Затверджено фінансовий план ЧГМА «Інфлот» на 2020 рік

ЧГМА «Інфлот» планує «показник планового чистого доходу» на 2020 рік у розмірі 7000 тис. грн..

Собівартість реалізованих послуг планується  на 2020 рік в сумі 4848 тис. грн.

Планування зменшення розміру показника чистого доходу від реалізації  на 2020 рік обґрунтовується наступними причинами:

  1. ЧГМА «Інфлот» до сих пір переживає наслідки подій 2014-2015 років . Втрата трьох агентств (Севастополь, Ялта і Феодосія) та одного представництва (Євпаторія) ЧГМА «Інфлот» в Республіці Крим призвели до зниження доходів на 15,6 %. Окупація Донбасу обернулась для нас втратою суднозаходів флоту Іранської національної судноплавної компанії IRISL у Маріупольський та Бердянський морські торговельні порти, які раніше здійснювали відвантаження зернових вантажів на Іран. На жаль, ці втрати не можуть бути нічим компенсовані.
  2. Стабільною та довгостроковою статтею доходів були доходи від обслуговування пасажирських круїзних суден. Після 2013 року практично припинились суднозаходи пасажирських круїзних суден в  порти України. Причина полягає не тільки в тому, що круїзний бізнес оголосив заходи суден в порти України високої ступені небезпечними, але і  в тому, що такі заходи, без включення в розклад круїзних портів Криму, є економічно невигідними для операторів. Втрата доходів ЧГМА «Інфлот» у зв’язку з цим склала у порівнянні з показниками круїзного сезону 2013 року – 5,6 %.
  3. З середини 2018 року різко скоротилася кількість заходів суден під іранським прапором, а з жовтня 2018 суднозаходи припинились зовсім у зв’язку з відновленням США санкцій проти Ірану. Це привело до зниження доходів ЧГМА «Інфлот» на 21,5%.
  4. Після арешту судна «Механік Погодін» під російським прапором в серпні 2018 року в п.Херсон, судновласники взагалі припинили заходи суден під російським прапором. За п’ять місяців 2018 року ЧГМА «Інфлот» втратило агентської винагороди приблизно 45 тис. дол..США . Це також вплинуло на зниження доходів.
  5. Починаючи з серпня 2018 року припинились суднозаходи у Білгород-Дністровський порт у зв’язку з кризою днопоглиблення підходного каналу. Як наслідок, ми втратили 28,7 % наших запланованих доходів.
  6. Для агентування суден у портах та на приватних терміналах будь-який агент, у тому числі і державний, має укласти договір про співробітництво з оператором причалу. Тільки в цьому випадку можливо виконати свої функції, найважливішою з яких є здійснення розрахунків по портовим зборам та послугам. Однак, починаючи з 2013 року, цілий ряд приватних терміналів Чорноморського регіону відмовляє ЧГМА «Інфлот» в підписанні таких договорів. Зокрема, це «Бориваж», «Ільїчівський зерновий термінал», «Трансбалк Термінал», «Нібулон». Ми звернулися за допомогою в МІУ, але не отримали її. Звернення до АМКУ також не дало бажаного результату.
  7. У державних портах в 2017 році почалася перевалка вантажів енергоносіїв для ЕС і ТЕС. Однак і ці вантажі агентують приватні агентські компанії, які призначаються без проведення конкурсів і не прозоро. Фрахтувальникам нав’язуються «свої» компанії і ЧГМА «Інфлот», як державне агентство, навіть не може запропонувати свої, набагато вигідніші, умови.