ЧГМА «Інфлот» планує «показник планового чистого доходу» на 2020 рік у розмірі 7000 тис. грн..
Собівартість реалізованих послуг планується на 2020 рік в сумі 4848 тис. грн.
Планування зменшення розміру показника чистого доходу від реалізації на 2020 рік обґрунтовується наступними причинами:
- ЧГМА «Інфлот» до сих пір переживає наслідки подій 2014-2015 років . Втрата трьох агентств (Севастополь, Ялта і Феодосія) та одного представництва (Євпаторія) ЧГМА «Інфлот» в Республіці Крим призвели до зниження доходів на 15,6 %. Окупація Донбасу обернулась для нас втратою суднозаходів флоту Іранської національної судноплавної компанії IRISL у Маріупольський та Бердянський морські торговельні порти, які раніше здійснювали відвантаження зернових вантажів на Іран. На жаль, ці втрати не можуть бути нічим компенсовані.
- Стабільною та довгостроковою статтею доходів були доходи від обслуговування пасажирських круїзних суден. Після 2013 року практично припинились суднозаходи пасажирських круїзних суден в порти України. Причина полягає не тільки в тому, що круїзний бізнес оголосив заходи суден в порти України високої ступені небезпечними, але і в тому, що такі заходи, без включення в розклад круїзних портів Криму, є економічно невигідними для операторів. Втрата доходів ЧГМА «Інфлот» у зв’язку з цим склала у порівнянні з показниками круїзного сезону 2013 року – 5,6 %.
- З середини 2018 року різко скоротилася кількість заходів суден під іранським прапором, а з жовтня 2018 суднозаходи припинились зовсім у зв’язку з відновленням США санкцій проти Ірану. Це привело до зниження доходів ЧГМА «Інфлот» на 21,5%.
- Після арешту судна «Механік Погодін» під російським прапором в серпні 2018 року в п.Херсон, судновласники взагалі припинили заходи суден під російським прапором. За п’ять місяців 2018 року ЧГМА «Інфлот» втратило агентської винагороди приблизно 45 тис. дол..США . Це також вплинуло на зниження доходів.
- Починаючи з серпня 2018 року припинились суднозаходи у Білгород-Дністровський порт у зв’язку з кризою днопоглиблення підходного каналу. Як наслідок, ми втратили 28,7 % наших запланованих доходів.
- Для агентування суден у портах та на приватних терміналах будь-який агент, у тому числі і державний, має укласти договір про співробітництво з оператором причалу. Тільки в цьому випадку можливо виконати свої функції, найважливішою з яких є здійснення розрахунків по портовим зборам та послугам. Однак, починаючи з 2013 року, цілий ряд приватних терміналів Чорноморського регіону відмовляє ЧГМА «Інфлот» в підписанні таких договорів. Зокрема, це «Бориваж», «Ільїчівський зерновий термінал», «Трансбалк Термінал», «Нібулон». Ми звернулися за допомогою в МІУ, але не отримали її. Звернення до АМКУ також не дало бажаного результату.
- У державних портах в 2017 році почалася перевалка вантажів енергоносіїв для ЕС і ТЕС. Однак і ці вантажі агентують приватні агентські компанії, які призначаються без проведення конкурсів і не прозоро. Фрахтувальникам нав’язуються «свої» компанії і ЧГМА «Інфлот», як державне агентство, навіть не може запропонувати свої, набагато вигідніші, умови.