2017-09-11 13:27:31

Першими проектами будуть концесія державного стивидора “Ольвія”, Херсонського морського торгового порту і залізнично-поромного комплексу порту “Чорноморськ”.



Першими пілотними проектами державно-приватного партнерства (ДПП) в формі концесії в Україні будуть проекти в інфраструктурі, а саме портові проекти.
Про це повідомив перший вигляді-прем’єр – міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів під час презентації нового законопроекту про концесії в Києві в п’ятницю –  передає "Інтерфакс-Україна".
За його словами, першими проектами будуть концесія державного стивидора "Ольвія", Херсонського морського торгового порту і залізнично-поромного комплексу порту "Чорноморськ".
С.Кубів додав, що для модернізації застарілої української інфраструктури знадобиться близько $ 35 млрд. Такі кошти можна залучити тільки за допомогою механізмів державно-приватного партнерства, найвдалішим з яких є концесія.
Говорячи про вищевказаних трьох проектах, присутня на презентації заступник міністра інфраструктури Надія Казначеєва повідомила, що попереднє техніко-економічне обґрунтування для них вже готове. У вересні почнеться робота по ТЕО, а концесійні конкурси планується провести в 2018-2019 рр.
"Сподіваємося, що новий закон буде" обкатаний "на сфері інфраструктури, а потім буде успішно застосовуватися і в інших сферах" – додала вона.
У свою чергу, глава транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич додав, що вкрай необхідно застосовувати механізми державно-приватного партнерства для модернізації і розвитку залізничного господарства, де інфраструктура морально і фізично застаріла.
Державне підприємство "Стивідорна компанія" Ольвія "(раніше – спеціалізований морпорт" Октябрьск ", Миколаїв) розташований на лівому березі Дніпро-Бузького лиману, звідки здійснюється підхід судів. Потужність порту дозволяє перевантажувати до 3,5 млн тонн генеральних вантажів на рік . Основна спеціалізація – переробка генеральних тарно-штучних вантажів.
Херсонський морський порт розташований біля правого берега Дніпра в 15 милях від його гирла. Підхід до нього здійснюється по фарватеру, який проходить по р. Рвач, рукаву Вільховий Дніпро і р. Дніпро. До теперішнього часу проектна глибина акваторії порту становить 8,25 м, оголошена осадка – 7,6 м.
Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України, ДП "Морський торговельний порт" Чорноморськ "(Одеська обл.) На початку 2017 року вирішила почати підготовку з передачі в концесію цілісного майнового комплексу терміналу №5 (залізнично-поромного комплексу).
МТП "Чорноморськ" – універсальний міжнародний порт, один з найбільших на Чорному морі. На підприємстві діють спеціалізовані термінали і комплекси, які дозволяють перевантажувати широкий діапазон вантажів – наливні, навалочні, генеральні. 29 причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. Тонн. Річна проектна потужність порту – понад 30 млн тонн.
Пропускна спроможність порту з перевалки контейнерів – 1,15 млн TEU. З 2007 року порт здатний забезпечувати одночасний прийом трьох океанських контейнеровозів місткістю понад 5 тис. TEU, довжиною до 300 м.