Представники провідних міжнародних контейнерних ліній обговорили на форумі в Одесі перспективи створення в Україні чорноморського контейнерного хабу

Наприкінці травня перевалка контейнерних вантажів в українських портах перевищила 5 млн тонн, що майже на 19% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Збільшення вантажообігу контейнерів в українських портах спостерігається протягом останніх 3 років і триває в поточному році. Чи достатньо цього для створення в Україні чорноморського контейнерного хабу? Це питання,а також основні тренди ринку на Ukrainian Ports Forum 2019 обговорювали представники провідних міжнародних логістичних компаній і контейнерних ліній.

На сьогодні спеціалізовані контейнерні та зернові термінали в українських портах розвиваються найбільш динамічно. «Зараз АМПУ спільно з двома провідними міжнародними компаніями – французькою CMA CGM і німецькою HHLA – реалізує в порту Одеса інвестиційні проекти, спрямовані на збільшення потужності їхных контейнерних терміналів і поліпшення технічних параметрів причалів,на яких обробляються контейнеровози. Відповідно до Стратегії розвитку морських портів України, до 2038 року перевалка контейнерів має зрости більш, ніж удвічі і наблизитися до 2 млнTEU»,— прокоментував результати роботи портів керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Учасники Ukrainian Ports Forum 2019 відзначили, що в України є великий потенціал розвитку перевалки контейнерних вантажів. Серед ключових рекомендацій для розвитку цього напрямку вони відзначили швидке спрощення портових і митних процедур, а також активне впровадження сучасних програмних рішень у цій сфері. При виборі маршруту потенційні клієнти враховують швидкість і простоту проходження процедур на всіх етапах логістичного ланцюжка, а також наявність розвиненої транспортної мережі, включно з автомобільним і залізничним транспортом. Це допоможе не тільки утримати позитивний тренд збільшення перевалки, який спостерігається з 2018 року, але і значно посилити його.

Розвиток транспортної інфраструктури в Україні може стати тим ключовим фактором, який може залучити компанії, що користуються сьогодні більш західними маршрутами для доставки товарів, наприклад, з Китаю у Європу. Поліпшення інфраструктури має також враховувати наявність перевалочних центрів, наприклад, сухих портів, на кордонах з Білоруссю, Румунією, Польщею та іншими країнами, де могли б працювати оператори контейнерних терміналів.

На думку керівника відділу закупівель у Південній Європі контейнерної лінії Maersk Іренеї Віллар Карілло, позитивна динаміка, яку демонструють українські порти в обробці контейнерів, а такожстабілізація економіки і підвищення споживчого попиту створюють передумови для створення в східній частині Чорного моря контейнерного хабу. Розвиток термінальних потужностей в Одеському порту та успішна робота спеціалізованих терміналів у портах Південний і Чорноморськ також сприяють цьому, відзначає виконавчий директор Cosco Shipping Lines (Україна) Ванг Хінліанг.

Однак, на думку експертів, існує і ряд стримуючих факторів. Так, президент компанії HHLA Філіп Свенс зазначив, що створенню регіонального перевалочного центру в Україні перешкоджає політична нестабільність і недостатній розвиток залізничної інфраструктури. Також, за його словами, рівень контейнеризації зерна – основи експорту українських портів – може бути значно більшим. Керуючий директор Mediterranean Shipping Company (Україна) Рашид Буда звернув увагу на існуючі обмеження проходу великих суден через протоку Босфор, а такожна необхідність наявності в українських портах відповідного обсягу вантажопотоку для роботи в режимі хабу.

Підбиваючи підсумки дискусії, Вольфганг Хуртьене, член Наглядової ради ДП «АМПУ», експерт Світового банку з розвитку портової інфраструктури зазначив, що за більшістю із зазначених проблемних питань АМПУ за участю держави, стивідорів та інших компаній, відповідальних за розвиток транспортної інфраструктури на національному рівні, вже веде роботу. Подальше підвищення конкурентоспроможності українських портів має зміцнити їхні позиції в Азово-Чорноморському басейні.

2019060501

2019060502