Приватні локомотиви розпочинають роботу на залізничних коліях загального користування в рамках пілотного проекту, – Владислав Криклій

Приватні локомотиви розпочинають роботу на залізничних коліях загального користування. Про це заявив сьогодні, 4 грудня 2019 року, Міністр інфраструктури Владислав Криклій за підсумками засідання Уряду.

Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про реалізацію пілотного проєкту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування». Мінінфраструктури визначатиме умови проведення пілотного проєкту, дільниці залізничної інфраструктури загального користування та учасників пілотного проєкту. Учасники пілотного проєкту дотримуватимуться вимог щодо безпеки перевезень.

«Допуск приватної тяги до роботи дозволить частково вирішити питання дефіциту тягового рухомого складу Укрзалізниці та протестувати функціонування ринку залізничних перевезень в умовах роботи декількох залізничних перевізників, відпрацювати технічні та технологічні особливості реалізації доступу до залізничної інфраструктури, дослідити  питання організації безпеки руху при експлуатації приватних поїзних формувань на залізничній мережі загального користування», – зазначив Владислав Криклій.

Міністр інфраструктури наголосив, що  Міністерство має пропозиції від компаній щодо участі у пілотному проєкті, представники бізнесу висловили готовність закупити необхідний рухомий склад та провести навчання машиністів.

Крім вирішення проблеми нестачі тягового рухомого складу, участь в пілотному проєкті дозволить потенційним майбутнім приватним перевізникам протестувати готовність компаній до відкриття ринку залізничних перевезень.

Результати пілотного проєкту будуть враховані під час розробки підзаконних актів для імплементації положень нового Закону України «Про залізничний транспорт України».

За останні роки на залізничному транспорті спостерігається падіння обсягів перевезень, зниження швидкості доставки та обробки вантажів, що пов’язано з відсутністю конкуренції, недосконалістю технічної політики, значним ступенем зносу залізничного рухомого складу та його дефіцитом.

Перевезення вантажів здійснюються АТ «Українська залізниця», яке займає монопольне становище у сфері залізничних перевезень, та не в повній мірі задовольняє інтереси суспільства у перевезеннях. Дефіцит магістральних тепловозів та електровозів АТ «Українська залізниця» призводить до неспроможності задоволення потреб у вантажних перевезеннях, що в свою чергу негативно впливає на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств, а також на всю економіку України.