Компанія CHEC розпочала реалізацію другого проекту днопоглиблення в морському порту «Южний»

2017-09-11 12:13:23

CHEC зобов’язана в результаті днопоглиблення на морському підхідному каналі та операційній акваторії причалів №№ 5–6 порту досягти глибини 21 м.



11 вересня компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) розпочала реалізацію другого проекту в порту «Южний» — «Реконструкція морського підхідного каналу та внутрішніх водних підходів до глибоководних причалів морського порту «Южний».
За умовами контракту, укладеного 25 травня, компанія CHEC зобов’язана в результаті днопоглиблення на морському підхідному каналі та операційній акваторії причалів №№ 5–6 порту досягти глибини 21 м. В рамках цього контракту будуть реалізовані два пускові комплекси. Один передбачає днопоглиблення морського підхідного каналу та операційної акваторії причалів №№ 5–6 до 20 м з розширенням морського підхідного каналу зі 140 — 180 м до 210 — 230 м. Інший пусковий комплекс передбачає днопоглиблення морського підхідного каналу та операційної акваторії причалів №№ 5–6 до 21 м.
Ділянка, на якій відбувається днопоглиблення, розташована від входу в порт «Южний» до операційної акваторії причалів №№ 5–6 – повідомляють в АМПУ.
Передбачається, що роботи будуть вести самовідвізний трюмно-рефулерний землесос та земкараван у складі грейферного земснаряду і трьох самохідних шаланд.
На сьогоднішній день до робіт став самохідний земснаряд Tongli, який має довжину 111,4 м, ширину 21 м, дедвейт 9551 м та місткість трюму 5400 куб м. Судно прибуло в порт 24 липня.
«Щодо виконання робіт землесосом Tongli, який наразі вже працює, ми очікуємо, що за його допомогою вдасться вибрати ґрунти третьої категорії, яка є найбільш складної для розробки, та досягнути глибини 20 метрів — це надасть можливість заводити судна з осадкою 19 метрів. В парі з грейферним земснарядом вони можуть досягнути глибини 21 метр, що дозволить заводити суда з ще більшою осадкою та, відповідно, більшою вантажопідйомністю», — зазначив Максим Широков, начальник адміністрації морського порту «Южний».
Днопоглиблювальні роботи відбуваються таким чином: для землесоса робота розпочинається з маневрової зони (розворотного кола причалів №№ 5-6), потім — внутрішня частина морського підхідного каналу та морський підхідний канал. Для забезпечення точності виконання робіт та безпечного транспортування ґрунту на морський відвал виконується позиціювання землесосу за допомогою систем навігації та підрулюючих колонок. Для забору ґрунту на дно опускається всмоктувальний трубопровід, обладнаний ґрунтоприймачами. За допомогою ґрунтових насосів виконується завантаження видобутого ґрунту у трюм землесосу. Після завершення завантаження трюму землесос вирушає на підводний відвал та скидає вироблений ґрунт, рухаючись навколо навігаційного буя, встановленого в центрі завантажувального блоку.
Скидання вилученого ґрунту буде здійснюватись на ділянку № 2, яка знаходиться на відстані 7,3  км від входу в порт. Роботи триватимуть до кінця 2019 року.
Контроль за днопоглибленням буде організований за допомогою промірів глибин, які виконує підрядник, замовник, в свою чергу, робить контрольні проміри. Одночасно проведення днопоглиблювальних робіт супроводжується комплексним екологічним моніторингом їх впливу на екосистему.
Нагадаємо, АМПУ та CHEC уклали контракт на проведення реконструкції морського підхідного каналу та днопоглиблення операційної акваторії причалів №№ 5–6 до 21 м  порту «Южний» 25 травня в рамках форуму Grain & Maritime Days в Чорноморському морському порту. Даний проект днопоглиблення розроблений спеціалістами державного проектного інституту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ» і затверджений Урядом в 2012 році; потім був відкоригований та повторно затверджений розпорядженням Кабінету міністрів України у вересні 2016 року. Він передбачає три пускових комплекси, перший з яких вже виконаний, а другий і третій будуть виконані підрядником CHEC. Ця компанія була визначена в ході тендеру в системі Prozorro. Вартість реалізації проекту складає 586,045 млн грн, що на 30% або 253,56 млн грн менше очікуваної вартості. Терміни реалізації проекту — 2017–2019 рр.