Комісія була створена для того, щоб залучити до здійснення залізничних перевезень не лише Укрзалізницю, а й приватних перевізників, які створять конкурентні умови на ринку.
21 травня 2020 року в Міністерстві інфраструктури України під головуванням першого заступника Міністра Дмитра Абрамовича відбулося перше засідання Комісії з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування та дільниць залізничних колій загального користування для здійснення курсування приватних локомотивів, а також моніторингу реалізації експериментального проєкту.
“Сьогодні ми вперше проводимо засідання Комісії з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску суб’єктів приватної тяги. У Раді вже зареєстрований законопроєкт про залізничний транспорт, який передбачає відкриття конкурентного ринку залізничних перевезень. Але ми йдемо на упередження, не чекаючи його прийняття, і вже організовуємо експериментальний проєкт, у рамках якого будемо обирати перших суб’єктів, які потенційно хочуть здійснювати перевезення на залізничних коліях загального користування”, – сказав Дмитро Абрамович, відкриваючи засідання Комісії.
За словами першого заступника Міністра інфраструктури, завдяки реалізації такого експерименту будуть залучені до роботи приватні локомотиви, які будуть надавати послуги з перевезення вантажів на окремих маршрутах. Також у України існують зобов’язання відповідно до угоди про Асоціацію з ЄС, має бути створений конкурентний ринок перевізників. Експеримент на окремих невеличких ділянках дозволить протестувати систему залучення приватних операторів: питання отримання дозволу для оперування на інфраструктури, системи управління безпекою, співпраці з Укрзалізницею як з оператором інфраструктури.
На першому засіданні Комісії розглядалась інформація щодо дільниць, запропонованих заявниками для роботи та інформація про локомотиви, які заплановані для використання. На наступному етапі заявники мають надати детальну інформацію щодо технічних характеристик локомотивів, зокрема, документацію, а також інформацію про машиністів, систему управління безпекою тощо.