Створення та початок роботи Державної служби морського та річкового транспорту України – Морської адміністрації, названо експертами головним досягненням 2018 року.
 
Досягнення року – 2018 Переможець в цій номінації визначається групою експертів. За результатами опитування, в якому брало участь 80 експертів, головним досягненням 2018 року на водному транспорті України названо створення і початок роботи Державної служби морського та річкового транспорту України – Морської адміністрації.
Цьому досягненню віддали свої голоси 24 експерта.Експерти відзначали, що «багаторічна спільна робота великої кількості професіоналів і патріотів галузі зі створення такого органу успішно завершилася», «створена Морська адміністрація – окремий центральний орган виконавчої влади, якому передано функції з організації та управління системою безпеки в країні», «через багато років після ліквідації за часів команди Януковича Укрморрічфлоту, нарешті, морська галузь отримала свій орган управління», «наступний крок – фор мування такої морської адміністрації України, яка буде діяти за прозорими професійним правилам, прийнятим в усьому світі». Як зазначав один з експертів, «22 серпня 2018 року можна вважати днем ​​народження Морської адміністрації, оскільки Кабмін саме в цей день прийняв рішення про можливість здійснення Морський адміністрацією покладених на неї повноважень і функцій з реалізації державної політики у сферах морського і річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства і внутрішніх водних шляхів, навігаційно-ги рографіческого забезпечення мореплавання, а також в сфері безпеки на морському та річковому транспорті».
На другому місці – успішне проходження Україною перевірок міжнародних організацій (аудиту IMO і інспекції EMSA)
Експерти відзначали, що зробити це вдалося завдяки «структурі та нормативного забезпечення, розробленим фахівцями галузі в попередні роки». Як зазначив один з експертів, “значущим для галузі вважаю факт успішного проходження Україною в червні 2018 року першого в історії країни аудиту Міжнародної морської організації (І О). Результатом стало формування нової культури взаємодії з Міжнародною морською організацією та підвищення рівня наших взаємин. Ми проаналізували повноту імплементації та якість виконання міжнародних обов’язкових інструментів ІМО, визначили завдання на найближчий час по зміні наших національних нормативно-правових актів, на середньострокову перспективу – по приєднанню до важливих міжнародних конвенцій і протоколів, а також на довгострокову перспективу щодо створення умов і приєднання до Паризькому меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту ». Як зазначив інший експерт, «успішно пройшла інспекція національної системи образ вання, підготовки та дипломування моряків, медичних стандартів України на предмет виконання вимог Директиви 2008/106 / ЄС та Міжнародної конвенції про підготовку, дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками (STCW), проведеної Європейським агентством з морської безпеки (EMSA) в квітні 2018 року. Схвалення EMSA дає можливість українським морякам працювати на суднах під прапорами країн Європейського Союзу».
На третьому місці – введення в лад потужностей нового зернового терміналу компанії «М.В. Карго»в порту Южний
Експерти відзначали, що« цей спільний проект компанії «М.В. Карго» з компанією “Каргілл” на сьогоднішній день найбільший з тих, що мають запрацювати в морських портах», що «річна потужність нового глибоководного терміналу при повній реалізації проекту сягне 5 млн тонн», що «загальна сума інвестицій в будівництво терміналу – 150 млн доларів », що «це хороший приклад державно-приватного партнерства, оскільки значний обсяг робіт для терміналу, пов’язаний зі створенням акваторії нового причалу № 25 і підхідного каналу до причалу, виконувала АМПУ».
На четвертому місці дві події, які набрали однакову кількість голосів, – створення Морський палати України і зростання річкових грузоперевозок.
Експерти відзначали «створення Морський палати України як прояв активізації громадянських інститутів у протидії корупції, в обговоренні та просуванні важливих для галузі проектів нормативних актів», «важливість мобілізації професіоналів для вирішення проблем морської галузі, чому має послужити створення Морський палати», «останню спробу «сіяти добре і розумне» в адміністративно-правовому полі України щодо морегосподарського комплексу». Як зазначив один з експертів, «МПУ може стати ковтком свіжого повітря серед раз лага болота.
Але це можливо лише в тому випадку, якщо ідею підтримають широкі кола морської громадськості та спонсори від ще не задушеного бізнесу, що дозволить створити по-справжньому дієздатний орган. В кінцевому підсумку це просто питання самозбереження і виживання морської транспортної галузі України ». Експерти відзначили «істотне збільшення вантажоперевезень по Дніпру», «зростання перевезень вантажів внутрішніми водними шляхами України».
На п’ятому місці також дві події року – зростання контейнерообігу українських морських портів та законодавче оформлення принципу «єдиного вікна» при оформленні вантажів.
Експерти відзначали «зростання контейнерообігу українських терміналів на 17%», «продовження зростання контейнерообігу і його перевищення в 2018 році уровн я докризового 2013 року», що «в 2018 році багато судноплавні лінії встановили свої персональні рекорди за обсягами вантажів, переміщених через українські термінали – йдеться про зростання числа навантажених контейнерів ». Експерти відзначали, що «прийняття парламентом законопроекту №7010 поклало початок впровадження принципу «єдиного вікна» при оформленні вантажів», «хоча до документа досить багато питань, можна сказати, що це перший серйозний крок до спрощення бюрократичних процедур і підвищення привабливості українських портів».