2017-09-11 13:46:55

Знімальна група центрального китайського телеканалу готує програму про ветеранів Чорноморського суднобудівного заводу



Днями в Миколаєві побувала знімальна група китайського телебачення, щоб зняти програму про ветеранів Чорноморського суднобудівного заводу (ЧСЗ), які будували важкий авіаносний крейсер «Варяг». 
Крейсер був закладений на ЧСЗ в середині 80-х рр., Але після розпаду СРСР будівництво припинилося. У 1998 р недобудований корабель продали Макао (португальська анклав на території Китаю, згодом перейшов під юрисдикцію Китайської Народної Республіки) під плавучий розважальний комплекс. Але незабаром він опинився на верфі міста Далянь, був добудований  і введений в експлуатацію як перший китайський авіаносець під назвою «Ляонін».
Пізніше китайці побудували другий авіаносець, використовуючи досвід, отриманий при добудові «Варяга». За оцінкою експертів, другий китайський авіаносець є модернізованою копією «Варяга», що має ряд удосконалень.
Як повідомили в прес-службі підприємства, китайським журналістам CCTV (Китайське центральне телебачення) свої історії розповіли колишній начальник слюсарно-монтажного цеху №44 Віктор Яценко та бригадир слюсарів-монтажників того ж цеху, повний кавалер ордена Трудової Слави Іван Некряч. Кожен з них на заводі набирався досвіду, формувався як фахівець високого класу, освоював нову техніку і технології.
Особливо вразив іноземних гостей трудовий стаж корабелів -розповіли на заводі. Так, коли колишній заступник гендиректора ЧСЗ, Герой Соцпраці Іван Винник повідомив молодому китайському журналісту, що прийшов на завод в далекому 1951-го, той посміхнувся: «Ого! Тоді навіть мій батько ще не народився». Як виявилося, інший Герой Соціалістичної Праці – Михайло Малий, бригадир токарів механічного цеху, прийшов на ЧСЗ ще раніше – в 1949 р
Нагадаємо, нині ЧСЗ є Чорноморської верф’ю і поряд з Херсонською верф’ю входить до складу компанії «Smart Maritime Group» (SMG) одіозного екс-росіянина Вадима Новинського.  На даний час щодо нього  ведеться слідство у справі про навмисне банкрутство ЧСЗ. Майно та акції заводу з липня 2017 року перебувають під арештом.  
Також низка фактів свідчить, що занепад українського суднобудування і ЧСЗ зокрема сталися не без участі російського бізнесу. Чи розповіли про це китайським журналістам,наразі невідомо.
Завважимо, що минулого тижня корабели ЧСЗ також були на слуху. Так, син видатного миколаївського конструктора рішуче спростував поширене ЗМІ фальшиве повідомлення про виїзд батька до Китаю.