Кожен п’ятий перевізник не пройшов акредитаціяю щодо відповідності сертифікату ISO від Мінінфраструктури – Паперовий

Доповідь “Проблемні питання обов’язкового технічного контролю транспортних засобів”

 

Юрій Паперовий Президент ГО «Комітет громадського контролю»:

Всі перевізники на початку 2019 року відчули проблему з проходженням технічного контролю (ТК). Наприкінці 2018 у 408-ми суб’єктів акредитації завершилась акредитація, виникли проблеми з її відновленням за новими вимогами щодо відповідності сертифікату ISO від Мінінфраструктури. На сьогодні по всій Україні працюють 85 таких суб’єктів. Опікувався даним напрямком відомий вам Юрій Лавренюк.

Ситуація більш-менш розв’язалася тільки після передання даного питання до іншого директорату. При тому, що прямої норми щодо стандартів акредитації досі немає.

Анонсовані реформи регулятивних документів у нашій сфері не проведені. Ситуація поступово змінюється лише завдяки тиску суб’єктів господарювання.

Валерй Ткачов, «Бізнес-варта»: 65% всіх вантажів  і 35% пасажирів в Україні перевозяться залізницею.  Існуючі проблеми:

– Зношеність інфраструктури. Вагонний парк зношений на 70%, локомотивний на 92-97%, зношена значна частина колій, через що відбувається обмеження руху.

– Кадрові проблеми.  Штатна чисельність персоналу УЗ – 265 тисяч осіб. Роздутий управлінський штат, але існує відтік людей робітничих професій через малі заробітні плати.

– Діяльність УЗ фінансово збиткова. Єдина прибуткова частина діяльності Укрзалізниці – це вантажні перевезення, надходження складають 67 мільярдів. Але обсяг вантажних перевезень падає постійно з 2011 року. За 7 років втрачено обсяг перевезень у 147 млн. т.

Для вирішення цих проблем УЗ попросила з Дорожного фонду понад 7 мільярдів, на інфраструктурні проекти. Таким чином, для порятунку УЗ треба шукати інвестиції.

Представниця УЗ: Підкреслю, що головним питанням є кадрове. Комітет ВР має приділити йому увагу.  Також треба запобігти спробам вимити з УЗ останні кошти у період «міжвладдя».

Необхідним є впровадження децентралізації і пошук інвестицій. У підприємства наявні стратегічні документи, які передбачають, зокрема, державно-приватне партнерство. УЗ обов’язково надасть свої пропозиції.

А. Мотовиловець: Найперші завдання, на яких ми будемо концентруватися у ВР це автоматичний контроль вантажних автомобілів, законодавство про річковий транспорт та зміни в законі про морський транспорт. Щодо залізниці, той законопроект, який нас просить прийняти ЄС (вимога розділити інфраструктуру і послуги з перевезення)… вважаю, що Укрзалізниця до нього зараз не готова. Кадрова проблема у ВР не вирішиться, бо у нас самих існують кадрові проблеми.