АМПУ розраховує на рішення Кабміну про зниження ставки дивідендів і погодження конкурсних умов пілотних концесійних проектів

Про це в п’ятницю, 02.08.2019, заявив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкагансна зустрічічленів Наглядової ради АМПУ з представниками бізнесу в Американській торговельній палаті.

«Відсутність розумної дивідендної політики з боку держави по відношенню до АМПУ робить нереальним розвиток портової галузі. З 2016 року розмір відрахувань від прибутку підприємства до бюджету змінювався чотири рази: 30% — у 2016 р.,75% — у 2017 р.,50% — у 2018 р. і 90% — на 2019–2020 рр.Це унеможливлює довгострокове планування та реалізацію великих інвестиційних проектів, які повинна здійснювати АМПУ. Вилучення ж 90% прибутку взагалі позбавляє підприємство інвестиційного ресурсу»,— прокоментував ситуацію, що склалася, Райвіс Вецкаганс.

У свою чергу, заступник голови Наглядової ради АМПУ Патрік Верхувен зазначив, що Адміністрація морських портів в Україні перебуває в унікальній ситуації: вона не тільки не має повноважень розпоряджатися землями на території портів, розвивати їх та отримувати доходи від оренди, як це відбувається в більшості портових адміністрацій світу, а й перераховує практично весь прибуток у бюджет держави. За словами Патріка Верхувена, керуючого директора Міжнародної асоціації портів і гаваней, встановлення розумної ставки дивідендів, корпоратизація держпідприємства і перехід до моделі«порт-лендлорд», запропоновані АМПУ в пакеті законодавчих ініціатив з розвитку морської галузі, стануть істотним стимулом для розвитку українських портів.

Ще однією ініціативою, яка на думкучленів Наглядової ради АМПУ вимагає державної підтримки, є реалізація пілотних проектів концесії держстивідорів у портах Ольвія і Херсон, підготовлених Міністерством інфраструктури України і АМПУ спільно з ЄБРР, IFC і командою міжнародних консультантів.

«Ми дуже розраховуємо, що на найближчому засіданні Кабінету Міністрів дадуть зелене світло початку проведення конкурсів з пілотних концесійних проектів у портовій галузі, а також буде прийнято рішення про зниження ставки дивідендів для АМПУ до 30%. Це розблокує реалізацію інвестиційних проектів у портах і дозволить розширити можливості прозорого державно-приватного партнерства»,— резюмував Райвіс Вецкаганс.

1

2

Фото: АСС