Мінінфраструктури повернуло контроль над Укрзалізницею та починає її оновлення, – Владислав Криклій

Міністерство інфраструктури України ініціює оновлення рухомого складу Укрзалізниці, підвищення якості та безпеки вантажних та пасажирських перевезень, а також запуск нових внутрішніх та міжнародних маршрутів. Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій під час представлення «To do list» – змін, які плануються у сфері інфраструктури та транспорту до кінця 2019 року, впродовж 2020 року та наступні 5 років.

Захід відбувся 12 листопада 2019 року на залізничному вокзалі Харкова – одному з найважливіших транспортних вузлів східної України. Під час спілкування з журналістами Міністр розповів про зміни, які очікують Укрзалізницю, оглянув об’єкти, потенційно цікаві для передачі в концесію на залізничному вокзалі.

«Укрзалізниця повернулася до складу Міністерства інфраструктури України і ми нарешті почнемо її змінювати. Це необхідно робити негайно, бо середній вік локомотивів складає понад 40 років, рівень зношеності вантажних і пасажирських вагонів – понад 85%, пасажирські перевезення та діяльність вокзалів збиткові для залізниці», – зазначив Владислав Криклій.

За словами Міністра, саме оренда або продаж майна, яке не використовується залізницею у профільній діяльності, а також концесія окремих об’єктів може стати джерелом додаткових коштів для запланованого переобладнання рухомого складу та покращення інфраструктури. За попередніми оцінками, вартість непрофільних активів Укрзалізниці – понад 10 млрд грн.

Концесія залізничних вокзалів Миколаєва, Харкова, Дніпра, Хмельницького, Чоп, яка наразі опрацьовується Міністерство спільно з партнерами, дозволить перетворити їх у зручні простори з торговими площами, кафе та готелями, забезпечити якісно вищий рівень сервісу для пасажирів та збільшити інвестиційний ресурс Укрзалізниці.

В планах Міністерства інфраструктури в 2020 році придбання Укрзалізницею 2000 вантажних і 26 пасажирських вагонів, укладення договорів на 40 тепловозів та 200 електровозів, електрифікація 110 км колії для пришвидшення руху потягів, локалізація виробництва тяги в Україні, що дозволить створювати нові робочі місця для українців.

Після оновлення рухомого складу планується відкриття нових маршрутів.

У межах України:

Ужгород – Херсон через Миколаїв, Кривий Ріг 

Запоріжжя – Івано-Франківськ через Дніпро 

Запоріжжя – Чернівці 

Київ – Ковель

Київ – Запоріжжя через Кривий Ріг

Лисичанськ – Одеса

Київ-Миколаїв- Херсон

У міжнародному сполученні, зокрема з країнами ЄС та Республікою Білорусь:

маршрути до Польщі

приєднання до потягу 4 столиць – 5 столиці (Таллінн)

Львів – Мінськ через Ковель, Брест

Гомель – Київ 

Паралельно з цим планується покращити рівень сервісу та комфорту для пасажирів. Для цього у наступному році заплановані: заміна освітлення у вагонах, оновлення постільної білизни, вдосконалення системи прибирання у потягах.

«Одним з найважливіших завдань Президента та Уряду є створення інфраструктури безпеки. Це стосується і Укрзалізниці, і автомобільних доріг. Тому наразі ми маємо швидко і якісно виконувати свою роботу для створення комфортного сервісу для українців, для переведення транспортної галузі, інфраструктури на європейський рівень», – підкреслив Владислав Криклій.

Для цього в рамках реалізації програми безпеки на Укрзалізниці в 2020 році планується облаштування під’їздів та підходів до залізничних переїздів, встановлення на переїздах систем відеонагляду, облаштування пристроїв переїзної автоматики на нерегульованих переїздах з автобусним рухом, ремонт пасажирських платформ, тунелів, встановлення огородження на станціях.