Підписано договір про днопоглиблення у Бердянському порту – АМПУ

24.05.2019 Адміністрація морськихпортів України підписала договір на проведення експлуатаційного днопоглиблення у порту Бердянськ з товариством з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване технічне бюро Азимут».

Роботи передбачають відновлення паспортних глибин на підхідному каналі та акваторії порту. «Це довгоочікувана і дуже необхідна подія, адже від стабільної роботи Бердянського порту залежить експорт підприємств регіону, який минулоріч склав майже 2 млн тонн. Відновлення паспортних глибин дозволить повністю використовувати можливості порту з обробки суден та зробить вантажоперевалку через Бердянськ більш рентабельною»,— підкреслив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.

ТОВ «СТБ «Азімут» запропонувало найнижчу ціну (354,9 млн грн без ПДВ) за передбачений умовами конкурсу обсяг робіт та стало переможцем відкритого тендеру, який філія «Днопоглиблювальний флот ДП «АМПУ» провела в електронній системі державних закупівель Рrozorro.

Всього до аукціону були допущені чотири з семи компаній, які подали заявки на участьу тендері.Ними стали ТОВ «Укрстройсервіс» (Україна), Consal S. R.L. (Румунія), ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут» (Україна) та ТОВ «СМД ІНВЕСТ» (Україна). Економія за підсумками відкритих торгів склала 17,5% від стартової ціни, яка була встановлена на рівні 430 млн грн (без ПДВ).

Згідно з договором, загальний обсяг робіт, який має виконати підрядник в порту Бердянськ складає 1,85 млн куб. м. Основні роботи (1,39 млн куб. м) необхідно буде провести на підхідному каналі, 466 тис. куб. м —в акваторії порту.

В 2017–2018 рр. Адміністрація морськихпортів України для відновлення паспортних глибин та підвищення конкурентоспроможності портів Азова п’ять разів оголошувала тендери на днопоглибленняв Маріуполі та Бердянську. Але визначити переможців не вдавалося через недостатню кількість учасників аукціонів.Тому роботина найбільш проблемних ділянках у цих портах виконувало власне судно ДП «АМПУ» — землесос «Меотида». За минулий рік він виконав найбільші обсяги роботи серед днопоглиблювальних суден державного підприємства. Але його потужностей було недостатньо для відновлення паспортних глибин у двох портах України на Азовському морі. Тому залучення флоту підрядної організації було першочерговим завданням для АМПУ.

Довідково:

Бердянський морський порт може приймати судна з осадкою 7,9 м. Довжина підхідного каналу Бердянського порту складає 20 км, ширина – 90 м, щорічна заносимість каналу 720 тис. куб. м на рік та акваторії – 300 тис. куб. м на рік. Проектна глибина біля причалів порту — 8,4 м, підхідного каналу — 8,55 м, акваторії — 8,4 м.

Зараз прохідна осадка суден що обслуговуються в Бердянському морському порту зменшена з 7,9 м до 7,7 м.

Зменшення глибин на підхідних каналах порту призводить до недовантаження суден, що спричиняє значні економічні збитки для адміністрації порту, стивідорних компаній, вантажовласників. Це призводитьдо зменшення рівня вантажопереробки та відображається на рівні отриманих доходів від портових зборів та спеціалізованих послуг (доступу портового оператора до причалу).

Недовантаження через зменшення прохідної осадки на 20 см складає від 1 до5 тис. тонн на судно.У 2018 році вантажопереробка по Бердянському морському порту при глибинах у 7,7 м склала 1,8 млн. тонн. При глибині у 7,9 м вантажопереробка могла б бути близько 2,3 млн тонн.

2019052401

2019052402

2019052403