Порти Маріуполь та Бердянськ оброблять у 2019 році обладнання для понад 80 вітрогенераторів

Обладнання, яке ще нещодавно було новим та унікальним для Бердянського морського порту, протягом останнього року, впевнено входить в ТОП його постійних вантажів. Вже другийрік поспіль ДП «Бердянський морський торговельний порт» займається обробкою комплектуючих вітрогенераторів. Обробку таких вантажів цього року розпочали й у порту Маріуполь.

Наприкінці серпня минулого року до Бердянського морського порту зайшло судно «INDUSTRIAL CAPE» з незвичайним і не баченим тут раніше вантажем – комплектуючими для вітроелектростанції. Відтоді габаритні вежі, гондоли, лопаті, довжиною до 65 метрів – стали невід’ємною частиною роботи морського порту Бердянськ. За минулийрік портовий оператор ДП «БМТП» зміг опрацювати 11 суден з комплектами усіх 26-ти вітрогенераторів першої черги Приморської ВЕС. Цього року роботи продовжились і до азовського порту вирушили ще 26 комплектів нової черги вітроелектростанції. Протягом останніх місяців 5 суден вже завезли до порту26 гондол та 26 хабів,а також частково комплекти веж і лопатей. Завершити обробку обладнання для другої черги ВЕС в Бердянську планують вже до кінця літа, адже з жовтня тут мають з’явитись нові вітрові гіганти – 27 вітряків Запорізької ВЕС (13 з яких планують прийняти вже цього року). Разом з тим, тривають перемовини з представниками китайської компанії щодо опрацювання тут ще 10 вітряків вже найближчим часом. Таким чином, в планах ДП «БМТП» на 2019-й рік – опрацювання більше 60-ти комплектів вітрогенераторів.

«Для забезпечення безпечного проходження негабаритних вантажів Адміністрація Бердянського порту здійснила ряд необхідних заходів. Зокрема було розширено в’їзд № 12а з 6 до 7,5 метрів, забезпечено підняття газової труби до 5,5 метрів, а також виконано ряд робіт з ремонту дорожнього покриття. Все це дозволило організувати безпечний та ефективний процес транспортування складного обладнання до замовника», – зазначив начальник Бердянської філії ДП «АМПУ» Олександр Барчан.

Цьогоріч, разом із Бердянськом, до опрацювання комплектуючих ВЕС долучився ще один український порт на Азові — Маріуполь. Він зараз здійснює обробку комплектуючих для будівництва Орлівської вітроелектростанції. Вона також складатиметься з 26-ти вітрогенераторів, доправити які до Маріупольського порту мають 7 суден. Днями тут прийняли вже шосте. 18 червняв порту Маріуполь пришвартувалося судно «STELLA», яке прибуло з Іспанії з черговою партією обладнання. Теплохід доставив 35 веж для вітротурбін, загальна вага яких складає 2352 тонни. Невдовзі очікується ще одне судно «SOPHIA», яке доставить останні 12 лопатей для комплектів вітрогенераторів. Специфічний вантаж надходить до Маріупольського порту частинами: лопаті для вітроелектричних установок везуть з Китаю, а вежі вітряків – з Іспанії.

Нагадаємо, що Адміністрація морськихпортів України планує інвестувати протягом 2018–2020 рр. у розвиток інфраструктури в портах Маріуполь і Бердянськ близько 1 млрд грн. Йдеться, зокрема, про реконструкцію причалів та забезпечення великих обсягів експлуатаційного днопоглиблення для відновлення паспортних глибин. Це дозволить стивідорним компаніям, що працюють в українських портах Азовського моря, повністю використовувати їхні технічні можливості по завантаженню суден та підвищить конкурентоспроможність портів.

Довідково.

Установка вітротурбін Орлівської електростанції, проектна встановлена потужність якої складає 100 МВт, розпочнеться вже цього місяця. Станція з 26 вітроенергетичних установок розташується на узбережжі Азовського моря поблизу с. Орлівка Приморського району Запорізької області. Прогнозний відпуск —400 млнкВт-год «зеленої» електроенергії на рік.

Приморська вітрова електростанція має запрацювати на повну вже до 2020 року, її загальна встановлена потужність сягатиме 200 МВт.На Приморській ВЕС заплановано встановити 52 вітротурбіни. Прогнозний відпуск «зеленої» електроенергії — 680 млнкВт-год на рік.

 

veter brd5

veter brd2

veter mar6

veter mar8

veter mar2

veter mar5