Вчора на своїй сторінці у Фейсбук Юрий Васьков опублікував питання про діяльність капітанії у морських портах України, як саме розподілені повноваження між капітанами АМПУ та капітанами яких призначила Морська Адміністрація.
Наводимо нижче цю публікацію.
“Уважаемые коллеги!
Может ли кто-то разъяснить каким образом разделены полномочия между капитаном порта и его службой в составе АМПУ и капитаном порта в составе МАУ? Но не общими фразами «обеспечение», «надзор», «контроль», а конкретно:
– кто оформляет приход/отход судна?
– кто проверяет судовые документы?
– кто руководит службой капитана порта?
– кто выдаёт документы морякам?
– кто запрещает выход из порта?
– будет ли взиматься плата за оформление прихода/отхода и т.д.
С кем контактировать по данным вопросам (адрес, телефон, ФИО ответственных)?
В официальных источниках этой информации нет, а
она сегодня необходима практически всем представителям отрасли и участникам рынка – судовладельцам, морякам, лоцманам, портовым операторам, пограничникам, агентам и многим другим.”
Приблизно через 10 годин смайліків і репостів морської спільноти, Морська Адміністрація о 19:30 опублікувада одразу дві відповіді.
Морська адміністрація інформує, що під час провадження діяльності у морських портах України потрібно взаємодіяти з капітанами морських портів Морської адміністрації і всі питання, які виникають, вирішувати з капітанами морських портів та службами капітана порта Морської адміністрації.
При цьому, виконання функцій капітанами портів у складі державного підприємства «Адміністрація морських портів» припинено.
Контактні дані капітанів морських портів Морської адміністрації та служб капітанів морських портів Морської адміністрації розміщено на офіційному веб-сайті Морської адміністрації (https://marad.gov.ua).
Гаряча лінія Морської адміністрації: (044) 294 60 00.
Ще через 10 хвилин.
Реформа капітанів морських портів в роботі!
Порти в Україні належать державі, а функції із здійснення належного нагляду та контролю за дотриманням міжнародного та національного законодавства з питань охорони людського життя в морі, попередження забруднення з суден та в цілому безпеки мореплавства є також зобов’язаннями держави.
Відповідно до Закону України «Про державну службу» капітанам морських портів надано статус державного службовця, а тому їх призначення відбулося за результатами конкурсу, який проходив прозоро та відкрито. Капітани морських портів – це еліта морської галузі, їх діяльність буде чіткою, а послуги, які надаватимуться ними – якісними та швидкими.
«Капітан морського порту – обличчя держави, її візитівка. Переконаний, що високопрофесійність, обізнаність із світовими вимогами та тенденціями у сфері безпеки мореплавства – основа і запорука ефективної та результативної роботи», – наголошує Голова Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко.
Від сьогодні призначені капітани морських портів приступили до повноцінного виконання своїх завдань та функцій, покладених на них міжнародним та національним законодавством.
Стартом цієї реформи стали зміни, внесені до Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27.03.2013 № 190, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 18.04.2013 за № 632/23164, зокрема, що капітан морського порту очолює службу капітана морського порту, яка входить до складу Морської адміністрації України.
Зазначеною реформою вперше за багато років вдалося реалізувати вимоги законодавства щодо розмежування функцій забезпечення безпеки мореплавства та державного нагляду (контролю) за забезпеченням безпеки мореплавства, тим самим усунуто прямі корупційні ризики в діяльності морських портів та капітанів морських портів. Зараз, капітан морського порту – державний службовець, який виконує функції держави, входить до штату Морської адміністрації. Це той крок, якого міжнародна спільнота вимагала не один рік.
Слід зазначити, що діяльність капітана морського порту регламентується багатьма нормативно-правовими актами, зокрема Кодексом торговельного мореплавства України, Положенням про капітана морського порту та службу капітана морського порту, Положенням про Державну службу морського та річкового транспорту України та іншими.
Так сьогодні, 26 лютого 2019 року, капітани морських портів Морської адміністрації оформили перші приходи суден в морські порти, відповідно до Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту.
Реформа діяльності капітанів морських портів є вагомим кроком у покращені виконання Україною своїх зобов’язань як держави порту, прапору та прибережної держави.
Морська адміністрація, як єдиний центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику в сфері безпеки судноплавства, і надалі докладатиме максимум зусиль з метою відродження потенціалу України як сильної морської держави.
Нагадаємо, що звільники капітанів портов АМПУ відбувається за наказом Міністерства Інфраструктури. Також, “Морська палата України” подала в суд на конкурс проведений Морською Адміністрацією з призначення капітанів.