Напередодні свого 230-річчя Миколаївський порт збільшив обсяги перевалки більше, ніж на 20%

Один з найстаріших морських портів України – порт Миколаїв – напередодні свого 230-річчя вийшов на показник перевалки в понад15 млн тонн. Це більше, ніж на 20% перевищує показники за аналогічний період 2018 року. Зараз Миколаївський морський порт входить до трійки найбільших морських портів Україниза обсягами перевалки вантажів.

«АМПУ активно інвестує у розвиток Миколаївського порту і разом зі стивідорними компаніями робить цей порт із великою історією дедалі сучаснішим. Наприкінці минулого року ми домовилися з однією з найбільших світових продовольчих корпорацій COFCO про реалізацію спільного проекту з розвитку зернового терміналу та реконструкції причалу № 0. Також у роботі низка інших проектів, зокрема, будівництво причалу № 8. Їх реалізація збільшить можливості порту з перевалки вантажів щонайменше на 4 млн тонн на рік»,— зазначив керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс.

Миколаївський порт уже є лідером серед портів Україниза обсягами перевалки хлібних вантажів та олії. Минулого року стивідорні компанії, що працюють у порту, перевалили 13,6 млн тонн хлібних вантажів та 2,5 млн тонн олії – ці показники стали рекордними серед морських портів України в 2018 році. Потужності порту, що є важливою складовою логістичного ланцюга аграрного кластера регіону, розвиватимуться і надалі. Очікується, що внаслідок реалізації низки інвестиційних проектів вантажообіг агропродукції у Миколаївському порту зросте на 30%.

За словами Райвіса Вецкаганса, АМПУ планує збільшити інвестиції у розвиток портової інфраструктури. У 2019 році очікується збільшення фінансування удвічі. Окрім реконструкції та розвитку причального фронту, цього року в Миколаївському порту буде завершено експлуатаційне днопоглиблення підхідного каналу та акваторії порту, а також підхідного каналу порту «Дніпро-Бузький». Наразі виконано понад 90% від запланованих обсягів робіт на підхідному каналі. За підсумками реалізації проекту, його глибини будуть доведені до паспортних: 11,2 м та 11,5 м. Загальний обсяг робіт складає понад 890 тис. куб. м.

«Миколаївський порт старший за місто, уся наша історія та життєдіяльність тісно пов’язані, від успішної роботи порту багато в чому залежить добробут громади. Портовики роблять великий внесок у бюджет Миколаєва, а розвинена портова інфраструктура – це майбутнє нашого міста. Бажаю всім нам перспективного майбутнього»,— привітав портовиків та мешканців Миколаєва міський голова Олександр Сєнкевич.

Зараз у порту налічується 23 державні та 14 приватних причалів. Порт розташований на лівому березі річки Південний Буг та з’єднаний з басейном Чорного моря Бузько-Дніпровсько-лиманським каналом (БДЛК), що складається з 13 колін.

Довідково

Історія Миколаївського морського порту починається 1789 року, коли на лівому березі річки Інгул була заснована Вільна Гавань. Розвиток Миколаєва як морського порту обумовлений його унікальним географічним розташуванням: у центрі регіону з активною сільськогосподарською діяльністю та в глибині материка, що зробило сухопутні шляхи зручнішими, ніж в інших морських портах. При цьому Миколаївський порт має вихід у Чорне море через Бузько-Дніпровський лиман. Протягом тривалого часу порт був виключно військовим, а отже – закритим для зовнішньої торгівлі. Її розвиток почався лише після Кримської війни 1853–1856 рр. Глибина складала близько 6,1 м, що давало можливість заходити у порт судам найвищого рангу. Близькість Криворізького рудного басейну зробила Миколаїв єдиним портом на українському узбережжі Чорного моря, що відвантажував руду на експорт.Для забезпечення цілорічної роботи порту наприкінці XIX сторіччяна верфіу Швеції було замовлено криголам. «Ледокол-1» потужністю 700 к.с. був першим у Російській імперії та 10-м у світі.

У часи Другої Світової війни було зруйновано понад 90% причалів Миколаївського порту, підірвано, затоплено або вивезено усі портові перевантажувальні механізми, залізничні колії та портовий флот. На 2/3 були зруйновані складські, службово-допоміжні, адміністративні та житлові приміщення. Після війни Миколаївський порт було відбудовано, 1959 року він був визнаний найкращим в СРСР.

На сьогоднішній день Миколаївський морський порт входить до трійки найбільших портів України і знаходиться в списку підприємств, які мають стратегічне значення для української економіки.

Площа акваторії порту —323 га,території — 69,3 га. Навігація в порту триває цілий рік. У період льодової кампанії здійснюється льодова проводка буксирами порту. Лоцманське проведення суден у портових водах, а також лоцманське забезпечення швартових операцій в порту і на перевантажувальних терміналах і постановки суден на якір на рейдах порту здійснюються лоцманами філії «Дельта-лоцман» — структурного підрозділу ДП «АМПУ».

2019070311