Одеський порт: реконструкція першого пускового комплексу 7 причалу увійшла в завершальну стадію

Реконструкція першого пускового комплексу (163 м) найдовшого причалу Одеського порту – №7 (358 м), що почалася в січні 2018 р., увійшла в завершальну стадію. У середині вересня протягом одного дня компанія-підрядник – ТОВ «Рембудтрест ЧМП» – виконала бетонування верхньої надбудови розвантажувальної плити однієї із секцій, використавши 240 куб. м бетону.

Оскільки в середньому один бетоновоз перевозить 7 куб. м бетону, спецтранспорт заходив в порт безперервною колоною. Основна умова – відсутність перерв при бетонуванні, оскільки це позначається на якості бетонування і подальшій роботі конструкції. Після застигання бетону секцію засиплють щебеневим баластом, на який будуть покладені залізничні колії.

Коли адміністрація порту приймала рішення про реконструкцію причалу №7, було ясно, що повністю виводити такий причал з експлуатації недоцільно. Тому його реконструкцію розділили на пускові комплекси: перший – 163 м; і другий – 223 м.

– Оператор 7 причалу, компанія «Металзюкрейн», маючи найдовший причал в порту, була однією з успішних в плані вантажоперевалки серед портових операторів. Через причал перевантажували і продовжують перевантажувати метал, зерно, ЗРК, вантажі в біг-бегах. Однак причал протягом півстоліття кардинально не ремонтували, і в умовах інтенсивного режиму експлуатації він підлягав відновленню. Тому адміністрація порту прийняла рішення реконструювати причал, подовжити його на 26 м. Для нас дуже важливо створювати комфортні умови бізнесу, піклуватися про те, щоб у наших партнерів не було ніяких проблем з експлуатацією гідротехнічних споруд, – прокоментував начальник адміністрації Одеського порту Ігор Ткачук.

За свідченням фахівців інженерної служби адміністрації порту, підрядник виконав досить великий обсяг робіт. Було забито 43 палі кордонного ряду максимального діаметра 1420 мм і довжиною 33 м, занурена нова лицьова стінка з шпунта, виконано великий обсяг по влаштуванню пальової основи розвантажувальної плити в тилу причалу і виконані інші роботи. При цьому вперше для Одеського регіону на вантажних причалах застосована система ґрунтових анкерів для зміцнення шпунтової стінки. Технологія налагоджена, підрядник веде роботи в дві зміни.

Згідно проектного рішення, причал №7 не тільки подовжиться (386 м), а й стане ширшим на 5,6 м, вийшовши в акваторію. Важливо, що глибина біля причалу і на частині акваторії Карантинної гавані буде збільшена до 13,5 м (для порівняння, зараз біля причалу – 11 м, проектна – 11,5 м), а навантаження на кв. м складської площі сягне максимальної позначки 20 тонн. Це дозволить швартувати біля причалу два судна одночасно, причому одне з них – панамакс.

ДОВІДКА. Причал №7 був побудований в 1965 р і експлуатувався як універсальний для перевалки насипних і генеральних вантажів. У 1980-2000 рр. тут інтенсивно велися вантажні роботи. Протягом 50 років причал капітально не ремонтували, за винятком дрібного поточного ремонту. Навантаження плюс агресивне середовище зробили свою справу: лицьова стінка причалу, що складається з металлошпунта, піддалася корозії, зносилися і кородували інші конструктивні елементи. У 2017 р адміністрація порту прийняла рішення реконструювати причал.

20190901921

20190901922