гідравлічного перевантажувача. Затягнута процедура закупівлі товару (з відміною та повторними тогами) була завершена в 4 кварталі 2019 року. За умовами договору поставка товару приходиться на 2020 рік.

Договір щодо закупівлі двоковшового вантажозахоплювального пристрою з ротатором до гідравлічного перевантажувача типу «TEREX FUCHS» за процедурою відкритих торгів UA-2019-09-05-000527-a було укладено з ТОВ «Маштехімпорт» 15 жовтня 2019 року.

27 грудня 2019 року між ТОВ «Маштехімпорт» та ДП «ІЗМ МТП» було підписано додаткову угоду № 1 до Договору від 15.10.2019 р. № 44 щодо продовження строку дії  договірних зобов’язань (через документально підтверджені об’єктивні обставини) та перенесення виконання на I квартал 2020 року.

На підставі вищенаведеного фінансування щодо придбання двоковшового вантажозахоплювального пристрою з ротатором до гідравлічного перевантажувача типу «TEREX FUCHS» за кодом CPV  за ДК 021:2015 – 42410000-3 Підіймально – транспортувальне обладнання   перенесено з «Фінансового плану на 2019 рік» у «Фінансовий план 2020 рік».

п. ІІ, п.п. 6 Ковшовий автонавантажувач (1 од.). Додано новий об’єкт на суму 9 000 тис. грн.

80 % вантажообігу підприємства складають навалочні вантажі. Враховуючи розташування складських майданчиків неможливо виконувати вантажно-розвантажувальні роботи тільки за допомогою портальних кранів. Для повноцінної обробки вантажів необхідно залучати іншу техніку, а саме, ковшові навантажувачі. Для забезпечення ефективної роботи наявних технологічних ліній в ДП «ІЗМ МТП» та оновлення парку перевантажувальної техніки в 2020 році планується придбання 1од. ковшового автонавантажувача об’ємом ковша 3,0 м куб., що забезпечить оптимізацію наявних процесів вантажопереробки.

Протягом 2019 року процедура щодо закупівлі на предмет придбання ковшового навантажувача неодноразово підлягала відміні: відкриті торги від 15 березня 2019 року за ID: UA-2019-03-15-000110-c; від 17 травня 2019 за ID: UA-2019-05-17-001381-b; від 04 липня 2019 за ID: UA-2019-07-04-000261-b та від 20 листопада 2019 за ID: UA-2019-11-20-001147-c.

На теперішній час на балансі підприємства числиться один ковшовий навантажувач – KOMATSU WA-200, за інв. № 12/2844, 1987 року виробництва.

У зв’язку з вищезазначеним процедуру щодо закупівлі на предмет придбання ковшового навантажувача за кодом CPV  за ДК 021:2015 – 42410000-3 Підіймально – транспортувальне обладнання та її фінансування перенесли з «Фінансового плану закупівель на 2019 рік» в «Фінансовий план закупівель на 2020 рік».

п. ІІ, п.п. 10 Система АІС для т/х «Портовий-1», т/х «Портовий-5», т/х «Портовий-26» (3 од.). Додано новий об’єкт на суму 350 тис. грн.

Буксири флоту портового здійснюють перевезення вантажів на порти Румунії. Відповідно до вимог Міжнародних Класифікаційних товариств, судна повинні бути обладнані навігаційним обладнанням, а саме: автоматичними ідентифікаційними системами (АІС) Class A GPS/GLONASS.

п. ІV, Придбання (створення) нематеріальних активів. План знижено на 150,0 тис. грн (видалено п.п. 1 Нормативна документація з охорони довкілля та охорони праці).

Це обумовлено відсутністю виробничої необхідності в коригуванні існуючих дозвільних документів природо-охоронного законодавства України та відсутності приписів Держекоінспекції України щодо розробки нормативної документації

п. V, Модернізація, модифікація (добудова, дообладнання, реконструкція) основних засобів. План знижено на 1 000,0 тис. грн (знижено п.п. 2 Модернізація трансформаторних підстанцій ВПК-1, ВПК-2, ВПК-3).

Модернізація трансформаторних підстанцій включає заміну застарілого електрообладнання та автоматики на нове більш надійне обладнання з оснащенням сучасною автоматикою, яка передбачає автоматичне підключення резервного вводу при аварійних відключеннях основних вводів в поєднанні з блокуванням і захистом обладнання в необхідних випадках. Тому надання послуг з ремонту та модернізації трансформаторних підстанцій з боку підрядних організацій можливо лише при закупівлі відповідних комплектуючих механічної та електричної частини електрообладнання.

В умовах глобальної пандемії COVID-19 та відповідних карантинних заходів, що діють на території України, запланувати певні ціни на закупівлю специфічного обладнання та комплектуючих, а також визначити точні терміни виконання робіт не уявляється можливим, що може привести до невиконання договірних обов’язків з боку виконавців робіт, що в свою чергу може стати причиною не освоєння в повному обсязі запланованих капітальних вкладень з боку ДП «ІЗМ МТП». З цієї причини підприємством було прийняте рішення про коригування фінансового плану в бік зменшення капітальних інвестицій на модернізацію трансформаторних підстанцій з 2 млн грн до 1 млн грн. На даний час переглянуті заплановані об’єми робіт та їх вартість та прийнято рішення про включення їх в процедуру закупівлі послуг з модернізації трансформаторної підстанції № 2 на ВПК-1.

Таким чином внесення вказаних змін у структуру капітальних інвестицій призведе до збільшення запланованої суми з капітальних інвестицій на 2020 рік з 10 650 тис. грн до 20 870 тис. грн, тобто збільшення майже у 2,0 рази. Крім того, це призведе до збільшення коефіцієнта відношення капітальних інвестицій до амортизації (рядок 5200) з 0,2 до 0,4.

Розвиток підприємства буде здійснюватися за рахунок власних коштів (амортизації, фонду розвитку виробництва, нерозподіленого прибутку).

Відповідно до Постанови КМУ від 06.05.2020 № 349 «Про внесення змін до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» відрахування частини чистого прибутку державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями (рядок 2115) становлять 80 % від чистого прибутку підприємства. Таким чином відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку збільшаться на 7892 тис. грн, з 21394 тис. грн до 29286 тис. грн. Усього виплат на користь держави (рядок 2200) також збільшиться на 7892 тис. грн, з 213660 тис. грн до 221553 тис. грн.

Крім того, зазнали змін залишок нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) на початок звітного періоду (рядок 2000) та залишок коштів на початок періоду (рядок 3405) через відображення у прогнозі на поточний рік (стовбець 4) фактичних даних за 2019 рік. Також на основі фактичних даних за останню звітну дату (на 30.06.2020) було перераховано розділ VI. Звіт про фінансовий стан (рядки 6000 – 6080) таблиці «Основні фінансові показники».