Мінінфраструктури затвердило фінансовий план Українського Дунайського пароплавства на 2019 рік з 21,3 мільйона чистого прибутку. Планується, що очікуваний чистий прибуток підприємства складе 21,3 млн. грн.
«У порівнянні з фінпланом на 2018 рік прибуток зменшився на 19,2 млн. грн. Однак це обумовлено тим, що в поточному році заплановано значне списання і реалізація майна, що не використовується в експлуатаційній діяльності. Списання та реалізацію планується завершити до кінця 2018 року. На 2019 рік такі доходи не плануються», – наголошується в пояснювальній записці до документа.
Чистий дохід УДП на 2019 рік заплановано в розмірі 974,3 млн. грн., валовий прибуток – 103,5 млн. грн., фінансовий результат від операційної діяльності – 18,5 млн. грн.
EBITDA очікується на суму 33,2 млн. грн., її рентабельність – 3,4%. Капітальні інвестиції заплановані на суму 24,3 млн. грн.
У пояснювальній записці до документа наголошується, що на 2019 р. не плануються особливі зміни вантажної бази і фрахтового ринку, тому запланований обсяг перевезень вантажів балансовим річковим флотом на рівні плану 2018 року – 1,19 млн. тонн.
Перебування в експлуатації в 2019 році планується для п’яти морських суден (чотири типу «Измаил» і танкер «Десна»). На наступний рік також заплановано обсяг перевезень вантажів морським флотом 265 тис. тонн.
Крім того, в планах – робота чотирьох круїзних суден пароплавства (т/х «Молдавія», «Україна», «Волга» і «Дніпро») на травень-жовтень, обсяг перевезень пасажирів складе 19 тис. осіб.
«У 2019 році річковий вантажний флот ПрАТ «УДП» продовжить працювати в умовах складного фрахтового ринку, гострого конкурентного середовища і обмеження експортних вантажів з порту Ізмаїл. Жорстка конкуренція між численними дунайськими судновласниками призводить до того, що перевезення здійснюються на базі разових угод, результатом чого є демпінгові ставки фрахту, що задовольняють спільні потреби дрібних приватних власників, але неприйнятні для пароплавства, оскільки не досягається навіть нульова рентабельність», – наголошується в пояснювальній записці.
Крім того, обмеженість експортних вантажопотоків зумовлює переведення флоту в порти Верхнього і Середнього Дунаю баластом, що ускладнює традиційні для пароплавства перевезення вантажів у зворотному напрямку: добрив, сільгосппродукції, обладнання та інших генеральних вантажів з портів Австрії, а також зернових, сільгосппродукції, металу з портів Угорщини і Сербії, оскільки переведення баластного тоннажу на великі відстані робить перевезення нерентабельними.
«У світлі підписання безвізового режиму з ЄС певні надії ПрАТ «УДП» покладає на вирішення існуючої проблеми «третього» прапора, що дозволить флоту пароплавства під прапором України здійснювати завантаження/розвантаження вантажів у портах Румунії, зокрема, в порту Констанца», – зазначає УДП.